Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Laitoin emailia.
Niitä on liki joka lähtöön tuolla vintissä ja osa tukivarsissa kiinni.
Kyllä tuo elektroniikkahäiriöltäkin voisi kuullostaa. 652-Visan oman sytytyksen kanssa oli joskus tuollaista pätkintää, syynä vika sensorissa.
Se on nyt wikissä:
http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:NiksitKaikki siirtämään tietoja 2CV-wikiin syksyn ja talven pimeinä tylsinä iltoina (mutta malttakaa tutustua ohjeisiin ensin)!
Lisäsin Nyytisiin lähtevään juttuun tuon Manun vinkin. Näin se informaatio jalostuu foorumissa.
Sitten tuo sama olisi vielä taltioitava 2CV Wiki -sätkätietosanakirjaan.
Mahtavan näköinen kuljin. Onnea matkaan!
Keep on raiding!
Tuohan on aivan loistava systeemi, jos ja kun noin toimii. Oma selostukseni on vain kopio Citroenin omista ohjeista.
Tuo on tismalleen se tsydeemi, mitä selittelin tuossa aiemmin. Samanlaisia rullia pari omassa kellarissa.
Mun käsityksen mukaan eri vetareita oli sekaisin 70-luvun alussa ja harvinaisempia tuplaristejä erityisesti nelkku Tiinoissa. En ole varma. Joka tapauksessa 6-pulttisia vetareita oli jo 60-luvun loppupuolella, mutta ei ilmeisesti Suomeen tuoduissa. Tehtaan kuvissakin näkyy 6-pulttiset vetarit vuonna 1970.
Mene ja tiedä?
Jotain pitäis löytymän, laitan emailia.
24.10.2008, 07:37 vastauksena käyttäjälle: Yhteistilausmahdollisuus: UUSIA munanpuolikasvilkkuja ym. #147876Munanpuolikasvilkkutilaus on lähtenyt eteenpäin ja tavaraa joudutaan odottamaan valmistajalta jonkin aikaa. Lähetin tilanneille varmistusviestin emailin vastaanotosta.
Muuta rompetta ehtii periaatteessa vielä tilaamaan vaikka ensi viikonlopun aikana.
Itselleni tilasin wanhuksen pyöreän ovipeilin D1133, joka kiinnitetään läppäikkunan kiinnitysruuveihin. Kohtuuhintainen (41 eur) ja sopii tietysti muihinkin malleihin.
Englanninkielisessä kataloogissa on kuulemma osittain vanhentuneita hintoja ja koska nettisivu on suoraan sanoen aika sekava, helpointa on ladata ranskankielinen kuvallinen koko kataloogi, ja tutkailla sitä:
http://piecesdetachees2cv.free.frItse olen leikannut routaeristeestä ihan suorakaiteen muotoisen palan, joka ulottuu joka suunnassa hieman kattoaukon yli. Pitkiä reunoja kannattaa vuolla hieman mattopuukolla ohuemmaksi eristemateriaalin paksuudesta riippuen.
Sitten vain katto auki, pala väliin ja hieman teipillä kiinni takaa ja sivulta. Katto lasketaan routaeristeen päälle, kippiin tulevat piikit lyödään kylmästi eristeen läpi ja sitten hieman trimmataan kokoa edestä niin, että etupalkki tiivistyy sopivasti. eriste puristuu katon ja korin väliin automaagisesti.
Materiaaliin kannattaisi tehdä muutamia tuuletusreikiä, jottei home pesiydy kattokankaaseen.
Erittäin helppo, toimiva ja lämmin ratkaisu. Asennus 10 min, poisto 5 min 😉
Hieman eri asia kuin maalaaminen tuo Kimmon vinkki, mutta tuolla voisi tosiaan saada pakosarjan kuumemmaksi ja ehkä sitä kautta myös tehostettua lämmönvaihtimen toimintaa. Joskus koetin eristää pakoputkea ennen lämmönvaihdinta ja olin tuntevinani lämmitysilman kuumempana.
U.S. Parts oli merkitty Suomen edustajaksi.
http://www.usparts.fi/category.php?cat=1&group=14Joka tapauksessa jenkkiharrastajille kelvannee vain paras ja avaruusoloissa testattu ? 😉
Itse olen käyttänyt jotain valkoista kuumankestomaalia (olikohan Finnspray tms.) ja on kestänyt melko hyvin 20 v. Silloin tällöin olen pensselillä lisäillyt hilseileviin kohtiin uutta färiä. Tietenkään täsmälleen samaa maalia ei ole tänä päivänä kaupassa.
Varmaan kelvottomia spray-maalejakin tässä suhteessa löytyy. Würthin teollisuuspuolen tuotteiden luulisi olevan laadukkaita.
Myös vanha kunnon alumiinisilikonimaali “HORNA” pitää pintansa melko hyvin.
Pohjat pitää tietysti olla ruosteettomat. Nyt kokeilisin ensin happokäsittelyä pakopuolen pintaan.
Ei ol.
-
JulkaisijaArtikkelit
