Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Akaile wrote:
Muistaakseni Piranha on tehnyt jotain kärjetöntä aikanaan. Samaten Sirius on myynyt samantapaisia syttybokseja kuin Vellemanit, mutta valmiina pakettina.
Kaverien kehumasta Siriuksesta on joku kakkosversio ollut tarjolla, mutta jälleenmyyjää en löytänyt.
Tällaistakin tarjotaan Saksassa: http://www.2cvonline.de/” onclick=”window.open(this.href);return false; (Elektronische Zundung), ei kokemusta, mutta firma lähetti juuri Apua-Helppiin ilmoituksen.
Edellämainitut ovat siis kipinänvahvistajia, joita ohjaa normaalit kärjet.
Legendaarisin lienee “Le corniaud” -kohtaus: Sätkän ja Rollsin kohtaaminen.
http://www.youtube.com/watch?v=NVi5uOmRkN8&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tuo 123:n kaasusysteemi toimii myös CNG:llä, lienee sama asia kuin PNG.
…ja palveluksia?
123 ignitionilla oli myös kehitteillä 1-pisteruiskutus 2CV:hen ja toimiva prototyyppikin on ollut näytillä. Kuulemma markkinat vain ovat olemattomat ja projekti on jäissä.
Sen sijaan polttoainepuolelle on esitelty 1-pisteruiskusta saatuihin kokemuksiin perustuva “123/LPG”, joka on ohjelmoitava ohjausjärjestelmä LPG-kaasukäyttöisille klassikkoautoille (myös 2CV). Valitettavasti vain Suomessa ei kaasun käyttö polttoaineena ole kovinkaan yleistä. Joka tapauksessa mahdollisesti tulevaisuudessa on tulossa jotain tavanomaisemmallekin polttoainepuolelle, jos kokemukset ohjausjärjestelmästä ovat hyviä ja kysyntä viriää.
Minulta saa Word-dokumenttina tuon LPG-systeemin englanninkielisen kuvauksen, jos pyytää sähköpostilla fin2cv-ät-saunalahti.fi.
Säätöruuveja saa myös varaosina, mutta en ole koskaan vaihtanut, vaikka osat on ostettuna.
Mielenkiintoinen detaljitieto. Kiitos.
Onko sytytysjärjestelmä myös Visasta?
Onko tuo joku ko. tarkoitukseen tehty erikoisfäri?
Ennen 123-uskoa tuli ajettua muutama sata tuhatta kipinänvahvistajaboxin (Raku) avittamana. Ei koskaan mitään ongelmia ja kärkiä ei tarvinnut vaihtaa, koska tällä systeemillä kipinöintiä ei kärjissä esiintynyt (vain ohjausvirta kulki kärkien kautta). Myöskään kondensaattoeia ei tarvittu.
Tällaisia bokseja oli ainakin ennenvanhaan myös rakennussarjoina, nykytilaantesta en tiedä
123:n “nerous” taas on siinä, että alkuperäisiä keskipakoissäätäjiä ei tarvita ja näin sytytyskäyrästä saadaan sähköaivojen laskemana optimaalisempi, luultavasti.
.Itselläni on 123 ollut käytössä kahdessa kulkimessa joitain kymmeniä tuhansia. Yksi on sökähtänyt kesken ajon ja sain takuuna uuden. Käynnistyvyys, kulku ja kulutuspuoli ovat mielestäni kohentuneet. Luotettavuus on ollut Visan elektronista sytytystä parempi tai ainakin yksinkertaisempi ja säädettävissä. EVO-malli antaa mahdollisuuden erilaisille testailuille (erilaisia ennakkokäyriä) ja alipainesäädön hyväksikäyttöön.
Laskennallissti hintansa laite haukkuu vain, jos sätkä on liki jokapäiväisessä käytössä. Mutta autoilussa palaa rahaa yhden 123:n verran hetkessä turhempaankin.
Ei hätää, tässäkin ilmoituksessa kaveri itse asiassa vain etsii UMAPia kunnostettavaksi.
Tämä Nyytisiin ja kenties muutama kuva mukaan. 🙂 Lehtemme kaipaa aineistoa.
DVD nyt tilattavissa tsekkimiittingin sivuilta:
http://www.2cv2009.cz/index2_en.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;DVD nyt tilattavissa tsekkimiittingin sivuilta:
http://www.2cv2009.cz/index2_en.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; -
JulkaisijaArtikkelit
