Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ulkoinen vaimennin toimii öljyllä, mutta uudemmissa malleissa on bensatoiminen mäntä uimurikammion kyljessä kaasarin sisällä, mistä ulos näkyy vain pieni käyttövipu.
Ja kotivessaa ei tartte vetää ja kaikki lamputkin voi sammuttaa jne.
Suomen aikeista järjestää 20. maailmankokous on nyt tehty eri kielille mainos, jossa koitetaan mahdollisimman simppelisti tuoda esille perinteet ja suomalaisten päättäväisyys asian suhteen.
Materiaalin eri kieliversiot on ladattavissa osoitteessa:
https://www.2cv.fi/wm2013/downloads/Jos sinulla on yhteyksiä ulkomaalaisiin rättäristeihin, pistä sanaa kiertämään lähettämällä sopiva kieliversio liitteenä kavereillesi. Tarkoitus on vaikuttaa niin, etteivät muut maat turhaan asettuisi vastaehdokkaiksi.

Myös lyhyttä ja helposti muistettavaa nettisivuosoitettamme 2cv.fi kannattaa tehdä tiettäväksi ulkomaille.
Terv. Killan ulkomaanyhteyksien hoitaja
PS. Otan mielelläni vastaan sähköpostiosoitteita ulkomaisille rättäristeille ja kerhoille liitettäväksi sähköpostituslistaamme. Ne voi toimittaa osoitteella fin2cv -ätt- saunalahti.fi
Puhut siis ilmeisesti Visan koneeseen laitettavasta 123 Ignition -adapterista. Mistä sen hommasitkaan; taisi olla jossain toisessa viestiketjussa puheena.
Loppupään malleissa (olisko -75 eteenpäin) on ollut leveämpi pukki, johon passaa yhtä hyvin joko neliön muotoinen tai pyöreä malli.
Arkistossa on ainakin joihinkin vuosimalleihin sähkökaavioita; katsoitko sieltä? Pitäisikin tsekata ja skannailla lähdeteoksista lisää.
Tehtaan tekemät systeemit oli kiinnitetty Tiina kutosissa rintapeltiin jarrupääsylinterin ruuvien alle:

Ja Skotlannin kokouksessa oli 2CV Prius -hybridi, josta minulla on aika mukava esittelyvideokin.
Mielenkiintoinen projekti tällainen sähkökuljin. Toivottavasti kuulemme projektin etenemisestä vähän väliä lisää.
Mikä on tällaisen sähkökäyttöisen ajopelin käyttövoimaverokohtelu?
Eiköhän nuo rungot ihan jees liene normikäyttöön. Halusin vain kertoa kommentit, jotka satuin kuulemaan liki samanaikaisesti, kun tilausta kasasitte.
http://lovedyane.altervista.org/
(tosin avatessa selain varoitti mahdollisesta haittaohjelmasta ??)
Haluamatta sotkea ajatuksianne, tässä kuitenkin yksi englantilaismekaanikon kommentti 2CV-Cityn rungoista:
“If you want a cheap chassis to go on your restored car to go to the pub on a Sunday in the summer with 2 in the car then thats OK but if you want something that will take 4 people with camping gear over dirt tracks and suffer the odd bump on the road then SLC is what you need. “
eli “OK runko satunnaiseen sunnuntaiajeluun, mutta ei raidaamiseen ja muuhun raskaanpaan käyttöön”.
SLC:stä: http://www.ecas2cvparts.co.uk/chassis-2cvdyane-original-pattern-galvanised-disc-drum-braked-2cv6-notes-please-p-1135.htmlItselläni ei kokemusta ko. tuotteista. Ajattelinpa vain välittää kuulopuheita eteenpäin.
Suomen katsastaja vaatinee rungoilta jotain hyväksymistodistuksia. Vai vaatiiko tai tajuaako vaatia?
6 mm kuusiokoloavain ohjauksen lukkorenkaan irroittamiseksi ja olikohan 5 mm uudempien ovlukkojen säätämiseen. Erittäin pieniä kaluja.
8mm jarruputkiavain (6-kulmainen avolenkki), saa edullisesti ainakin Motonetistä.
Puristuspainemittari, jos sellainen on tullut hankituksi.
Tappi tai pitkä 6 mm ruuvi sytytyksen ajoitukseen
Pienikokoisista kriittisistä varaosista voisi tehdä ihan oman listansa. esim. jousivarvan silmukka, kaasuvivun jousi, tulpanjohdot, kärjet, tulpat, laturin sulakelevy ja hiilet, etuikkunan avusklipsi, pyöränmutteri, vaihdevivun nivelhela, bensatankin korkki, penkinkumeja kaiken fiksaaamiseen…jne.
Smartiin ei valitettavasti saa 135-kokoisena kuin kitkarenkaita. Näin täällä 155-kokoiset Contin nastalliset Smartisn alla (edessä).
Mulla on käytettyjä nastarenkaita, mutta ei mitään uudenveroisia.
Muistaakseni Tiinoissa ja Ameissa tuon “turbon” olemassaolo on huomioitu myös kaasarin suuttimissa.
Talvella kovassa lumipyryssä saattaa systeemi lykätä turhan paljon kosteutta kurkkuun.
Arkistossa on hyvä taulukko “JOUSITUS Mitat, huolto”. Niitähän on yllätävän moneen lähtöön.
-
JulkaisijaArtikkelit
