Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mulla justiin katkesi pitkittäisvaimentimen kuori (sisällä kulkeva putki jäi ehjäksi) ja samalla meni tyhjäkäynit ihan sekaisin. Ihmettelen, että vaikuttaako tyypillisesti pakoputkiston vuodot näin radikaalisti tyhjäkäyntiin. Itsellä ei ole vuosiin ollut pakoputkiston kanssa näitä ongelmia, kun on ollut rosteria käytössä. Tässä rikkoutuneessa oli pitkästä aikaa kyseessaä ihan tavallinen pönttö.
Pitäisi olla sama, jos vain kytkintyyppi on yhteneväinen eli Ami8:ssa oli varmaan kaikissa vanha käpälämallin asetelma, kuten kutosessakin jonnekin 80-luvun taitteeseen. Jos kutosessasi on ollut uudempi tähtimallin lamelliasetelma, voi kytkiakselilla olla jotain eroa. Levyt silti ovat käsittääkseni samat.
Näin muistelen.
Ei suurempaa kiirettä.
Nuo Novex-renkaat on mulle tuntemattomat, mutta kylläpä sais Ranskasta ne edullisesti:
http://www.euroretro-pieces.com/product_info.php?cPath=161_1_230&products_id=2182&language=en120 e – 4kpl
Tarttisin Tiinan valojensäätövaijerit, löytyykö sulta tahi muilta?
Tai sopivankokoinen uppokantainen ahtaasti reikään menevä ruuvi, joka poraa itselleen kierteet muoviin ja levittää kynnet.
Jaahans, ettäkö sellainen. Hienoa.
Jousivarvan kierre lienee kokoa 11 x 1. Hyvällä onnella löytää tapin tai pakan vaikkapa rompetorilta. Kaupastakin saa, mutta maksaa tuntuvasti.
Täältä saa: http://www.2cvstuff.com/2CV_body.html
Jäljet johtavat Brittein saarille: http://www.villevans.co.uk/
Kerran lähetin tuonne huvikseni kyselyn, johon ei tullut mitään vastausta. Ilmeisesti arvasivat, etten ole tosiasiakas.
Itselleni on jäänyt mieleen sellainen tulkinta museomääräyksistä, että värin pitäisi vain olla ajankohtaan nähden “mahdollinen” ja “aikakauden mukainen”, siis ei vaikkapa metallihohtoväriä, jos se ei ollut yleisesti valmistusaikaan käytössä jne.
Väri siis voisi olla joku muukin kuin tehtaan juuri sen vuoden värikartan sävy, hyvinkin vaikka musta. Täydellistä entisöintitulosta (ja -pisteitä) tavoitteleva haluaa varmaankin juuri sen värin, mikä kulkimessa on alunperin ollutkin, mutta siitä hyvällä maulla poikkeaminen ei ole välttämättä museoinnin este (jos vaikka kuljin on käyttöhistorian aikana uudelleen ylimaalattu tms.).
Onko muilla vahvistusta tälle käsitykselleni?
Auto Motor und Sportissa oli uutena säilötty 2CV myytävänä 19.900 eur. Suomesa on tänä päivänä melkeinpä Euroopan halvimmat 2CV:t. Hyvä niin.
Jos kyse on siitä, että ei oikein jaksa pyörittää startilla, voi vika olla startissakin ja tuntuma olla samanlainen kuin tyhjän akun kanssa.
Sanaa kierämään ja materiaalia jakoon. kaikki positiivinen näkyvyys on eduksi.
Ensimmäinen ongelma voi tulla muovisten lapojen murtumisessa kovalla pakkasella puhallinta käynnistellessä. Muistan niitä kyllä asennetun takalasin aukipitämiseksi.
Nuorna poikana lainasin sätkän käynnistysavuksi äitini tukankuivaajaa, josta katosivat siivet samantein.
-
JulkaisijaArtikkelit
