Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,116 - 2,130 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Irronnut vetoakseli #152758

    Olen myös tavannut kuulamallin vetareita, joista on sahattu pari senttiä pois, jotta sopisivat pariksi tuplaristikko-yläpäähän. Muuten OK, mutta, jos tällainen vetari pääsee kierrätykseen, niin jälki voi olla tuhoisaa.

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukun lukko #152729

    Sullahan Manu oli se ovela lukon toiminnan parannuskikka. Onko sulla siitä piirros sähköisessä muodossa kaikelle kansalle. Aina pitänyt se toteuttaa, mutta yhä tekemättä on…

    vastauksena käyttäjälle: KUOPIJON KUJJEILUT 2009 #149544

    Joudun toteamaan, että en itse pääse kujjeiluihin, kun oli jo kauan sitten sovittu joku hääsoittelu tuolle viikonlopulle enkä ollut päällekkäisyyttä tajunnut. Perheestämme on kyllä tulossa muita edustajia.

    Mrr ja harmi…

    vastauksena käyttäjälle: Uusi ajoneuvoluokka tulossa? #152770

    Toivotaan, toivotaan.

    Takavuosina olin tästä yhteydessä jopa erääseen kansanedustajaan, joka valotti jo silloin suunnitelmia olevan olemassa.

    Tämän mukaan harrasteajoneuvon toteaisi katsastuskonttori ja käyttö olisi rajattu 100 päivään vuodessa.

    Nyt Kilta lobbaamaan asiaa tiedoitusvälineisiin!

    vastauksena käyttäjälle: Lisää tehoa – kestävästi #152686

    Toinen kikka on käyttää matalaprofiilisia (Smartin) renkaita edessä välityksen tihentämiseen silloin kun vetää vaunua. Normaaliajossa voi helposti palata tavallisiin.

    vastauksena käyttäjälle: Irronnut vetoakseli #152753

    Ei tuo tietenkään normaalia ole, mutta runko ja muutkin rakenteet joustavat, samoin moottorin ja vaihteiston kiinnitykset. Tsekkaapa kumityynyjen kunto. Voi olla myös, että tukivarren liikettä rajoittava topparikumi on hävyksissä.

    Irroittamalla jomman kumman vetarin pään, saat kulkimen jälleen toimintakuntoon.

    Jos tapahtumahetkellä oli lisäsi kaarreajoa, tapahtuu vetarien irtoaminen helpommin.

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukun lukko #152722

    Salvalla tarkoitan sitä messingiväristä irtopalaa karan sisällä (näkyy kuvassasi tuo neliönmuotoinen osa). Sen toisessa päässä on jousi, jonka päässä hattu. Jos hattu on liasta oikein jumissa, voisin kuvitella sen aiheuttavan sellaisia ongelmia kuin alussa kuvailit. Jousen tarkoitus on painaa salpaa koloonsa. Joskus on koko hattu kulunut pois.

    Salpaa alas painamalla saat salvan ulos karan kuoren sisältä ja jousikin varmaan tulee sitten esiin.

    vastauksena käyttäjälle: Kellään Frozen Ducks -videota Mostista? #152752

    Varmaan meidän Hanna ainakin kuvasi. Palaan asiaan.

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukun lukko #152719

    Varmaan sinne on tullut kulumaa. Karan ostaessasi mukana tulee yleensä kaikki hilut lukkopesää lukuunottamatta. Etuovesta voi myös ottaa osia, jos sellainen sattuu ylimääräisenä olemaan. Vain se metallinen keskiosa on eri mittainen.

    Puhdistithan sen salpaosankin ja sen sisällä olevan pienen jousimysteerin?

    vastauksena käyttäjälle: Raidetangonpään kiristys #151580

    Olisit nyt purkanut, puhdistanut ja laittanut tuoreet vaseliinit sisälle. Systeemi voi olla hyvinkin kuiva ja nyt vain kirisatyksen jälkeen alttiimpi kulumiselle.

    vastauksena käyttäjälle: Takaluukun lukko #152717

    Ruuvi irti lukon takaa ja koko mysteerio pöydälle puhdistukseen. On hyvin järkeenkäypä systeemi. On mahdollista, että karan kuoriossa on kulunut tai murtunut tai sitten vain osaset eivät liiku toivotulla tavalla.

    Kuoriosa irtoaa karasta painamalla kieltä sisään ja pyöräyttämällä sisuskaluja. Lukkopesä taas on kiinni hentoisella kaarijousella, joka lähtee irti pienellä ruuvimeisselillä varovasti kammeten.

    Lukon kun kerran purkaa, tekee sen uudestaankin lähestulkoon mielikseen. Sama rakenne on etuovissakin, karan pituus vain eri. Rohkeastii toimeen.

    vastauksena käyttäjälle: Labinal -munavilkun pohja apurille #152747

    Eikös kaikissa munavilkuissa tule alapuolelta ruuvikiinnitys metallikuoressa olevaan hahloon. Kävin juuri vertailemassa enkä havainnut eroa.

    Omiin Labinaleihin Valkossa olen tehnyt ylimääräisen ruuvivarmistuksen myös yläpuolelle, jos niitä olet sattumoisin katsellut.

    Luulisin tavallisten munanpuolikaspohjien käyvän myös Labinaleihin.

    vastauksena käyttäjälle: Raidetangonpään kiristys #151577

    Kuppimutteri on kiiristettynä ulkoreunan tasalla tai hivenen alla. Kiristetään sen verran, että liike tuntuu nahkealta, mutta ei varsinaisesti jumittavalta. Jos jättää keveästi liikkuvaksi, on myös välystä tiedossa.

    vastauksena käyttäjälle: Lisää tehoa – kestävästi #152683

    Visan 652 cc kone on kestävä, mutta tarjoaa vain n. 5 lisäheppaa ja jonkin verran enemmän vääntöä. Riittää kyllä kiireettömään vaununvetoon vähävuoristoisissa olosuhteissa. GS:n nelipyttyinen mylly toisi jo reilun teholisän.

    Pysyisin tehtaan ratkaisuissa, jos luotettavuutta halutaan. Viripuolella pitäisi olla ainakin riittävästi testikilometreja alla ennen Espanjaan menoa.

    Ostettiin Tsekeistä hieman “asuntovaunumainen” korkealaitainen tavarankuljetuskärry. Se tuli yllättävän keveästi Acadianen perässä (Visan koneella) paluumatkan. Pääsyy on varmaan kärrin sopiva leveys ja korkeus Acan mittoihin nähden. Moottoritiellä kulutus kärryn kanssa oli n. 7 litraa 80-90 nopeuksissa.

    vastauksena käyttäjälle: Ami6 Etuvalot #152212

    Lepistön Kapulla Vaasassa vois olla jotain. Lukeekohan tätä foorumia? Kts. Apua-Help.

Esillä 15 viestiä, 2,116 - 2,130 (kaikkiaan 3,068)