Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Varmasti on joku vika siellä, mutta jännä ilmiö todellakin.
Välitänpä nuo kaaviot engelsmanneille, jotka myös ko. kytkentöjä ovat ihmetelleet. Kiitos.
Kuulemme varmaan Janista, notta millainen laturi hänellä onkaan tai varmaan käyn jossain välissä paikan päälläkin.
Se oudosti käyttäytyvä (sammumaton) Femsani oli ihan perus-2cv-malli normaalilla ulkopuolisella säätäjällä.
Olen ymmärtänyt, että ainakin esim 652 Visan laturiin (jossa sis.rakennettu säädin) pitää 2cv-käytössä asentaa diodi johonkin piuhaan – magnetointiinko?
Meilläkin on ollut yksi ihan orkkis 2CV:n Femsa-laturi joka toimi juuri noin. Kun laturi vaihdettiin, ominaisuus katosi.
Diodit?
Jukka
Poronkusemalle on tullut lisää ilmoittautuneuta, viimeisimmät Australiasta ja Italiasta saakka.
Kaksi Barbour 4×4-sätkääkin osallistuu.

Muutamalle innokkaalle matkan päällä käytännön järjestelyihin osallistuvalle voisi tilaa olla.

Niin, pitää ihan itseäänkin muistuttaa, että Tsekkikoukoukseen ennakkoilmoittautuminen (tod.näk. alemmalla hinnalla) on voimassa VAIN VUODEN LOPPUUN ASTI.
http://www.2cv2009.cz/index4_en.htmPitää hoitaa homma nyt tai sitten maksaa vasta tullessa paikalle.
Yleistä tietoa kokouksesta ulkomaan kielellä: http://www.2cv2009.cz
Onhan ne aika harvinaisia meidän korkeuksilla. Niskatuethan on kylmästi porattu penkkiputken läpi eli siinä kohdassa ei ole mitään sen kummempaa rakenteellista eroa.
Totta haastat. Tuosta Dyane-spekulaatiosta saisikin mukavan jutun Nyytisin, kun vain JokuMuu tekisi 😉 Olihan siellä tosin Ismon tekemä hyvä historiikki taannoin.
Ei ongelmia täällä Safarin kanssa. Noudatan linkkien teossa tätä ohjetta, ehkä sen voi teihdä toisinkin?
esim: HIENO EDULLINEN PAKUAlkluperäiseen vannekeskusteluun palatakseni, pitää tsekata noiden kuvien ym. perusteella mitkä vanteet mulla oikein on, ei ole vain ehtinyt.
@corone wrote:
Joo, ihan niin, mutta muotoilusta on osallisen haastatteluun perustuvaa tietoa täällä
Spekulointia on täällä
Spekulointiahan se on vanhoilla asioilla mutta kai tuotakin on voitu harkita. Olisi pitänyt varmaan laittaa että “huhujen mukaan meinattiin valmistaa” jne. En henkilökohtaisesti tunne tuota Dyanesivuston ylläpitäjää, mutta mitä syytä hänellä olisi julkaista pötypuheita suunnittelusta? Btw: Miksi noiden linkkien teko ei onnistu, kun käyttää Safaria? Aina pitää vaihtaa Firefoxiin kesken homman (…se muisti). Onko Isoolla kokemuksia?Mulla hävis kyllä kerralla, mutta järkeenkäyvää olisi kyllä pätkiminenkin.
Tuosta legendasta olen kyllä lukenut toisenlaisiakin versioita. Allaoleva oli “luotettavassa lähteessä”:
Ilmeisesti Dyanella ja Panhardilla on yhteys vain nimen kautta. Kun Citroen sai Panhardin hallintaan, mukana tuli myös käyttöoikeus “Dyane”-nimelle, jonka Panhard oli aikoinaan itselleen rekisteröinyt (ehkä suojatakseen Dyna-nimeä lähisukulaisilta).
Citroenilla Dyanen suunnittelun lähtökohtana oli Renault 4, joka oli vallannut markkinoita huolestuttavasti. Dyaneen koitettiin sisällyttää Tipparenun parhaita ominaisuuksi (kuten monikäyttöisyys). Sen piti soveltua 2CV:n tuotantolinjalla tehtäväksi, jos kävisi niin, että sen kysyntä alkaisi ylittämään 2CV:n vastaavan. Näin ei milloinkaan käynyt.
Laitetaan nyt suora linkki palveluksena, kun ei ollut ihan helppo löytää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2108078Yllätävän paljon oli rättäreitäkin nettiautossa, alkaen 500 eur…
HYYn hinnasta ei mainintaa.
Löytyypi lahjaireoiksi vielä mm. muutamia sätkäkrakuja, hopiakoruja, piparimuotteja sekä noita palapelejä. Hyvin ehtii jouluksi.
Ota yhteyttä niin pistän tarkempaa tietoa:
fin2cv-ät-saunalahti.fi, p.o4o72oo211Poronkuseman nettisivut julkaistu:
http://www.sitruuna.com/poronkusema/

Siellä on muutama sana suomeksikin.Reitti-osioon otetaan mielellään vinkkejä vastaan. Näistä sitten raidilaiset valitsevat oman makunsa mukaan ja toki muutamiin paikkoihin suoritetaan yhteisvierailujakin. Kaikenlaiset teollisuuslaitokset, erikoispajat, käsityöläiset yms. ovat mielenkiinnon kohteena myös, jos jollakin on kontaktia työnsä tai harrastustensa puitteissa.
Suomalaisista kaupungeista osuu reitille ainakin Mikkeli, Varkaus, Kuopio, Iisalmi, Kajaani, Rovaniemi, Kemi, Oulu…
Mielestäni pakun voi kyllä muuttaa 2 hengen henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia, pitäisi tarkistaa asia.
Vapaaehtoisten vakuutusten osaltahan bonukset on pitkälle neuvottelukysymyksiä ja on hyvällä neuvottelutaidolla mahdollista saada kaskoon vaikka täydet prosentit heti uutena.
Liikennevakuutuksissa on voimassa vanha käyttövuosiin sidottu bonussysteemi, joka kai alkaa 0%:sta uudessa vakuutuksessa.
-
JulkaisijaArtikkelit

