Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tehtaan lantiovyöt takapenkillä kyllä kestävät, sen verran vakuuttavat ovat niiden kiinnitykset, mutta toki 3-pistesyteemi on parempi. Se yläpiste vain mielestäni on yleensä se arveluttava pointti. Erikoista, että niissä sallitaan omat hitsaukset ilman mitään takeita kestävyydestä. Asiallisesti tehtynä toki kestävätkin.
Tarkka on ollut insinööri, kun nuo on vuosikatsastuksessa havainnut, mutta kuinka kuljin on ylipäänsä alunperin hyväksytty ilman ko. varusteita.
Voi tietysti yrittää mennä toiselle konttorille, ehkä varmempi tehdä se jälkinäyttöajan jälkeen.
KF, olet tähti! 😳
Täällä in action: http://www.sitruuna.com/raidlaponie/movie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mun täytyy pengastaa kaasarilaatikkoani, siellä on useita wanhuksen kaasareita (eri malleja).
Varaosista tuli mieleeni 2CVGB:n ylläpitämä “SPOG” (Spare Parts Organisation), jolla on ollut myöskin kansainvälistä yhteistyötä.
SPOGin tavoitteena on tuottaa osia, joita ei muualta tunnu olevan enää saatavilla, esimerkkinä vaikkapa Dyanen ikkunoiden liukulistat. Killan kannattaisi luoda yhteyksiä kyseiseen organisaatioon.
Katsokaapa tänne: http://www.2cvgb.co.uk/spog/spog.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ja sieltä sitten “remanufactured parts”. Kilta voisi ottaa vaikkapa näitä myyntiin ja sitäkautta tukisi systeemiä.Projektiosiossa on oikein Remielle omistettu ketjukin “killan projekti?”:
viewtopic.php?f=15&t=3423
Toivottavasti saadaan sinne kuvia ja tarinaa. Jospa se nostaisi talkoohenkeä; yhteinen asia ja ylpeydenaihehan tämän pitäisi olla.Täälläkin on asiaa sivuttu:
viewtopic.php?f=1&t=4958&p=26172&hilit=remiere#p26172Nimioivallus on mahtava 🙂 Seuraavasta eTana!
Ja toistetaan se ainainen jaaritus eli täällä foorumilla on paljon pienellä editoinnilla julkaisukelpoista materiaalia, jonka vain osa kiltalaisista milloinkaan näkee ja lyhyessä ajassa se hukkuu netin tietotulvaan.
Valitettavasti vain kirjoittajien itsensä pitäisi nähdä vaiva aineiston toimittamisesta jo pelkästään “tekijänoikeussyistä”. Hyviä lainauksiahan täältä on joskus kerätty Nyytisiin, mutta oma hommansa siinäkin on ja Nyytistoimittajalla kädet täynnä työtä lehden kasaamisen kanssa.
Raati varmasti ilahtuu, jos joku ilmoittautuu vapaaehtoiseksi tällaisen vakiopalstan toimittamiseen.
Värillisyys Nyytisissä ei välttämättä maksa paljoakaan ekstraa. Riippuu painon konekannasta ja hinnoittelupolitiikasta. Tällä hetkellä Nyytisten 1-väri-offset-painokustannukset on käsittääkseni kokolailla optimoitu.
Digipainatuksessa ei 1-värisellä ja 4-värisellä olisi hinnallista eroa, mutta yli 1000 kappaleen painosmäärä on vielä perinteistä painotapaa (offset) suosiva, mutta kuinka kauan?
Ruotsalaisten uusimmassa Autogenial-lehdessä oli myös kauan seissyt Ami-projekti myytävänä muistaakseni 10.000 kruunua. Saattaa olla jopa Ami 6 (ei mainittu ilmoituksessa). Voin katsoa tiedot, jos kiinnostaa.
“If you did not come to the horseracing circuit in Most you probably missed one of the best and most well-organised motorcar events in the world.” (Ellet tullut Mostin kaviouralle, missasit todennäköisesti yhden maailman parhaimmin järjestetyistä moottoritapahtumista)
Aika mahtipontisesti sanottu järjestäjiltä itseltään, mutta sallittakoon se heille 😉
139 suomalaissätkää on hieno saavutus.
20-kokouksen äänestystuloskin poikkesi aiemmin kuullusta: Espanja 21, Puola 19 ja Suomi 16 ääntä. Aika avoimen puolueellisesti säälivät Puolaa siitä, etteivät saaneet kokousta: “halusivat 2013 kokousta eniten, toivottavasti saavat sen Ranskassa”, Espanjasta toteavat, että voittivat “vaikka eivät tullet edes lavalle” ja Suomelle “tämä olisi ollut jo kolmas maailmankokous”.
17.10.2009, 05:49 vastauksena käyttäjälle: A-malliin keltainen pystyasennossa olevan vilkun lasi #154426@tehvana wrote:
En! Toi on -60 luvun vilkku munavilkun jälkeen. Kyseessä on ennen munavilkkua ollut vilkku, joka on kromatulla jalalla oleva keltainan kapea ja se on pystyasennossa, jos ajatellaan, että tää on vaaka-asennossa. Kuvaa ei ole vilkusta nyt juuri valitettavasti.
Ennen munavilkkua ei 2CV:ssä ollut tehdasasennuksena vilkkua lainkaan, vaan suuntamerkki oli alunperin suunniteltu annettavaksi läppäikkunoilla. Muunlaiset vilkut 50-luvun alussa ovat käsittääkseni jälkiasennuksia joillekin markkinoille. Munavilkun ja Minuterie-vilkkukykimen esittelyvuotta en pystynyt löytämään, mutta lienee jossain 1953-54 korvilla?
Ko. paku oli 80-luvulla Huolintakeskuksen käytössä Vaasassa. Sieltä se ajautui 80-luvun puolenvälin maissa Helsingin Huolintakeskukseen, jossa se laitettiin myyntiin. Heille oli suuri yllätys kuinka suuri kiinnostus ko. pakusta syntyi. Itsekin olin sitä ostattelemassa, mutta en opiskelijan budjetilla pysynyt tahdissa. Myöhemmistä vaiheista en tiedä, mutta muistaakseni Auto-Artikkelin Karvonen oli ostopuuhissa mukana tuolloin.
Huolintakeskuksen kompassitunnus ovessa vieläkin.
Killan arkistossa “Evolution Technique” -julkaisussa tehtaan speksejä ko. mallista.
Pitäkää hauskaa, siihen on ainutlaatuiset mahdollisuudet, kun en ole paikalla 😉
-
JulkaisijaArtikkelit
