#275886
Jasu
Osallistuja

Kokeillaas onnistuuko saada kuvat näkyviin, ehkä selvemmin saa selitettyä kuvilla kuin tekstillä..?

IMG_2869

Kuvassa näkyy ”hieman” sileähkö synkronirengas. Se puolipyöreä jousi, jota yleisemmin synkrorenkaaksi tapaa kutsuttavan, osallistuu synkronointiin painamalla metallista kiilamaista rengasta tätä pehmeämpää uritettua vasten…

IMG_2871

Tämmöinen sen pitäisi olla, aika paljon syvemmät urat, ja tasaisesti koko leveydellä…

IMG_2872

Tässä näkyy jo huomattava ero syvyydessä mihin kiilamainen rengas asettuu…

IMG_2874

Tässä ehkä hieman paremmin. Hätäisesti työntömitalla mittasin, semmoisen 0,6mm syvemmällä mitä paremmassa…

Ja joo, on harvinaisen p*skamainen irrotettava, kun on lukkorenkaalla kiinni tuo kiilarengas. Yksi tarkastelu/asennusaukko holkissa mistä näkee onko lukkorengas urassaan, pienillä ruuvareilla saa kyllä kaivettua pois, ja takaisin asennettuakin. Joskus onnistunut jopa vain yhdellä ruuvarilla asennus, ekalla kertaa taisi mennä lähemmäs tunti irrotellessa, kyllä tuonkin sitten oppi kun aikansa tusasi, nyt ei mennyt montaakaan minuuttia niin irrotuksessa kuin asennuksessakaan…

Näistä osista ja niiden merkityksestä saati tarkastelusta liittyen korahteleviin vaihtotapahtumiin, en ole vielä missään nähnyt mitään juttuja. Liekö tuo hankalahko irrotus ja asennus sitten on rajoittanut intoa niihin? Pari ominpäin irronnutta lukkorengasta on tullut vastaan, silloin katoaa synkronointi täysin, ja vaihteen saa kytkettyä vain käyttämällä välikaasua ja kaksoispoljentaa käyttäen…