Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,926 - 2,940 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: diesel moottori #140719

    No näinhän se onkin.

    vastauksena käyttäjälle: Vikadiagnoosia koneeseen? #140744

    Yhdyn edelliseen mielipiteeseen. Venttiilivälykset kannattaa joka tapauksessa heti katsoa. Itselläni syystä tai toisesta hävisi Raid Mosquitolla välykset toisesta pakoventtiilistä ja puristukset oli 0. Onneksi korjaantui vielä pelkällä säädöllä. Silti kuljin liikkui suht. normaalisti varsinkin tasaisella.

    Palanut tai kantava venttiili aikaansaa alkuvaiheessa kuvaamiasi oireita.

    vastauksena käyttäjälle: diesel moottori #140717

    Innovatiivinen ratkaisu!

    Minkäköhänlainen on se Smartin 2-sylinterinen diesel, jolla päästään 3,3 litran normikulutuksiin.

    http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0-5-7153-1-870470-1-0-0-0-0-0-9293-7145-0-0-0-0-0-0-0.html

    Koneen tilavuus- ja tehoarvot ovat kohtuullisen sätkämäiset, joten ei voi välttyä kuvittelemasta miltä tuollainen mylly tuntuisi 2CV:ssä.

    vastauksena käyttäjälle: Keskipakoiskytkimen kiltkapintojen liimaus #140716

    OK, on sen verran kriittinen paikka vain, ettei viitsisi harjoitella kantapään kautta.

    Tällaisista kahdesta paikasta sain myös vihiä, jossa homma saattaisi onnistua (on uunit sun muut). Pitää tiedustella.
    – Tammer-Jarru Tamperella http://www.tammerjarru.fi/
    – Kitkaliimaus Vantaalla http://www.kitkaliimaus.fi/

    Näissä onnistuu luonnollisesti myös jarruliinojen liimaukset. Ehkä ei aina kannata viskata vanhoja hyväkuntoisia kenkien metalliosia roskiin. Ainakin 220 mm:n (Ami, AK) kenkiä lienee jo hieman vaikea kaupasta saada.

    vastauksena käyttäjälle: KUOPIO 2007 tapahtuu sittenkin…HA HAA KUJJEILUT ELOKUUSSA! #138329

    http://img212.imageshack.us/my.php?image=muikkuva2bd4.jpg

    Koko postilaatikko lemuaa…anteeksi tuoksuu muikulle.

    Kiitos!

    vastauksena käyttäjälle: Väliaikainen rekisteristä poisto? #140652

    Kyllä varmaan tuollainen usean kuukauden seisotus tuo jo säästöä, kun sekä vakuutus että käyttömaksu katkeavat.

    Normaalitapauksessa kulut seisottamisesta lienevät n. 21 eur (2 ilmoitusmaksua). Liikennevakuutuksesta tuleva säästö riippuu bonuksistasi. Autoveron osalta säästö on n. 23 senttiä päivältä (84 e/vuosi). Kun säästö ylittää kulut, lienee seisottaminen perusteltua. Huomioon voi vielä ottaa senkin, että bonuksia kerryttäekseen liikennevakuutuksen tulee olla voimassa kaiketi vähintään 180 päivää.

    Jospa ensimmäisen ilmoitusmaksun saa vältettyä sillä, että auto on seisomassa jo ennen uuden systeemin voimaantuloa (marraskuuta?).

    Säästetty markka on omassa taskussa 😉

    Tapiolan sivuilla on oheinen epämääräinen ilmoitus:
    http://www.tapiola.fi/www/yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Ajoneuvot/Seisonta-ajan+ilmoituskaytanto+muuttuu.htm

    vastauksena käyttäjälle: Väliaikainen rekisteristä poisto? #140649

    Tapiolassa sai ainakin seisomaan kulkimen vuodenvaihteen yli ja kuulemma uudessa systeemissä (kun se tulee voimaan) ilmoituksen voi tehdä joko vakuutusyhtiössä tai katsastuskonttorilla, mutta se edellyttää paikanpäällä käyntiä. Imoitus siis tulee maksamaan reilut 10 euroa ja toisen ilmoituksen joutuu tekemään, kun ottaa kulkimen uudelleen liikenteeseen. Lyhyet seisonnat eivät siis kannata, vaikkakin samalla poikkeaa niin vakuutus kuin käyttömaksukin.

    Tarkasta ajankohdasta uuden systeemin käyttöönotolle ei ole tietoa, marraskuussa ilmeisesti.

    vastauksena käyttäjälle: Starttien ja latureiden korjausta? #140639

    Jos Jasu toisin muutaman startin Killan koulutustapahtumaan ensi viikonloppuna. Voisit sitten niitä omaan tahtiisi joskus tutkailla tai voidaanhan niitä vaikka illan hämärtyvinä hetkinä availla paikanpäälläkin.

    vastauksena käyttäjälle: acadiane ja toyo renkaat #140622

    Meillä ACAssa ollut Toyot vuodesta 2005. Varsinkin alussa ajotuntuma oli erittäin hyvä verrattuna vanhoihin loppuunajettuihin renkaisiin. Nyt kilometrejä on vasta 13 000, mutta ainakin vielä kaikki renkaat vaikuttavat tasaisesti kuluneilta ja pintaa on reilusti jäljellä.

    Aikoinaan oli pettymys kun ostin toivorikkaana sätkääni uudet 125 Misukat ja ne olivat kutakuinkin loppu jo 30 000 kilometrissä. No, Misukka on silti Misukka.

    vastauksena käyttäjälle: 3. RAID MOSQUITO ja 2CVEHU heinäkuussa #138508

    After Raidissa on nyt valokuvien ja linkkien lisäksi kokelma lehtileikkeitä raidin ajalta ladattavaksi PDF-muodossa. Suurin osa suomenkielisiä.

    http://www.sitruuna.com/mosquito/araid/index.html

    Jos jollakulla on intoa kääntää noita englanninkielelle, otamme apua mielellään vastaan. Ulkolaiset ovatkin käännöksiä kyselleet.

    vastauksena käyttäjälle: Belgi-malli #140601

    AZL3 tarkoittanee AZ Luxe 3.versio.

    Eipä sentään kaikki belgialaisviritykset tulleet ranskanmalleihin. Takaikkunakin näissä leikattiin suoraan peltiin ilman upotusta.

    AZAM6 v. 1965 oli puolestaan ensimmäinen 2cv-henkilömalli, jossa oli 602 cc kone, joka sitten vasta 1970 tuli ranskalaisiin versioihin.

    http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/BE-Azam6.htm

    vastauksena käyttäjälle: Iskarien öljynvaihto #140618

    Englantilaiselta tutultani sain viestiä, että käyttävät siellä rata-ajossa EP90 tai 80 vaihteistoöljyä iskareissa. Mikä lie olisi normaalikäyttöön passeli viskositeetti.

    vastauksena käyttäjälle: Belgi-malli #140599

    Vuonna 1958 tuli oopperaikkunat AZL3 malliin, mutta jo ennen sitä oli erilaisia De Luxe -varusteita tyrkyllä ulos ja sisälle.

    Itselläni on 1958 AZL3. Vuodet vain kuluu ja sinänsä hyväkuntoinen ja erikoinen kuljin seisoo rekisteröimättömänä tallissa.

    http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/BE-AZL3_1958.htm

    vastauksena käyttäjälle: Uusi katto lysmyllään #140560

    En itse ole noin löysää nähnyt (29 v aikana). Joskus on ollut alussa pientä poimua takaikkunan etupuolella. Ainoa säätöhän on pikittäissäätö takakiinnitysraudan ruuvien alla.

    Materiaalihan kutistuu ajan myötä ja kukaties alussa nopeamminkin ja se on saatettu huomioida. Myyjältä voisi kysyä kokemuksiasta.

    vastauksena käyttäjälle: Ohjausgeometria #140546

    Olen sellaista työkalua käyttänyt takatukivarsiin, mutta etummaisiin on hankalampi vaikuttaa, kun ohjauksen kääntyily sekoittaa vääntöhommaa. Itselläkin olisi tavetta pieniin kulmien korjailuihin.

    Kun ajaa kulkimen mahdollisimman sileälle alustalle vatupassiin (vatupassi esim. konepellin saranalla) ja renkaat suoraan, voi kulmia tarkastella luotilankaa roikottamalla lokasuojan päältä. Maavaratkin saisivat olla tasaiset akseleilla.

Esillä 15 viestiä, 2,926 - 2,940 (kaikkiaan 3,068)