Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,371 - 2,385 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ostetaan massaiskari #148166

Laitoin emailia.

vastauksena käyttäjälle: Ostetaan massaiskari #148164

Niitä on liki joka lähtöön tuolla vintissä ja osa tukivarsissa kiinni.

vastauksena käyttäjälle: Outo käyntihäiriö #148108

Kyllä tuo elektroniikkahäiriöltäkin voisi kuullostaa. 652-Visan oman sytytyksen kanssa oli joskus tuollaista pätkintää, syynä vika sensorissa.

vastauksena käyttäjälle: Venttiilivälyksissä on eroa! #148037

Se on nyt wikissä:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit

Kaikki siirtämään tietoja 2CV-wikiin syksyn ja talven pimeinä tylsinä iltoina (mutta malttakaa tutustua ohjeisiin ensin)!

vastauksena käyttäjälle: Venttiilivälyksissä on eroa! #148035

Lisäsin Nyytisiin lähtevään juttuun tuon Manun vinkin. Näin se informaatio jalostuu foorumissa.

Sitten tuo sama olisi vielä taltioitava 2CV Wiki -sätkätietosanakirjaan.

vastauksena käyttäjälle: Afrikka #142994

Mahtavan näköinen kuljin. Onnea matkaan!

Keep on raiding!

vastauksena käyttäjälle: Venttiilivälyksissä on eroa! #148033

Tuohan on aivan loistava systeemi, jos ja kun noin toimii. Oma selostukseni on vain kopio Citroenin omista ohjeista.

vastauksena käyttäjälle: Talvi tulee, eristeet kattoon. #148020

Tuo on tismalleen se tsydeemi, mitä selittelin tuossa aiemmin. Samanlaisia rullia pari omassa kellarissa.

vastauksena käyttäjälle: halutaan ostaa vaihde loota #148025

Mun käsityksen mukaan eri vetareita oli sekaisin 70-luvun alussa ja harvinaisempia tuplaristejä erityisesti nelkku Tiinoissa. En ole varma. Joka tapauksessa 6-pulttisia vetareita oli jo 60-luvun loppupuolella, mutta ei ilmeisesti Suomeen tuoduissa. Tehtaan kuvissakin näkyy 6-pulttiset vetarit vuonna 1970.

Mene ja tiedä?

vastauksena käyttäjälle: halutaan ostaa vaihde loota #148022

Jotain pitäis löytymän, laitan emailia.

vastauksena käyttäjälle: Yhteistilausmahdollisuus: UUSIA munanpuolikasvilkkuja ym. #147876

Munanpuolikasvilkkutilaus on lähtenyt eteenpäin ja tavaraa joudutaan odottamaan valmistajalta jonkin aikaa. Lähetin tilanneille varmistusviestin emailin vastaanotosta.

Muuta rompetta ehtii periaatteessa vielä tilaamaan vaikka ensi viikonlopun aikana.

Itselleni tilasin wanhuksen pyöreän ovipeilin D1133, joka kiinnitetään läppäikkunan kiinnitysruuveihin. Kohtuuhintainen (41 eur) ja sopii tietysti muihinkin malleihin.

Englanninkielisessä kataloogissa on kuulemma osittain vanhentuneita hintoja ja koska nettisivu on suoraan sanoen aika sekava, helpointa on ladata ranskankielinen kuvallinen koko kataloogi, ja tutkailla sitä:
    http://piecesdetachees2cv.free.fr

vastauksena käyttäjälle: Talvi tulee, eristeet kattoon. #148016

Itse olen leikannut routaeristeestä ihan suorakaiteen muotoisen palan, joka ulottuu joka suunnassa hieman kattoaukon yli. Pitkiä reunoja kannattaa vuolla hieman mattopuukolla ohuemmaksi eristemateriaalin paksuudesta riippuen.

Sitten vain katto auki, pala väliin ja hieman teipillä kiinni takaa ja sivulta. Katto lasketaan routaeristeen päälle, kippiin tulevat piikit lyödään kylmästi eristeen läpi ja sitten hieman trimmataan kokoa edestä niin, että etupalkki tiivistyy sopivasti. eriste puristuu katon ja korin väliin automaagisesti.

Materiaaliin kannattaisi tehdä muutamia tuuletusreikiä, jottei home pesiydy kattokankaaseen.

Erittäin helppo, toimiva ja lämmin ratkaisu. Asennus 10 min, poisto 5 min 😉

vastauksena käyttäjälle: Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna #147910

Hieman eri asia kuin maalaaminen tuo Kimmon vinkki, mutta tuolla voisi tosiaan saada pakosarjan kuumemmaksi ja ehkä sitä kautta myös tehostettua lämmönvaihtimen toimintaa. Joskus koetin eristää pakoputkea ennen lämmönvaihdinta ja olin tuntevinani lämmitysilman kuumempana.

U.S. Parts oli merkitty Suomen edustajaksi.
    http://www.usparts.fi/category.php?cat=1&group=14

Joka tapauksessa jenkkiharrastajille kelvannee vain paras ja avaruusoloissa testattu ? 😉

vastauksena käyttäjälle: Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna #147908

Itse olen käyttänyt jotain valkoista kuumankestomaalia (olikohan Finnspray tms.) ja on kestänyt melko hyvin 20 v. Silloin tällöin olen pensselillä lisäillyt hilseileviin kohtiin uutta färiä. Tietenkään täsmälleen samaa maalia ei ole tänä päivänä kaupassa.

Varmaan kelvottomia spray-maalejakin tässä suhteessa löytyy. Würthin teollisuuspuolen tuotteiden luulisi olevan laadukkaita.

Myös vanha kunnon alumiinisilikonimaali “HORNA” pitää pintansa melko hyvin.

Pohjat pitää tietysti olla ruosteettomat. Nyt kokeilisin ensin happokäsittelyä pakopuolen pintaan.

vastauksena käyttäjälle: Mistä momenttiavain #147987

Ei ol.

Esillä 15 viestiä, 2,371 - 2,385 (kaikkiaan 3,068)