Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olen joskus ajatellut, että vanhoista romu-umpiosta voisi leikellä ja liimata/laminoida kiinnitytarpeet sopivankokoisen muun umpion ulkopintaan. Jättäisi vain sopivan ison alan vanhaa sisäpintaa tartunnan varmistamiseksi: luulisi onnistuvan.
Tuo on erinomainen pointti. Kaikenkaikkiaan nykytekniikan “käytä ja heitä pois” -mentaliteetti johtaa siihen, että tulevaisuudessa käytännön tietäjät/neuvojaty tulevat olemaan vähissä. Tämä todennäköisesti koskee sellaisiakin asioita, jota tänä päivänä pidetään vielä likimain päivänselvyyksinä.
Kuullostaa hyvinkin toimivalta niksiltä myös. Eikun nämäkin niksi-wikiin.
@Akaile wrote:
Totta turisette…Tosin hieman nauratti kolmevaihteinen nelkku, mutta mitä pienistä.
… ja itse maahantuoja tiesi ensimmäisen sätkän tuoduksi jo 1950. Eikö Remiere olekaan se ensimmäinen 😉
Voisiko DOT- ja LHM-neste jotenkin reagoida keskenään ja aikaansaada tuollaista kiinteää tavaraa. Minulla oli aikoinaan normaalit nesteet LHM-satuloissa ja jumiin menivät muutaman vuoden käytön jälkeen. Olisikin mielenkiintoista purkaa ne ja katsoa onko sisällä samanlaista hilettä.
Kiitos vinkeistä. Nelkun kaasarissa se kiihdytyspumpun suutin jotenkin piilossa (putkilon sisällä?), mutta viimeistään sen näkee, kun ottaa koko komeuden käteen.
Itselläni on Amin loota ollut sätkässä hieman uudelleen muotoillulla vaihdevivulla. Ami 8:n lootassa vipu lähtee lievästi takaviistoon (kuten Jaspin kuvassa), kun taas sätkässä ja Dyanessa suoraan ylös.
2CV6:n vaihdevälitykset ovat himpun verran tiheämmät kuin Dyanessa ja Ami 8:ssa.
Valumerkinnöistä ei voi käsittääkseni päätellä mitään itse lootan alkuperästä tai välityksistä. Ehkä kuitenkin Ami 8 -lootan kannessa on eri numero, kun sen valukin lienee hieman poikkeava.
Minä olen ainakin ajamalla hoitanut vanhan bensan pois. En ole havainnut mitään ongelmia.
Kuivassa ja lämpimässä säilytystilassa ei varmaan ole kosteuden tiivistymisen vaaraa, joten tankin voi pitää likimain tyhjillään eikä ole murheita bensan vanhenemisen kanssa. Sekoittaa sitten tuoretta mukaan käyttöönoton yhteydessä.
No näinpä se tottavie onkin eli jos kulkimen verokausi alkaa 1.3.2010 jälkeen tulee 28.2.2010 saakka vanhan järjestelmän mukaista veroa ja sen jälkeen uutta.
Laakerit on samat. Wanhuksen taka-akselistosta ja tukivarresta puuttuvat uudemman jarruputken kiinnityspisteet (tai päinvastoin). Tukivarteen ne on kyllä helppo soveltaa maalaisjärjellä. Myös putki-iskarin kiinnitys puuttuu ennen vuosimallia 1966.
Yllätykseksini Rengas-online.com tarjoaakin tuota rengasta kotiin postitettuna hintaan 101,70 /kpl.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=21836890.136.20250&typ=D-109160&ranzahl=4&Breite=125&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=So” onclick=”window.open(this.href);return false;Näyttää olevat traktorikuviota eturenkaissa.
Hieno yksilöllisesti kohdennettavissa oleva ajovalojärjestelmä, jonka avulla saadaan huipputarkka auraustulos 😉
Näin on eli kyllä tuo taulukkoni ylempänä on paikkansapitävä. Se tulee myös paperiversiona ajoneuvoverolippujen kolahtaessa postiluukusta. Manun esittämät linkit koskivat vanhaa veroa ja käyttövoimaveroa (Diesel).
Jos sätkäsi verokausi on alkanut ennen 1.3.2010, lasketaan edeltävältä ajalta vero vanhan järjestelmän mukaan ja ko. päivämäärän jälkeen uudella systeemillä.
1.3.2010 – 28.2.2011 vero olisi 75,92 € (tätä ennen 94,90 € / vuosi).
Näiden pitäisi nyt olla ne uudet painoperustaiset taulukot eli sätkän vero hieman laskee:
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ymp” onclick=”window.open(this.href);return false;äristöperusteinen+ajoneuvovero.htm (kopio linkki ääkkösten vuoksi)
Vanhaa keskustelua täällä:
viewtopic.php?f=10&t=5127&p=28705&hilit=ajoneuvovero#p28705Muutamillen suomalaisillkine tuttu Moskiitto-.Ami 6 myytävänä.
http://cgi.befr.ebay.be/CITROEN-AMI-6_W0QQitemZ280471025369QQcategoryZ18304QQcmdZViewItem” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
JulkaisijaArtikkelit
