Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit "Hilma", Dyane -75: ICN-607

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 102)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #165835

    Hieno juttu, entistä vakuuttuneempi olen että oikeisiin käsiin meni. Minä en ehtinyt edes konepeltiä avata sen parin viikon aikana kun tuo meidän tontilla oli…teilläpäin pistetään näköjään hihat heilumaan heti. Upea suoritus, onnittelut leimasta.

    #165836

    Valmiina Äitienpäiväajelulle.

    Lapseni äiti rattiin ja nokka kohti äitini äidin kotia ja sieltä sitten äitienpäivälounaalle äitini luo. Mainitsinko sanan äiti?

    Paluumatkalla olisi tarkoitus pysähtyä Ristiinassa josko sieltä liikenisi suosittelu Killan jäseneksianelulomakkeeseen…

    #165837

    @cuisinier wrote:

    teilläpäin pistetään näköjään hihat heilumaan heti.

    Autot tykkää kun niillä ajetaan 😀

    Mittarivirheen tarkistin aamulla, viisarimittari näyttää oikein 30, 60 ja 90 nopeudella liikuttaessa logiikkani mukaan myös noiden lukemien välissä. Melkoista.

    #165838

    Hienoa! Tiesin, että tiina pääsee hyvään kotiin.

    #165839

    @RPekka wrote:

    Autot tykkää kun niillä ajetaan 😀

    Vanha totuus näyttäisi tosiaan pitävän paikkaansa. Hilma intoutui liki liitoon paluumatkalla. Mikkeliin päin mentäessä moottorin ääni muuttui 80 paikkeilla, ilmeisesti siis kakokoskurkku aukesi. Paluumatkalla sama tapahtui vasta 90 nopeudessa ja ohittaessani puhelimeen puhuvan tyttölapsen ohjastaman C5:n nopeus pääsi liki vahingossa hiipimään 115 tienoille. Tuossa vaiheessa mieleeni palautui fakta että alla on 21 vuotta vanhat Michelinit ja jatkoin loppumatkan satasen alueesta tuolla noin 90 km/h nopeudella.

    Suositukset Killan jäseneksi heltisivät Mikkelin jaoksen perustajajäseneltä heti kun vastasin oikein kysymykseen “Montako on Porin ympärillä”.

    #165840

    Lähetys uusia kiiltäviä osia saapui Loimaasta. Uskomattoman söpöt on nämä uudet käsijarrupalat 😀

    #165841

    @RPekka wrote:

    Lähetys uusia kiiltäviä osia saapui Loimaasta. Uskomattoman söpöt on nämä uudet käsijarrupalat 😀

    Nuohan ovat just sopivia uudeksi Kreikan rahaksi:-)

    #165842

    Eilen vaihtelin etuiskarit(kin) ja totesin että vasen etupyörä näkyy ottavan kynkkään kiinni. Kummalta puolelta säädän rajoitinruuvia ja kumpaan suuntaan? Onko syynä vain joskus tehty väärä säätö vai onko jokin osa kulunut säädön jälkeen? Olkatapissa ei tuntunut välystä vaikkakin juuri tuolle puolelle rasva meni mielestäni turhankin helposti tai ainakin helpommin kuin toiselle puolelle.

    #165843

    Vasenta puolta pitänee avata eli pidentää, että moinen vaiva poistuisi. Voipi olla piukassa eli helposti katkaistavissa > lämpö auttaisi tai hitsillä lisää ainesta pultin kantaan.

    Joku oikaiskoon, jos pähkäilen väärin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #165844

    @2cvjimmi wrote:

    Vasenta puolta pitänee avata eli pidentää, että moinen vaiva poistuisi. Voipi olla piukassa eli helposti katkaistavissa > lämpö auttaisi tai hitsillä lisää ainesta pultin kantaan.

    Niin joo, eli siis se on se ulkopuoli joka topparina toimii, enpä tullut tutkineeksi tuonkaan vertaa 😀 Onkohan sen ruuvin kierre joku ihan normaali josko siihen vaihtaisi kokonaan uuden ja ruosteettoman. Eihän sitä tiedä vaikka se olisi valmiiksi poikki kun noin paljon on säätö pielessä.

    Aamulla Hilma ei (taaskaan) halunnut käynnistyä ja illalla lähti oikein kiltisti josta pähkäilin että jos se noin nuuka on lämpötilalle niin uusinpa sytytystulpat näin alkuun. Motonetissä myivät NGK:n B6ES:t ja irti otetut oli BP6ES eli ulkonevalla keskielektrodilla. Lienee tuo P se parempi koska mahtuu ja kipinä tulee keskemmälle palotilaa. Eipä niissä vanhoissa tulpissa mitään vikaa ollut, etenkään kulumaa mutta tulpan hatun sisällä oli valkoista purua ja paljon. Laitoin vanhat tulpat talteen, Vaihdan syttyjohdot seuraavaksi ja samalla pistän ne BP:t takaisin, putsaan vaan sen johdon liittimen.

    #165845

    @RPekka wrote:

    @2cvjimmi wrote:

    Vasenta puolta pitänee avata eli pidentää, että moinen vaiva poistuisi. Voipi olla piukassa eli helposti katkaistavissa > lämpö auttaisi tai hitsillä lisää ainesta pultin kantaan.

    Niin joo, eli siis se on se ulkopuoli joka topparina toimii, enpä tullut tutkineeksi tuonkaan vertaa 😀 Onkohan sen ruuvin kierre joku ihan normaali josko siihen vaihtaisi kokonaan uuden ja ruosteettoman. Eihän sitä tiedä vaikka se olisi valmiiksi poikki kun noin paljon on säätö pielessä.

    Ihan on normaali M7…

    Eikä se poikki olla voi, sillä jos olisi niin sitten ei rajoitinta olisi ollenkaan… 🙄

    #165846

    @Jasu wrote:

    @RPekka wrote:

    Onkohan sen (etupyöränkääntymisenrajoitin)ruuvin kierre joku ihan normaali josko siihen vaihtaisi kokonaan uuden ja ruosteettoman.

    Ihan on normaali M7…

    Jees, niitä pitäisi oleman. Ei uusia mutta hyväkuntoisia BX:stä purettuja 😀

    #165847

    https://www.dropbox.com/s/hfgvuxjdxsmmvjf/2012-05-21%2021.03.56.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Mikähän Solexin malli tämä on?

    Onko muuten normaalia että “jostain” imeytyy Brakleenit koneeseen kun tuohon kaasarin kylkeen suihkuttaa?

    #165848

    Ns. vanhempaa mallia, 21/24 kurkuilla. Vapautappa kaasupolkimen palautusjousi ja nitkuttele pääakselin välyksiä vähän joka suuntaan. Jostain suunnasta jos löytyy “klonk klonk”-väljää niin vuotokohta on paikallistettu. Toinen vaihtoehto on kaasarin jalka. Neljä mutteria auki, ryyppyvaijeri ja kaasuvaijeri irti, kaasari käteen, jalan suoristus, bensan ja öljynkestävää liimaa tai paperitiivisteet väliin ja takaisin paikoilleen. Etupuolen muttereihin suuri apu löytyy 90 asteen kulmaan taivutetusta kiintoavaimesta. Kaasarin ollessa irti, myös bakeliitti kannattaa irottaa, tutkia mahdolliset halkeamat ja tiivistää imupakosarjaa vasten kuumankestävällä liimalla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #165849

    Hilma kävi tänään näyttämässä kaapin paikan Ilmailupäivillä. Sijoittui kolmanneksi:
    http://liy.fi/tulokset/list.php?sort=topspeed” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Varttimailin aika 24,9 s ja mailin loppunopeus 103 km/h. Sports Trackerin tallentamasta GPS-datasta katselin että vartin loppunopeus oli 83 km/h.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 102)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.