#274880
Kari Nieminen
Osallistuja

Tuossa kaasarissa on pari perus juttua mitkä eroaa muista. Ensin tyhjäkäynti suutin on toi latta ruuvarilla aukaistava suutin näkyy kuvassa. Toinen että tuohon kaasuläpän akselilla olevaan ruuviin missä on mutterilla lukitus ei saa koskea, se on tehtaalla säädetty niin että kaasuläppä on ihan pikkuisen auki että läppä ei takerru runkoon sulkeutuessa. Tuolla A-ruuvilla säädät tyhjäkäynti kierrokset kun olen B-ruuvilla säätänyt seokset kohdalleen. Seoksen säätö tapahtuu että kierrät ruuvia aukipäin niin kauan kun kierrokset nousee, voit kääntää vähän yli mutta kierrokset putoaa joten käännä takaisin missä kierrokset olivat suurimmat. Tämän jälkeen säädät A-ruuvilla haluamasi kierrokset. Kaasarin pensan pinta pitää olla 25mm ilman kohoa ja säädetään neulaventtiilin alla olevilla tiivisteillä. Tuo 8mm avaimella avattava suutin näkyy kuvassa on Bybass suutin joka vaikuttaa kaasuläpän avauksen bensan saantiin ja jos tasakaasulla ajaessa vähän nykii niin tuota suutinta voi vähän suurentaa esim jos se on 55 niin ensin vaikka 58, kannattaa kokeilla autoa joka suurentamisen jälkeen. Tämän säätäminen ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Toivottavasti jotain ymmärsit on vähän vaikea selittää näin kirjoittamalla. Lisäys vielä että tuo 8mm suutin on muissa kaasareissa tyhjäkäynti+Bybass suutin joten tässä kaasarissa on kummallekkin oma suutin.

Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke

  • Tätä vastausta muokkasi 1 vuosi, 3 kuukautta sitten Kari Nieminen.