Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ruudulta katsottuna nämä painetusta lehdestä skannatut värimallit ovat taatusti epäluotettavia ja korkeintaan suuntaa-antavia.
Museokatsastuksessa ei vaadita alkuperäisen värin käyttämistä. Värin on vain oltava aikakautenaan “mahdollinen”.
Vanha AC-värikoodihan löytyi 70-luvulta pienestä pyöreästä metallilätkästä rintapellistä. 80-luvulla se oli vastaavassa paikassa maalattuna rintapeltiin (PSA-yhtymän värikoodi)
Lisää 2CV:n värilistauksia:
http://www.citroen.mb.ca/galleries/2CV/2cvclrs.htmlRouge = punainen
Bleu = sininen
Jaune = keltainen
Orange = oranssi
Vert = vihreä
Blanc = valkoinen
Noir = musta
Gris = harmaa
Cuivre = kupari
Ivoire = luonnonvalkoinen (norsunluu)
Beige = beigeOnpa jopa tullut mieleen vetää kokeeksi käyttövehkeeseen peltikattomaalia ja vaikka sen päälle vielä joku passeli lakka kiillon aikaansaamiseksi.
Kattomaalin valmistaja on todennäköisesti joutunut miettimään tuotteen tarttuvuutta, säänkestävyyttä ja ruostesuojaominaisuuksia enemmän kuin muissa maaleissa. Automaaleihin en tuota tietenkään vertaa.
Kysypä samalla onko harrastepuolelle tullut mitään uutta maalia vai onko mentävä vesiohenteisiin meidänkin.
Olisko skannaus mahdoton urakka?
Tai digikuvien näpsiminen edes referenssiksi?
Välitän vain pyynnöstä nämä kuvat foorumiin; itse en tiedä näistä mitään.





Kasasin nuo yhteen PDF-dokumenttiin, jos joku haluaa sellaisen.
fin2cv -ätt- saunalahti.fi
Piirtäjän täytyy olla asian harrastaja!
Jos kumit sylintereihin vaihtaa, niin millaiset kumien pitää olla (normaalit vai vihreät)?
Sylinterikumien saatavuuskin tuntuu olevan aika huonoa nykyään vai olenko väärässä.
Sopikos tämä sekä normaaleille, että vihreille kumeille.
1 nestegallona (USA) = 3,785 l (?)
Ah, sulle on tosiaan näemmä vaihdettu 18-heppainen kone kutoseesi 😆
Samalta sivustolta 1979 vuoden varaosakirja
http://citroeny.cz/servis/data/2cv/2CV_katalog_nd_od1979.pdf (301 sivua)ja kaikenmaailman muuta Citroen-dokumenttiä kovakattomalleihin
http://citroeny.cz/servis/servis.htm
jos vain jaksaa arvailla tsekinkielen saloja (dokkarit sentään yleensä muulla kielellä).Tuo PDF on aivan mahtava 244-sivuinen opus. Suosittelen lataamista, mutta koko on yli 50 Mt.
Mittapiirroksia, räjäytyskuvia, taulukoita… liki kaikki oleellinen 2cv-tekniikasta vuosilta 1963-83.
Suora linkki: http://citroeny.cz/servis/data/2cv/2CV_manual_od_rv1963.pdf
Palaan tähän vanhaan aiheeseen, kun Photobucketiin liityttyäni en meinannut saada suoraa kuvalinkitystä onnistumaan.
Sitten huomasin, että Photobucketin albumeissa pikkukuvien alla on tarjolla (albumin omistajalle) kopioitavaksi suorat koodit eli napsauttaa vaan “IMG Code”:n jälkeistä kenttää ja sijoittaa kopioidun rimpsun suoraan foorumin palstalle ilman mitään IMG-nappuloiden painamista, niin toimii… esim näin:

Kuvan kokoa foorumille, voi tietysti hieman pienentää esim. ylläoleva on 600 pikselin levyinen.Photobucketissa kuvan maksimikoko 1024 x 768 ja se on jo aika kookas, ks alla:

Samaa veikkaan minä. Kokemusta tuontyyppisestä oikosulusta kuukauden takaa. Siinä eivät välttämättä paksut johdot heti sula, mutta sähköä imeytyy ihan väärään suuntaan pikavauhtia.
Kokeile varovasti kuumeneeko startin kaapeliliitos.
-
JulkaisijaArtikkelit
