Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Samaa mieltä. Mielenkiintoista nähdä joskus livenä kuljin ja omistajansa.
No niin, tauti ei ole parantunut ;-).
Terv. Jukka I
@Akaile wrote:
Notta olisko ollut niin, että -76 vuodesta eteenpäin oli peilit molemmille puolin? Ja niissä missä ei ollut, niin optio löytyi kyllä, eli muovitulppa sen kierteen päällä. .
Ilmeisesti on ollut jotenkin mallikohtaista, koska esim. meidän -89:ssä ei ollut mitään peilinpaikkaa oikealla. Oliskohan se Club-varuste tai Saksan tms. markkinoille.
Mulle tuli jotaan viestiä Rysselistä.
Mielestäni läheskään kaikissa pelkurin ovissa ei ole valmiina peilin paikkaa eikä kierreosaa ole oven sisällä. Jos osa on tehtaan asentama, niin se on pisteillä kiinni kuten kuskin ovessakin.
Monesti näkee pelkurin peilejä asennetun pelkästään sisäpuolella olevan pikkuruuvin varaan; ei tietenkään pysy vaikka kuinka kiristäisi.
Pieni tujaus polyuretaanivaahtoa oven sisäosaan peilin kohdalle saattaisi jäykistää rakennetta mukavasti. Pistehitsaukset nimittäin usein alkavat pettää ajan saatossa tässä kohdassa.
Tais olla semmonen kutonen.
Onko suomalaisia lähärössä Gouvyn bluesjazz-tapahtumaan ja/tai Ranskan nationaaliin. Nuo Ranskan kansalliset kokoukset ovat kooltaan ihan maailmankokousluokkaa. Pari tuhatta sätkää paikalla helposti.
Tämän vuotinen paikka Normandian lähistöllä ei ole edes pahan kaukana, 2 päivän ajo Saksan lauttarannasta: http://www.2cvcaen.org/nationale/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uusimmassa NYT-liitteessä (HS).

Yleensä kipuna palautuu ennalleen puolan jäähdyttyä, mutta voihan lämpö sen rikkoakin. samanlainen tapaus oli juuri kotipihalla ja lumimöykyllä saatiin jäähdytys aikaan parissa minuutissa.
Jos katkojan kärjet olisivat sattuneet olemaan auki ei lämpenemistä olisi tapahtunut, mutta kiinnihän ne suurimman osan kierrosta ovat.
Monet nettikaupat selkeästi ja järkevästi “subventoivat” toimituskuluja eli ne saattavat olla jopa alle omakustannushinnan. Lisäksi suurilla firmoilla on tietysti ihan erilaiset mahdollisuudet solmia edullisia sopimuksia kuriirien kanssa kuin meillä pulliaisilla.
Yhtenä esimerkkinä saksalainen musiikki-instrumenttikauppa Thomann, joka juuri alensi jo ennenstään kohtuullisia toimituskulujaan. Rahtikulu on yksinkertaisesti 12 eur per lähetys sisältäisipä se kuinka monta kollia/kiloa tahansa. Lisäksi yli 398 eur toimitukset on kokonaan rahtivapaita. Tähän kun joku varaosatoimittajakin pystyisi, niin varmasti kauppa kävisi!
(http://www.thomann.de/fi/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Jos ei muuta ole, niin leikkaa pätkän muovisen öljypurkin kylkeä ja tekee siitä suppilomaisen ohjurin. Rasva auttaa kitkan vähentämisessä.
Wikiin linkittämisessä on vain se ongelma, että kun vaikkapa valokuvat vaihtavat joskus paikkaa tms. niin linkkikin muuttuu helposti toimimattomaksi.
Tein tästä keskusteluketjusta oman PDF:n Acrobat Professionalin “Make PFD from web page” -komennolla. Se on kätevä tapa ottaa netin sisältöä säilöön tulevaisuuden varalle, kun mm. kuvat tallentuvat itse tiedoston sisälle turvaan (tiedostokoko voi tietysti olla pieni ongelma). Tosin sivujen jaottelu ym. layout on mitä sattuu, joten hienoa olisi jos tuosta saisi yhteenvedon Nyytisartikkelin omaiseen muotoon.
Acrobat Pro on Acrobar Readerin maksullinen monipuolisempi versio.
Mahdollisesti bensaletkussa on tukos. Pika-avauksena voi puhaltaa letkusta paineilmaa tankin suuntaan, mutta se ei poista itse ongelmaa kuin joksikin aikaa.
Manun vinkillä on hyvä aloittaa selvittämään asiaa.
Pikaratkaisuna jotkut ovat käyttäneet hanskahyllyllä invertterillä pieniä tietokoneen kajareita iPodilla. Taattua hifiä !?
BMW:n 850-kuutioisia koneita käytetään yleisesti 2CV-rata-ajoissa ainakin Belgiassa. Voitaneen hyväksyä, kun Bemarin bokseri oli aikoinaan jonkinlainen esikuva 2CV:n koneen kehittelylle 30-luvulla.

Kuulemani mukaan motukan moottori autossa ei kuitenkaan välttämättä toimi niin jouhevasti kuin voisi kuvitella.
-
JulkaisijaArtikkelit
