Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mainittakoon, että kaasari on yhä kaupan, mutta ei mitään paniikkia.
Läytyy myös käytettyjä kaasareita, useisiin 2CV_malleihin. Myös kaharella kurkulla.
Jos kyseessä on yläpään puslan väljyys, pystyy moottorikoneistamo tekemään sinne uuden puslan, mutta kampi pitäisi irroittaa. Pusla löytyy toki varaosanakin.
Kotikonsteinkin voi vaihto sopivalla pehmeää ainetta olevalla tapilla naputtelemalla onnistua, mutta uuden osan asennuksen jälkeen pitäisi jotenkin varmistua, että pusla on pyöreä ja välykset kohdillansa elikkä rotsausta ja hoonausta tarvitaan. Kerran lyykkäsin vain uuden puslan silmään ja kohta sai koneen taas avata, kun välys olikin liian tiivis ja tappi alkoi kalvamaan ympäristöään väljemmäksi huonolla menestyksellä.
Manu varmaan selittää nuo koneistustekniikat kansantajuisesti.
Alakerran välys onkin sitten isompi ongelma.
Mulla on ainakin yksi käyetty kampura varastossa.
Suora linkki: http://www.nettiauto.com/citroen/2cv4/2800007″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Tuo kuullostaa sytytystulppien kärkiväliltä. Katkojan kärkien väli on 0,4 mm.
Pitää tutkia akselin likaisuus siis ensialkuun. Raportoin tuloksista.
Saksalaisten kerhojen yhteenliittymän CCRR:n lehdessä oli juttu maailmankokousäänestyksestä henkilöltä, joka oli käsittääkseni ollut myös äänestyksessä läsnä.
Suomea oltiin saksalaisten keskuudessakin pidetty melko varmana voittajana, koska ennakkomarkkinointi oli aloitettu jo kauan sitten se oli ollut “ammattimaista”. Kansan ääni oli kuitenkin ollut toinen ja kallis ja pitkä suomenmatka ei jäsenistöä innostanut. Niinpä Saksa päätyi jakamaan 2 ääntään Puolan ja Espanjan kesken.
Ko. juttu kuvastaa hyvin sitä, kuinka kaikki loppuvaiheessa kääntyi meitä “vastaan” jas kuinka vanhat traditiot eivät enää paina samalla tavalla kuin joskus ennen.
Kevennykseksi alkuperäisteksti saksaksi ja sen Google-automaattikäännös:
Kurz ein paas wortr zur vorabsimmung VET 2013.
Per toilettenaushang angekündigt, trafen sich die deutschen teinehmer und diskutieren über den austragungort 2013. Bis dahin war ich mir eigentlich sicher, dass die finnen einen souveränen durchmarsch machen, weil sie ihre bewerbung schon frühzeitig und professionell gestalteten. Von den spanischen bewerbung hatte ich eigentlich nur zufällig durch einen flyer erfahren.Die stimmung des volkes war aber eine ganz andere. Ziemlich gleichauf lagen die sympathien für Polen und Spanien, während eine reise nach finnland wegen der kosten und entfernung keinen grossen anklang fand. Man beschloss die 2 möglichen deutschen stimmen zu teilen und jeweils eine für Polen und eine für Spanien abzugeben.
Pian muutaman sanan vorabsimmung ammatillisen 2013th
Per WC aushang ilmoitti, että se täytti Saksan teinehmer ja keskustella austragungort 2013th Vasta sitten, olin aivan varma, että suomalaiset tekevät matkan suvereeni, koska hakemuksen aikaisin ja ammattitaitoisesti suunniteltu. Kuitenkin Espanjan Bewerbung olin oikeastaan juuri tapahtunut oppimaan flyer.
Tunnelma ihmiset olivat hyvin erilaiset. Melko par myötätuntoa Puolassa ja Espanjassa, mutta lojumassa Suomessa matkakulut, koska etäisyyden ja ollut hyvin vastaan. Päätettiin jakaa 2 mahdollista äänestää Saksaan ja yksi lähteä Puolaan ja Espanjaan.
Siltä vaikuttaa. Olen epäillytkin tuota neljännen numeron taikaa enkä tietenkään sitä omasta päästäni ole keksinyt 😉
Numero on 70-luvun lopulla saatu N-alkuinen lyhyt kilpi jota siis alunperin ei milloinkaan ole ollut mustana.
Pitää vaihtaa uusi rek.kilven klasi rikkoutuneen tilalle. Joku vuosi.
Valko kulkeekin paljon paremmin uusilla kilvillä, kokeilin eilen 😉
Joskus muistan väitetyn, että sarjan 4:s numero kertoo valmistusvuoden, kunhan vuosikymmen on haarukassa. En mene vannomaan, mutta Jimmillä tuo kyllä täsmäisi.
Parissa viikossa tulivat tilaamani mustapohjaiset NU-32 kilvet. Tilaamista olinkin jo suunnitellut vuosikausia, mutta vihdoin ovat nämä ulkonäön vanhentajat paikoillaan 🙂


8 euroa kappale – mielestäni kohtuuhinta.
Superfastilla olisi lisäksi aika edullista mennä nyt varsinkin useammalla hengellä:
http://www.ferrycenter.fi/index.php?1302″ onclick=”window.open(this.href);return false;Toisaalta viime keväänä Finnlinesin hinta oli 99 eur yhdeltä autolta ja ihmiseltä ja kahdelta henkeltä 2 x 99. Sellaisia tarjouksia lisää, kiitos.
Vakavasti ajatellen, eikö tuossa olisikin tietynlaisen hybridikäytön yksinkertainen sovellusmahdollisuus? Voiman pitäisi vain välittyä molempiin rumpuihin ja hihna tai ketju välityksen olla luistamaton, jotta voitaisiin hyödyntää jarrutusenergiaa.
2CV-KERS!
Ajatelkaa mitä verovarojen tuhlausta on laskettaa tuollaisia asioita virkamiehillä ja odotuttaa asiakasta kolme kuukautta. Valtio ottaa jokaisesta tällaisesta päätöksestä laskennallisesti takkiin varmaankin muutamia satoja euroja.
Jos vetäisivät rajan vaikka 20 ikävuoteen ei tarvitsisi turhia laskutoimituksia sen rajan jälkeen tehdä ja tutkiskella “yleisiä myyntihintoja” yms. joutavaa.
Tärkeämpää työtäkin varmaan olisi, esim. toimeentulotukien laskenta kestää keskimäärin liki kuukauden. Tosin niitä ei lasketa tullissa, mutta vertailun vuoksi kuitenkin.
Jukka
Itse olin tehnyt kirjanmerkin forumille ja kun automaattikirjautuminen siinä ei enää toiminut, heitin vanhan pois ja tein uuden kirjanmerkin ja taas toimii (Käyttis Mac ja selain Safari).
Vaasasta kotoosin ja kropsua eväsnä…
-
JulkaisijaArtikkelit
