Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,966 - 1,980 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Talviunille #154400

    @miki wrote:

    Tuosta bensasta on ollut keskustelua toisella foorumilla. Alan pikku hiljaa itsekin uskomaan siihen että bensan haihtuessa kaasarista, jäljelle jää lisäaineista johtuvia kiteytymiä jotka osaltaan aiheuttavat pikkumurheita tukkimalla suuttimia ja kanavia. Millään muulla ei oikein voi selittää miksi uimurikammion pohjalle kertyy ruskeaa “hiekkaa”, vaikka käytössä on koko ajan ollut laadukas filtteri. Ratkaisuksi on esitetty pienkonebensaa joka ei sisällä kitetytyviä ainesosia. Uskokoon ken tahtoo. Itse putsaan mielummin kaasarin kerran parissa-kolmessa vuodessa kun alan bensaletkujen kanssa säätämmään pimeässä ja kylmässä ladossa 😯 . Täytyy tänä syksynä muistaa lorauttaa öljyä kaasariin sammutuksen yhteydessä. On sitten keväällä vallan riemastuttava savupilvi avaamassa uuden ajokauden :mrgreen: .
    Paitsi että säilytyspaikan on hyvä olla kuiva, kannattaa myös muistaa että hiiret tahtovat mielellään hakeutua sätkään, ja käyttää verhoilua yms. kulkimeen unohtunutta materiaalia pesänpehmikkeenä. Varma tapa houkutella jyrsijät paikalle on jättää esim. tyhjä sipsipussi lojumaan lattialle. Älkää kysykö miten ne pääsevät sätkään joka seisoo keskellä lattiaa, en tiedä, mutta niin ne vaan siinäkin onnistuvat.

    Tulppaa bensansyötön ja kaasuttelee kaasarin uimurikammion tyhjäksi ennen pitkää varastointia, niin välttyy mömmön muodostumiselta kaasarin sisuksiin. Joskus sitä onkin niin paljon, että ihmettelee kuinka kaasari ylipäänsä on voinut enää toimia.

    vastauksena käyttäjälle: Startin solenoidivika #153788

    Nyt se solenoidivika vain paheni. Tuntuu että starttaus ryöstää kaiken sähkön eikä kone lupaakaan. Vasta kun päästi starttinapista irti saattoi sytytys tapahtua. Lopulta startti alkoi rohisemaan, haisemaan sähkölle ja pyörittämään huonosti. Pienen viilennystauon jälkeen yritti taas toimia, mutta jätin sen lepoon.

    Onko kellään Visan startteja ylimääräisiä? Tai halua operoida tämä ja vaikka raportoida asiasta tänne foorumille ja Nyytisiin. Tämä starttihan on ihan samanlainen 2CV:n startin kanssa, mutta pyörässä on 10 hammasta.

    vastauksena käyttäjälle: Talviunille #154396

    Mun mielestä on aina käynnistynyt vaikka kuinka iäkkäällä (jopa yli 10 v vanhalla) bensalla, Sen sijaan bensan saaminen kaasarille kuivuneen bensapumpun kautta on joskus ollut tuskien takana. Muutaman kerran on toinen sylinteri ollut jonkin aikaa “pimeänä” todennäköisesti jumittavan venttiilin tai karstan irtoamisen vuoksi.

    Kaipa bensan vanhenemisella joku merkitys on, mutta en ole huomannut mitään johdonmukaisia oireita.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane Kuusi 1978 #147543

    Mulla on ollut sellaista valmista teollisuusseosta, oliskohan jotain 20-prosenttista. Motonetistä saa kuulemma Annitrol-nimistä liuosta, josta mulla ei ole kokemusta. Täällä siitä jotain keskustelua: http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=6912″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maalasin hiekkapellin penellä yläsäiliöruiskulla, mutta olisin kaivannut vieläkin kapeampaa ja helpommin kontrolloitavaa suihkua. Tosin kaikkia säätömahdollisuuksia en ehtinyt kokeilla. Pieniin paikkamaalauksiin olen käyttänyt lasisella puolen desin alasäiliöllä varustettua ruiskua, jolla saa todella pienen ja rajatun suihkun. Näyttää lelulta, mutta toimii. Olisiko suositella tuohon välimaastoon kellään mitään minikokoista ruiskua?

    No jälki oli kuitenkin ihan tasainen:

    vastauksena käyttäjälle: Ohjauslukko-ongelma #154344

    Runko on poikki ja rattiputken asento muuttunut…

    Ehkä ei sentään 😉 mutta jotenkin muuten putken asento on voinut hieman muuttua.

    Ja Amissahan on se katkenneella rungolla ajamisen salliva (K.R.A.S) nivel.

    vastauksena käyttäjälle: Talviunille #154391

    Tästäkin on ennen takavuosina aika perusteellinen keskustelu, löytääkö joku haulla (minä en onnistunut). Wikissä tätä ei vielä ole.

    vastauksena käyttäjälle: talvirenkas ! #154370

    Hetkonen, nyt moa mokaa:

    AKE sanoo:

    Talvirenkaiden kunto
    Kun autoon vaihdetaan talvirenkaat, on tarkistettava niiden kunto ja soveltuvuus kyseiseen ajoneuvoon. Auton rekisteritietoihin on merkitty ajoneuvolle parhaiten soveltuvia rengaskokoja. Rengaspaine ei saa poiketa auton tai renkaan valmistajan suosituksesta alaspäin enempää kuin 20 %. Auton ajo-ominaisuudet riippuvat suuresti rengaspaineista. Paineet on tarkastettava säännöllisesti ja myös aina, kun auton kuormitus muuttuu.

    Määräyksissä edellytetään talvirenkaille vähintään 3,0 mm urasyvyyttä rengaskuvion pääurien leveydeltä. Loskaisella kelillä tai muuten vaikeissa olosuhteissa renkaiden kulutuspinnan syvyys olisi hyvä olla vähintään 4-5 mm. Parhaiten talvirenkaat tunnistaa rengasmerkinnöistä M+S tai MS tai M & S.

    Lissee: http://www.ake.fi/ake/katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/renkaat/talvirenkaat.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: talvirenkas ! #154368

    3 mm

    Lapissa voiskin olla tarvetta, esim:
    http://www.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/kamera-C1454301.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Resoluutio #154360

    Eläköön yksinappinen hiiri ja kaksipyttyinen kone!

    “Simple is beautiful – and practical.”

    vastauksena käyttäjälle: Citroën ami 6 1967 #153915

    Laskuvarjolla paikalle?

    vastauksena käyttäjälle: UUSI tekninen artikkeli lisätty 2CV-Wikiin #153194

    Nyt meillä on aiheita sekä “tekniikka”
    http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Tekniikka” onclick=”window.open(this.href);return false;
    että “Niksit” osiossa
    http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tavallaan nämä aiheet liippaavat kaikki tekniikkaa, joten pitäisikö siirtää ne saman oitsikon alle. Nikseihin voisi jättää ehkä sellaista spekulatiivisempaa materiaalia?

    Nyt kun aiheita on vasta vähän, olisi luokkamäärityksen muutos pieni työ.

    vastauksena käyttäjälle: UUSI tekninen artikkeli lisätty 2CV-Wikiin #153193

    Muiden kuin minun toimestani on 2CV-Wikiin ilmestynyt ainakin 2 uutta artikkelia taustapeilin korjauksesta ja varustautumisesta talveen.

    http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kiitämme.

    vastauksena käyttäjälle: Talvitoimia #153833

    LOISTAVAA!

    Siis tänne niitä niksejä pikkuhiljaa yhteisvoimin kertyy: http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Talvitoimia #153830

    Kannattaakin päästää ilma kierämään hieman myös eristeen ja katon välissä esim avaamalla pienet kanavat etu ja takaosaan.

    Tsekkikokoksesta ostin uuden katon, jonka sisäpinta oli tumma ja hieman muovimainen eli sikäli varmaan parempi homepilkkuja vastaan.

    Katon ulkopinnan suojaukseen käy mainiosti muovimattojen lattiavaha. Suojauksen kun jaksaa silloin tällöin uusia, pysyy vinyylipinta uudennäköisenäa vuosia.

    vastauksena käyttäjälle: Talvitoimia #153827

    Samaa mieltä eli niitä apujoukkoja tässä koko ajan koetetaan innostaa wiki-asiaan mukaan lähtemään. Toistaiseksi on löytynyt vain herra “Joku Muu” Manun ja muutaman muun ohella vapaaehtoiseksi.

    Kova on ollut aikoinaan puristus esim. Niksinyytistenkin kasaamisessa, mutta sekin on saatu aikaan puurtamisella. Nykyään tekniikka tarjoisi mainion mahdollisuuden puurtamisen jakamiseen. Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta sanotaan eräänkin yhdistyksen toimintajulistuksessa.

    Usein monen teknisen viestiketjun elinkaaren lopussa voi todeta sen sisältävän tallentamisen arvoista tietoa Pitäisi vain kerätä se yhteenvedon omaisesti sellaisen henkilön, jolla olisi hieman laajempaa näkemystä asioista ja kyky oleellisen erottamiseen. Näitä henkilöitä kyllä forumillakin on useita. Usein viestin alkuperäisellä kirjoittajalla tai ongelman ratkaisijalla voi olla juuri se paras näkemys.

    Toisaalta wikiin voi kirjata asiat “tynkänäkin” ja toivoa asiantuntevimpien sitten täydentävän sitä.

    Valitettavasti forumin haku-toiminto on sen verran köppäinen, että myöhemmin arvokkaiden tietojen löytyminen on sattumanvaraista. Usein kysytään samoja asioita, joista on jo aiemmin puhuttu. Onneksi joku sillointällöin onnistuu jonkun vanhan viestiketjun tuomaankin uudestaan valoon.

Esillä 15 viestiä, 1,966 - 1,980 (kaikkiaan 3,068)