Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Yhden voimat ehtyivät

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127711

    Yksi Suomen hienoimmista kutosista luhistui tänään taistelussa luonnonvoimia vastaan. Asia on henkilökohtaisella tasolla minulle läheinen, sillä olen tämän yksilön tohtorina toiminut jo vuosia. (Alkaen -99 joitakin hommia ja 2005 eteenpäin kaikki ylläpito) Käsitykseni mukaan kylkeen tuli kolmion takaa naikkonen ja jonkunlaista pyörimistä on ollut mukana. Kuski selvisi naarmuitta ja poistui kulkimesta katon kautta omatoimisesti.

    Kulkimen historiasta sen verran, että ostettu uutena belgiasta -90 ja tuotu muuttoautona suomeen. Alusta lähtien samassa perheessä.

    Mitä tähän muuta sanoisi? Hyvä ettei tullut henkilövahinkoja ja olkaa tarkkoina liikenteessä. 😥

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166608

    @Akaile wrote:

    Mitä tähän muuta sanoisi? Hyvä ettei tullut henkilövahinkoja ja olkaa tarkkoina liikenteessä. 😥

    Huh. Kylläpä säväytti tuo voimien ehtyminen mutta onneksi kyse ei ollut kuljettajan voimien ehtymisestä. Voin vain kuvitella minkä verran harmittaa V-kirjaimen kanssa jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu.

    #166609

    Sätkän kuskina tapahtumahetkellä oli parikymppinen mies, joten nuori kroppa otti varmastikin iskuja vastaan lievemmin vaurioin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166610

    Aivan uskomaton tuuri Kulkimen kuskilla!!!!!! Muistan samanlaisen tapauksen Lappeenrannasta (?) parin vuosikymmenen takaa: Sätkä selvisi pienemmillä vaurioilla vaikka kaatuikin, mutta kylkeen tullut uudehko riisseli golhvi meni lunastukseen! Tuo Sätkä oli pian takaisin liikenteessä ja liikkunee tänäkin päivänä.
    Ottaa silti päähän voimakkaasti omasta ja hyvin tuntemani perheen puolesta! Po Kulkimen vaiheet ovat tuttuja, voisimpa jopa sanoa liikkeestä ulosajosta lähtien! Oisko peräti neljän maan kilvet ollut hänessä kaikkiaan!?
    Ei auta surrata, me ollaan täällä vain käymälässä! Oikeesti, kyllä minä suren, mutta kuskin tuuria iloitsen!

    #166611

    Tapaus muistutti minua Italiassa Hollantilaisen kertomasta, jossa iso auto ajoi lomaxin kylkeen ja suurimmat vauriot tuli kuskin käteen, joka sattui olemaan ulkona tapahtumahetkellä…kuitenkin, kertoman mukaan ison auton massa suorastaan heitteli kevyttä lomaxia ja vauriot jäivät pieniksi. Niin on käynyt tässäkin, ts. ei vauriot pieniä ole, mutta voisivat olla suurempiakin. Eniten tuuria oli kulkimen kuskin kaverilla, joka oli juuri jäänyt kyydistä pois ennen onnettomuutta. Jos olisi istunut pelkääjän paikalla tapahtumahetkellä niin ei kävelisi pitkään aikaan tai ehkä koskaan.

    Odottelen tässä juuri valokuvia kylkeen ajaneesta autosta 👿

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166612

    R.I.P

    #166613
    Pia

    Aivan kamalaa. Koskaan ei tiedä milloin viimeinen metri on ajettu. Tuo kaatumakuva kyllä pysäyttää. Onneksi sentään ihminen säästyi vaikka auto meni. Se on varmaan ainoa asia joka lohduttaa. Tuuria oli mukana. Sätkä ei ole kovinkaan kummonen suoja sivulta (tai ylhäältä) tulevia voimia vastaan. Vähän niinkuin mopolla ajaisi. On heikkoo tekoo sätkä tää, pitäiskö käyttää kypärää? Tuossa mallissa on kuitenkin jo kolmipistevyöt, varmaan auttoivat tilanteessa.

    Kiinnostaa miten vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan. Periaattessahan tuosta voisi selvitä korin vaihdolla jos runko ei vääntynyt/hajonnut. Mutta ehkä sekään ei enää kunnossa ole.

    Jokatapauksessa tuossa näyttää olevan kunnossa olevaa osaa jonkin verran, että toivottavasti ei ihan koko laitetta laiteta paaliin… moottori? Nokkapeltikin näyttää ihan ehjältä, jopa lamput ja apukuskin peilikin, kumma kyllä.

    Kyllä puistattaa. Tämä tapaus ja kaikki muut lähivuosina kolmion takaa -kolareihin joutuneet sätkät. Näkee joka päivä oman ratin takaa miten paljon vedetään sätkän eteen sivuteiltä kun vertaa samaa reittiä normiautolla ajettaessa. Luulen että sätkät rinnastetaan mopoautoihin eikä tajuta että ne liikkuvat kaupunkialueella täysin muun autovirran mukana – toisin kuin mopikset.

    Toivon että asianosaiset selviävät järkytyksestä, kesä on varmaan pilalla mutta tuleehan niitä uusia. Sekä kesiä että sätkiä. Jonkinlainen korvaushan tästä on tultava.

    #166614

    Olen omistajaa kehoittanut tulemaan Säpinöihin kaikesta huolimatta ja ilmeisesti onkin tulossa.

    Hommat vakuutusyhtiön kanssa ovat vasta lähtökuopissa ja raportoin kyllä, jos menee erityisen hankalaksi.

    Yllättävää kyllä niin ensisilmäyksellä ainakin runko näytti ehjältä. Kylki on painunut jousipönttöön asti, mutta ei onneksi ole siitä edennyt. Purkamallahan sen todellisen tilanteen vasta näkee. PP tukivarsi on vainaa ja muissakin voi olla mutkaa, mitä ei heti edes näe. Kone oli ensimmäinen asia minkä tarkistin ja sehän heräsi heti. Vähän pölläytti, mutta normalisoitui varsin nopeasti. Hieman huvitti akku, sillä sen vaihto oli viimeisin homma, jonka tähän tein joitakin viikkoja sitten. Laitoin ison 60Ah akun ja mietin vielä rautaa asentaessa, että “noinkohan tuo tuossa pysyy”. Näköjään oli pysynyt, nyt on sekin sitten testattu 😆

    Konepelti oli oikestaan ainut ehjä peltipinta koko kulkimessa ja se on suorastaan karman vastaista, sillä ko. pellissä ei entuudestaan ollut naarmun naarmua tai lommoa. Yleensähän sellainen pinta särkyy ensimmäisenä!

    Penkinpäällysten alla oli alkuperäiset ehjät Charleston penkit, jotka on jo uutena suojattu ylimääräisillä päällysillä…Siinä taisi mennä sekin hyöty etuistuinten osalta. 😥

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166615

    Eihän se paaliin mene vaikka vakuutusyhtiö lunastaisikin. Jos ei nykyinen omistaja päätä pitää raatoa ja ottaa sitä rahaa minkä saa niin joku toinen ostaa lunastetun Autovahinkokeskuksesta ja käyttää hyödyksi. Olkoon sitten korinvaihdolla korjaten tai varaosiksi purkaen niin tuossa on on paljon arvokkaita ehjiä ja kiiltäviäkin osia. Jossain muodossa tuo sätkä jatkaa elämää vielä ihan varmasti.

    #166616

    Tämän osalta hyviä uutisia kerrottavana! Vakuutusyhtiö hoiti homman varsin asiallisesti huomioiden Suomen ja saksan markkina-arvot, auton kunnon ennen kolaria yms. yms. Raato jää omistajalleen ja korvausta tulee hyväksyttävällä tasolla. (Jätän euromäärät mainitsematta, sillä en ole varsinainen asianosainen)

    Asia päättyi muutenkin onnellisesti omistajan kannalta, sillä hän löysi jo “korvaavan” yksilön saksasta ja se on saapunut viime viikolla maahan. 1986 saksan varustein Charleston, punainen, täysin läpikäyty, 110tkm takana. 8)

    Joten Suomen Charlestonkanta + – 0 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166617

    Hieno homma se. 🙂

    #166618

    Nyt voi jo sanoa historiallisiksi noita topicin alkupuolen kuvia, sillä ko. Charleston on nyt arkistoituna korin sisäpuolisten osien osalta ja korikin hävinnyt rungon päältä. Positiivista on se, että runko on täysin ehjä, eikä pp. jousipönttökään ole ottanut itseensä. Olisihan tuossa silti ollut melkoisesti hommaa liikenteeseen saattamiseksi, sillä korin lisäksi uusiksi olisi mennyt lokarit, katto, ovet, pp. penkki, pp. etutukivarsi ja raidetanko, joten eipä sitä alkuperäistä paljon enää olisi jäljellä. Vielä pitäisi jaksaa siirtää vanhan Charlestonin ns. hyviä osia uuteen Charlestoniin, joten onhan tässä vielä urakkaa ennen lumien tuloa. 😯

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166619

    Ikävää mutta TOISENKIN voimat ehtyivät eilisessä ketjukolarissa kehä ykkösellä Lassilan kohdilla. 🙁
    En tiedä kenen kuljin oli.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.