#281621
Jasu
Osallistuja

Hyvä että vika löytyi ja että korjaus etenee. Ja nyt kun saat uutta laakeria laatikkoon, niin varmasti hiljeneekin, ja toinen kun tuo lukitus nyt tulee taas kiinni niin kakkos-kolmosvaihteen tuntumastakin tullee selkeämpi…

Muutama kuva talliin saapuneesta tapauksesta, jumissa oli mutta vaihteeksi uudella tavalla..:

IMG_3236

Tämä tuli vastaan, kun irrotti siirtotangot pois. Näkyy jo hieman epämääräisyyttä, eli ei ole ihan linjassaan tuo kytkinakselin pää..?

IMG_3238

Mikäs se sieltä pilkistää? Kuulat sattuneet enemmän samalle reunalle, ja yksi on yrittänyt löytää reitin uloskin. Ja on muuten vieläkin jumissa, ei pyöri mihinkään eli ahdistaa tuon laakerin vikaantuminen edelleen…

IMG_3240

Ja joo, oli renkaan lukitus tässäkin irti, sitäkään ei nähnyt ennenkuin sai osat irti, oli vielä vähän rengas paikallaan mutta herkästi pyöri auki…

IMG_3242

Vissiin ollut kytkinakselin laakeri jo tovin huonona, kun on tämäkin akselin pää tämmöiseksi samentunut? Tähän kyllä löytyy onneksi ehjä osa kiiltävällä laakeripinnalla, eniten vaan jännittää kytkinakselin sisältä löytyvä vastapuoli…

Pihalla siirrellessä oli kuulemma jumittanut tämä. Mitähän olisi tapahtnut jos kuula olisivat halunneet vauhdissa lähteä uusille reiteille..? Iloisen ropinan ainakin olisi pitänyt öljyjä pois laskiessa, ainakin Nelkusta mahtuu nuo kuulat poistumaan ilman ahdistusta, muissa on vähän ahtaampi väli mistä pitäisi mennä. Meinaan kun kertaallen kävi itselle semmoinen hauska, kun kuvittelin Nelkun askin parantuvan öljyjä vaihtamalla, kuulia tuli kasa öljyn mukana juurikin tuosta laakerista, harvan verkon läpi suodatettiin öljyt takaisin askiin ja ajelin vaihtamaan ehjempää tilalle, isommin repimättä kaasun kanssa. Tuolloin muutamana talvena oli talvikäytössä Nelkun aski Kutosen koneen kanssa…