Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Sieltähän se maailmanlaajuisen älyttömyyden alullepanija löytyikin vuosikymmenten takaa. Onneksi olkoon vaan! 😉
Brillit alkavat vuotamaan nimenomaan silloin, kun huohotin ei toimi ja kampikammioon syntyy ylipainetta. Tuskinpa niitä tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, jos sait huohottimen toimimaan, niinkuin on tarkoituskin. Tarkkaile tilannetta.
Tarkista, että laturin pääliittimen kiinnitys on kireällä ja kontakti hyvä. Kerran se oli minulla reilusti löysällä ja aiheutti niin suurta jännitevaihtelua, että 4 kpl halogeenipolttimoita sökähti mystisesti, ennenkuin vian havaitsin. Säädin jotenkin putosi tyystin pelistä tuossa tilanteessa ja jännite pumppasi ylös jopa 20 volttiin ja hetken kuluttua taas akun napajännitten tasolle.
Muutoin vika kyllä viittaisi säädinpuolelle, jos ko. liitos on kunnossa. Toista säädintä kokeillen asia selviäisi hetkessä.
Voit myös koettaa syöttää virtaa suoraan akulta laturin magnetointiliittimeen (siihen pienempään). Silloin tilanne vastaa säätimen komentoa “lataa täysillä” ja jännite vain nousee kierrosten lisääntyessä. Älä käytä ihan älyttömillä kierroksilla tämän kokeilun aikana. Jos jännite tällöin edelleen vaihtelee, onkin vika laturissa.
Käsittääkseni tuon systeemin tarkoitus on vetää ryyppyä alipaineitse pienemmälle heti kulkimen käynnistyttyä. Ilmeisesti tällä on päästy joidenkin saastenormien alle. Suomen talvessa tuo systeemi saattaa sammuttaa sätkän heti käynnistymisen jälkeen eli talviajossa sen toiminnallisuuden voi huoletta lukita.
Käsittääkseni kutosen ja nelkun peltiputsarissa on joku sisällä oleva putki erikokoinen, ulkoa identtiset. Vahvistakoon joku käsitykseni.
Yksinkertaisen tehokas tapa saada positiivista huomiota katukuvassa!
Teetkä Wikiin tiivistelmän. Manu voi siirtää sen sinne, jos ei itselle vielä tuttu.
Alä Pia jätä kerniä väliin, se oikeasti hiostaa siellä! 🙂
Tiedotellaanpa aina, kun Wikiin uutta sisältöä ilmaantuu.
Eihän esim. 40-vuotiaan kulkimen kori enää ole uutta vastaava, vaikkei tässäkään tapauksessa näkynyt sen kummempaa ruostetta tms. Melkoinen pistemäinen rasitus kohdistetaan alkuperäisellä tunkilla rakenteisiin.
Sätkäurani alkuvuosina meni kerran tunkki kynnyksen pohjasta läpi, syynä tietysti ruoste, mutta melkoisen vaaratilanteenkin se aiheutti.
Kaikenlainen hulluttelu 2CV:n rakentamisessa on mielestäni juuri 2CV-maailman ainutlaatuinen mauste eikä ääripään edustajia ole koskaan ilmestynyt muutamia enempää. Sehän menisi plagioinniksi, mikä ei luoville ihmisille sovi. Itse nautin suuresti maata viistävien kulkimien aiheuttamasta ohhoh-elämyksestä. Olen hyvilläni, että joku viitsii ja jaksaa nähdä kaiken tuon vaivan meidän muiden herättelemiseksi 😉 ja vielä tyylillä, ilman liekinkuvia sivupelleissä.
Muutoin ko. Nyytiskirjoituksen osalta olen erityisen pahoillani maailmankokoustyöryhmän nimittelystä. Siinä taisi mennä terveiset aina 1. maailmankokouksen alullepanijoille saakka, koskapa hekin lavalle olivat vaivautuivat. Oliko se kirjoittajan tarkoitus? Joka tapauksessa “vanhoiksi kääkiksi” voivat tuntea itsensä lukuisat kiltalaiset itseni mukaanlukien ja närkästyminen tällaisista sananvalinnoista on aivan oikeutettua.
Toisaalta lukiessani tuota ristiriitaisuuksia täynnä olevaa artikkelia, välillä tuli mieleeni onko tässä kuitenkin tavoiteltu jonkinlaista satiirin tyylilajia, ehkä itsekriiittisyyttäkin. Jos näin on, kirjoittajan ilmaisukyky ei ole riittänyt tavoitteeseen.
Nuoria maaniteltiin aktiiviseen rooliin Killan toiminnassa, mutta jo seuraavassa kapiittelissa oltiin vetämässä lokaan nimenomaan nuorien 2CV:n rakentelijoiden kokeilevaa suuntausta.
Artikkelin tekninen ja historiallinen puoli oli täyttä asiaa ja juuri sitä mitä kiltalehtemme kaipaakin. Wanhusten waalinta kuitenkin nähdään jäsenistöstä päin Killan virallisena toimintana, jolloin voimakkaat henkilökohtaisuuksiin menevät mielipiteet eivät sinne kuulu, vaan mielipidepalstalle.
Kirjoittaja sentään esiintyy omalla nimellään, mistä plussaa.
Alkuperäinen tunkki sopii vain äärimmäiseen hätään. Viimeeksi kun sillä nostin alkoi kynnyksen reuna uhkaavasti pullistumaan ja lopetin homman kesken.
Ketään sormella osoittelematta, silloin tällöin näihin myynti-ilmoituksiiin tulee kommentteja, jotka eivät varsinaisesti liity itse kaupanhierontaan tai kaupattavaan tuotteeseen ja voivat jopa toimia ikävästi tahattomana kaupanteon hidasteena tai epäilysten herättäjänä. Koitetaan välttää sellaista turhaa kommentointia.
Samoin jos tähän joku haluaa lausua jatkomielipiteitä, avataan sille ihan oma keskusteluketju.
Tämän lausun omana mielipiteenäni ja toisaalta yhtenä tämän keskustelupalstan jonkunsortin valvojista
Pitää sitä karstaakin poistella. Tuossa juuri kiihdytti vanha diesel-volkkari kadulla ja siinä oli ääni vähän samanoloinen kuin koneessani.
Himoittavan näköinen vekotin, olisipa vielä ranskalainen.
Osto-osastolla halutaan ostaa reppu….
-
JulkaisijaArtikkelit
