Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Biili Hollannista – flossen amiploki

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 173)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #151360

    @ernest wrote:

    :mrgreen: näinhän mullekin vilhovuurenkarulla kerrottiin 7.4 kun veinpaperit verotustavarten mutta 8.4 oli lähetetty lisäselvityspyyntö, tarvitsemme suomalaisen 😈 rekistöröintikatsastustodistuksen kirjallisesti 22.04 mennessä ja 14.5 lähetetyssä kirjallisesti 28.5 mennessä tai tulli tekee päätöksen olla verottamatta. näin käytin kulkimen näytillä kesken korjauksen ! :mrgreen:

    Saapa nähdä, ei olisi ensimmäinnen kerta, kun viranomaisilla on toisistaan poikkeavat tulkinnat. Aika erikoista, kun juuri nimenomaan tuota “rekisteröintikatsastuksen alloittamista” tänään uudestaan kysyin ja vastaus oli, että ei tarvitse enää aloittaa 10 vrk:n sisällä. Olisiko sitten huhtikuun jälkeen systeemi muuttunut oikeasti? Ilmoittelen tällä palstalla, kun saan viranomaisilta ukaasin.

    Joka tapauksessa ei ole mitään haittaa rekisteröintikatsastuksen aloittamisesta, hinnan pitäisi olla sama, koska katsastus vain “keskeytetään”.

    #151361

    Hieman näyttää tulevan haasteita paluumatkalle. Viikon päästä viikonloppuna ei oikein ole vapaita laivapaikkoja sen paremmin Travesta kuin Rostockistakaan… Toivottavasti tulee peruutuksia, jotka helpottavat.

    Ei jaksaisi ajella Ruotsin kautta.

    #151362

    Soittamalla selvis. Tosin nyt laivalla saa cruisailla pari päivää… Lähtö lauantaina klo 16:00 ja perillä ma 6:45. Tulee välillä käytyä Puolassa 😯

    Nyt koetellaan isäpoikasuhdetta 😉

    Ps. Jos on hyviä ideoita katsottavillle paikoille matkanvarrella Amsterdam – Trave, niitä otetaan mielellään vastaan. Kuin myös yöpymispaikkaehdotuksia.

    #151363

    Der Franzose on Vechtassa ennen Bremeniä. http://www.franzose.de/

    #151364

    Tuontiautossani tuo rekisteröintikatsastus kyllä vastasi ihan tavallista vuosikatsastusta laajuudeltaan eli jarrut, valot, iskunvaimennus jne käytiin läpi. Lisäksi tietysti paperisota, jonka tuloksena sain tarvittavat paperit auton rekisteröintiin. Nämä paperit ovat voimassa 3 kk ja ilmeisesti käyn hakemassa suomalaiset rekisterikilvet paperin avulla konttorilta autoveromaksun jälkeen. Siihen saakka ranskalaisilla kilvillä ja suomalaisella liikennevakuutuksella. Itse asiassa seuraava katsastus on vasta 2011, jos oikein muistan. Eli kyllähän tuo normaalia vuosikatsastusta vastasi:) Tämä on tietysti hieman outoa sillä tuontiautossa on voimassa oleva ranskalainen katsastus.

    Soitin eilen tullille ja kyselin autoveropäätöksen käsittelyvaihetta. Nyt odottavat hinta-arvioita ulkopuoliselta taholta – saattaa hyvinkin mennä se kolme kuukautta ottaen huomioon kesälomat yms asiat. Todennäköisesti Suomesta ei hintaa löydy ja vertailukohdaksi otetaan C3 ja siihen n kolmenkymmen vuoden ikäalennus, autoverokanta 95-122 g/km mukaan alhainen (13,2 -16,8 % + 22%) ja ALV/ELV:tä ei peritä.

    Milloinkahan nämä asiat saadaan selkeiksi ja ihmisjärjellä ymmärrettäväksi?

    Autoveropäätökset selkeässä muodossa:
    http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php

    #151365

    Ainakin on työllistävä vaikutus 🙂 kun papereita pyöritellään ja verotusarvoja tutkaillaan. Vanhasta kulkimesta vero jää usein muutamiin kymppeihin.

    #151366

    Kertoilinkin puhelimessa nähtävyyksistä Hollannista Saksaan. Franssöösenille pääset helposti, kun Osnabruckin jälkeen oottelet Vechtan liittymää. Taajamassa oikealla kädellä näet kadun nimeltään Osloerstrasse ja hups siinä se on yhden liikenneympyrän päässä ison rengasliikkeen vieressä. Muistaakseni suljettu 12-13 arkisin. Sittensen nimisessä pikkukaupungissa Bremenin jälkeen edullinen hotelli “Hotell Zur Muehle” Banhofstrassen varrella vastapäätä paloasemaa, josta koskaan ei ole tullut hälytystä minun hotellissa yöpyessäni. Hyvä aamupala ja mukavat huoneet ja omistaja. Puhuu myös englantia. Moislingin liittymässä Lubeckin alueella sijaitsee CITTI Markt. Löytyy polkupyöräilytarvikkeita, elektroniikkaa, vaatteita ja elin-, ja juomatarvikkeita. Travessa ja Rostockissa Sari Bernerin elin- ja juomakonttori satama-alueella. Jos saksanlautat ovat täynnä, pääsee Travesta myös Trelleborgiin tai Puttgardenista Rödbyhyn Tanskaan ja siitä ei kun 800 km Tukholmaan. Kaikkia olen kokeillut.

    #151367

    Kiitos kirjallisesta koosteesta. Puhelimessa tuli niin monta juttua yhdellä kertaa, että tuli ns. buffer overflow… :mrgreen:

    #151368

    Terveisiä Hollannista!

    Tuli sitten haettua Ami kotiin.

    Matka sujui aivan suunnitelman mukaan, ei ensimmäistäkään kommellusta. Lennettiin torstaina Tukholman kautta Amsterdamiin, käppäiltiin siellä pari tuntia ja murkinoitiin. Hotelliyöpymisen jälkeen painelimme Bergeniin, missä tapasimme auton ja myyjän. Tarkistimme romppeen, joka osoittautuin ennakkokuvauksen mukaiseksi ja teimme kaupan virallisen osuuden paikallisessa rahanvaihtotoimistossa.

    Toimistosta emme saaneet käsin kirjoitettuja rekisterikilpiä, vaan tee-se-itse -kilvet. Valkoiset peltikilvet ja irtokirjaimia, jotka piti liimailla oikeaan rekisteriotteen mukaiseen järjestykseen. Kehitystä…

    Yhden tienoissa perjantaina lähdimme ajelemaan kohti Travea, jonne piti ehtiä vuorokauden kuluessa. Ajelimme siinä parin tankkauksen (sillä toisella tultiin jo Suomeen) ja pienen muonatauon saattelemana reippaan 400 km aina Henkan suosittelemalle Hotell Zur Muehle:lle asti. Reittimme kulki kuitenkin pohjoisen kautta, joten Franssöse jäi näkemättä. (Tuossa vaiheessa ei ollut vielä selvää kokemusta auton varmuudesta, joten emme poikenneet reitiltä.)

    Lauantaiaamulla ajoimme suoraan satama-alueelle, missä olimme pari tuntia etusessa. Koska kokemuksemme auton varmuudesta olivat huimasti lisääntyneet, kävimme Lübeckissä tuliaisostoksilla ja palasimme laivarantaan juuri suositusten mukaisesti kolme tuntia ennen lähtöä.

    Tunnin odottelun jälkeen makailimme jo hytin punkissa TV:tä katsellen ja muonaa odotellen.

    40-tunnin makoilun ja syömisen jälkeen pääsimmekin pois laivasta Vuosaaressa. Pikaisen maahantuonti-ilmoituksen jätön jälkeen ajoimme kotiin.

    Seuraavaksi pitäisi käydä Eteläisessä tullipiirissä tekemässä ilmoitus. Ja Maahantuontikatsastuskin lienee tehtävä. Mutta niistä lisää, kuten myös kuvia romppeesta tulee, jahka kerkeän nettiin laitella.

    #151369

    Hienoa, kun kerrankin menee tuubiin 😉

    #151370

    Verollepano aloitettu. Reippaan pari kuukautta saapi odotella.

    Puoli tuntia meni, josta suurin aika planketteja täytellessä (siis minä täytin). Eivät haluneet nähdä koko värkkiä.

    #151371

    Ja pari kuvaa, edellisen omistajan kuvaamina:

    Ps. Takalokkareiden listat on nyt paikoillaan.

    #151372

    24-karaatin kultaa, oletan.

    #151373

    @Isoo-Jukka wrote:

    24-karaatin kultaa, oletan.

    Putosin rattahilta? 😳

    Listat ovatten kromatut, mutta viikset edessä ja ami8 merkki takana varmaan aitoa kamaa.

    #151374

    Näytti tuo väri metallihohtoiselta, muttei ehkä olekaan.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 173)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.