Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
ECAsilla on sivuillaan aika hyvä yleissilmäys rengasvaihtoehtoihin (huom hinnat brittipuntia (1 GBP=1.15 EUR).
http://www.ecas2cvparts.co.uk/-c-63_189.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Uusi Misukkaimitaatio Veerubber 125-15. Noin puolet alkuperäisen hinnasta. Myynnissä myös Franzosella: http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV6/Reifen-Felgen/ANR12303/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jos olisin Enklannissa, ostaisin setin noita 145-15 sisärenkaallisia Misukoita Pakuun.
Pikkuhiljaa on rojekti talven aikana edennyt. Varapyörätilan kansikin on löytynyt Belgiasta, mutta odottaa vielä hakureissua.
Monenlaista fiksausta, paikkamaalausta ja puhdistusta on suoritettu ja kuljin alkaa olla mielestäni museokatsastuskunnossa. Viimeiseksi somisteeksi alle asennettiin tuliterät misukat uusilla vanteilla ja päällimmäiseksi uusi beige katto.
Musokatsatus maksaa 140 euroa, mutta SAHK:in jäsenille 70, joten noin kuukausi sitten lähetin jäsenanelun paikalliselle kerholle. Vastausta odotellaan yhä. Olin myös yhteydessä museokatsastajaan, joka lupasi suorittaa museotarkastuksen kotitallissamme tuohon alempaan hintaan, kun nimi vain löytyy SAHK:in luetteloista.
Startti oli hyytynyt käyttämättömyyttään. Otin hiilet esiin, puhaltellin, puhdistelin ja liikuttelin paikkoja ja laite heräsi ihmeellisesti henkiin. Lyhyellä koeajolla tyhjäkäynti hävisi, mutta syyksi paljastui lika tyhjäkäyntisuuttimessa. Se on 2-kurkkuisessa kaasarin etuosassa ja helppo avata ja puhdistaa ulkoa päin.
Museokatsastusta varten pitää teettää 4 kpl samanlaisia valokuvia. “Kuva otetaan etuviistosta, auton vasemmalta puolelta, jolloin keulan koko on välillä 1/3 maksimissaan 1/2 (katso vieressä oleva malli). Auton tulisi täyttää suurin osa kuva-alasta. Kuvan taustan tulisi olla mahdollisimman tasainen ja rauhallinen, sekä väritykseltään sellainen, että auto siitä hyvin erottuu.” Lainaus ohjeista http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; . Alkuperäinen käyttöohjekirja on tallessa ja museokatsastuksen höysteeksi löytyy vanhoja mainoksia ja kokonainen varaosakirjakin.
Kävin kuvan ottamassa sopivaa lumikasaa vasten.

Nyt vain odotellaan jäsenasian edistymistä ja raportoin sitten kuinka kävi itse tarkastuksessa.
Rääkkäämisen vaikutelma tule varmasti siitä kun liikkumaton kuljin antaa kaikkensa pienessä suljetussa tilassa. Voima puhuu suurella äänellä.
Meidän yhtä sätkää ajettiin aikoinaan Amiksen testipenkissä ja tulos oli muistaaksen 28 hp, mutta oliko se nyt sitten vetopyöräteho.
Eikös DIN-hevosvoimissa ole jo huomioitu joitakin häviöitä (toisin kuin SAE) ja niitähän nuo viimeisimpien kutosten tehot (29 HP DIN) olivat. Muistaakseni 12-kaakkinen on itse asiassa SAE-heppoja ja vastaava dinisyys joku pienempi lukema.
Eihän siinä kulkimessa ole nimenä “Räbbänä”?
Ko. korjaussarja on kyllä hyvä hätävara vaikkapa kaukomatkoilla. Aikoinaan Kreikassa korkkasi ko. paikka ja hätäkorjaus tehtiin pakottamalla väliin rautalangasta “kierteet”. Sekin toimi yllättävän hyvin.
“Ainoastaan meillä vain 41,50 EUR
Postitus- ja pakkauskulut sisältyvät hintaan.!”lukee Rengas-onlinessä Nankangista. Todella edullista mielestäni.
Jos olet KIllan jäsen, löydät hyvät ohjeet säätöön yhtenä 2CV Nyytiset -lehden numerona viime vuonna julkaiststa korjausoppaasta.
Lyhyesti: vapaalikkettä pitää polkimessa olla 20-25 mm ja säätö suoritetaan rintapellissä olevalla holkilla konehuoneen puolelta (paikasta jossa kytkinvaijeri menee rintapellin läpi).
Vika voi olla myös kuluneessa kytkimessä, esim. asetelma ei enää irroita kunnolla tai asetelmaa liikuttava käpälä on taipunut.
Takatukivarresako on kyse? Vaasasta vois ainakin löytyä.
p.o4o72oo211, fin2cv-ät-saunalahti . fi
Mahtava infopläjäys.
Nyytis- ja Wikikamaa olis ehdottomasti.
Siirtäjien etäisyydet olikin Wikissä
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Vaihteisto_-_siirt” onclick=”window.open(this.href);return false;äjien_etäisyydetTiedän Killan takavuosina tehneen ansiokkaan koulutuspaketin kirjallisessa muodossa vaihteiston korjauksista. Kuinka saataisiin tämä kaikelle kiltakansalle (esim. Arkistoon)?
Tein Apua-Helppiin tiivistelmän eri mallien sulakerasioista ja laitoin sen Wikiinkin:
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Sulakerasiat_2CV4_-_2_CV6″ onclick=”window.open(this.href);return false;Lisäsin myös muutamia tulppamalleja listaan:
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Sytytystulpat&action=edit” onclick=”window.open(this.href);return false;Nikseihin avattu aihe käynnistämisestä
Lisää sinne omia kokemuksiasi.Parhaiten Wiki toimii hakua ja mahdollisimman yleistä sanamuotoa käyttäen. Suomen kielen taivutukset tuottavat hävikkiä hakutuloksiin; joskus kannattaakin kokeilla vaikka kirjoittamalla vain sanan alkuosa.
Uusia sivuja luodessa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota otsikointiin eli pääsana ensin vaikkapa “Kaasari” ja sitten tarkentavaa, esim. “tyypit” ja vaikkapa edelleen “2CV6”. Näin artikkeli aakkostuu luetteloon loogisesti ja haku löytää tehokkaasti perusmuodossa olevat sanat. Otsikon muokkaaminen jälkikäteen on tehty hankalaksi. Luokkakin esim. “tekniikka” on syytä muistaa määrittää, jotta tulisi tietyn lajiotsakkeen alle.
@rustman wrote:
Entäpä mikä neuvoksi, jos perä on alhaalla, eikä varvassa ole säätövaraa?
Pakussani oli aikoinaan sama (peruskorjatut pöntöt). Lyhensin varpaa ja tein pakalla lisää kierrettä.
Ilman muuta tasapainoitus kannattaa, kunhan vain tietää rengasliikkeen, jossa se sätkän (keskireiättömän) vanteen kanssa onnistuu.
Omat renkaani menivät museokatsastettavan Dyanen alle, joten ajattelin luistaa tasapainoituksesta, kun kilometrejäkään ei ole tarkoitus niillä alkaa tahkoamaan.
Ja 11 x 1 on kierteen koko, jos peräti tapin/pakan aikoo hankkia.
-
JulkaisijaArtikkelit
