Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,786 - 1,800 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139762

    EI KLE!

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139760

    Vaasassa ei ainakaan kilpailu toimi yhtään, taitaa pyöriä 50-70 eur / käynti pakokaasumittauksen tarpeesta riippuen. Tiedän eräällä itäisellä, joskin hyvin taantuneella paikkakunnalla jaoksen onnistuneen sopimaan 25 euron katsastushinnan. Sama firma täällä ei edes halua keskustella mahdollisista alennuksista.

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139758

    Oliko yhtään kohtuuhintaisempi tämä uusi yritys?

    vastauksena käyttäjälle: Öljynjäähdyttimen puhdistus? #157053

    Hyvää tavaraa tuo Bräkleen.
    http://www.crcind.com.au/catalogue.nsf/web_brands/Brakleen?openDocument” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Varsinainen käyttö rasvan ja lianpoisto jarru- ja kytkinosista.

    vastauksena käyttäjälle: tyhjäkäyntiongelma #157041

    Joo, tosiaan joissakin mallissa oli kaksikin suutinta. Puhdista molemmat.

    vastauksena käyttäjälle: Visa(652) Vauhtipyörä #157063

    Voin yrittää muistaa Ranskasta katsella ensi kuussa.

    vastauksena käyttäjälle: tyhjäkäyntiongelma #157039

    Katsele kaasarin ulkokuoren yläosaa. Siinä on messinkinen “ruuvi”, joka on se tyhjäkäyntisuutin.

    vastauksena käyttäjälle: tyhjäkäyntiongelma #157037

    Itse tyhjäkäyntisuuttimen kääntely ei auta vaan se on ruuvattava kokonaan ulos ja katsottava, etteivät sen pienet reiät ole lian tukkimat. Tämä suutin löytyy yleensä kaasarin etuosasta yläosista, joskus sivusta.

    Pitkän seisonnan aikana tyhjäkäyntipiirin kanaviin saattaa kiteytyä kaikenlaista bensapohjaista möhnää, joten kunnon puhaltelu paineilmalla voisi auttaa kanavat auki.

    Toinen asia on sitten tyhjäkäynnin säätöruuvi, jolla nimenomaan haetaan oikea seos ja käynti, kunhan muut asiat tyhjäkäyntipiirissä on ensin kunnossa. Seosruuvi on kaasari alaosassa, joko etu tai takapuolella tyypistä riippuen. Joissakin 1-kurkkuisissa malleissa säätöruuveja on kaksin kappalein.

    Tyhjäkäyntiin vaikuttavat kuvaamallasi tavalla myös imuvuodot kaasarin jalassa ja imusarjassa. Ruiskuttele vaikka CRC:tä ko. kohtiin ja kuuntele muuttuuko käynti (eli imee vierasta ainetta sisään sieltä mistä ei pitäisi)

    vastauksena käyttäjälle: Öljynjäähdyttimen puhdistus? #157051

    Laittaisin vähän liuotinta ja sitte paineilmaa väärästä suunnasta. Tollo rättiä toiselle puolelle jotteivat paikat suttaannu. Ropelli tietysti mieluiten pois. Amissa tietysti pientä ahtautta siellä.

    vastauksena käyttäjälle: Tarraa takaloosteriin #154930

    Kun alkuun on päästy, niin tarraa koko takaluukun peitoksi meikän kautta täältä 😉

    http://www.sitruuna.com/2cvstuff/stickers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Startti onpi löytynyt ja tarve siis poistettu. #157055

    Saattaapa ollakin (Vaasassa) jonsei sitten eteläisemmästä Suomesta tärppää. Pitää kotona tsekata.

    vastauksena käyttäjälle: Banjo ruuvit öljyputkeen…. #157020

    Oliko vielä niin, että eri puolilla oli erikokoiset reiät. Muistaisn näin olleen ehkä Wanhuksessa. Varmaan mulla jossain noita kannen liitosruuveja olisikin, kun osaisi hakea oikean sorttisia.

    vastauksena käyttäjälle: RANSKAN MAAILMANKOKOUS 2011 #156172

    Nyt on näemmän enklanninkielelläkin infoa tarjolla vuodelle 2011:

    http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?lang=en” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Pyysivät ranskasta juuri suomenkielistä käännöstä siitä, että trailerilla saapuvalle 2CV:lle sovelletaan vetoauton hintaa. Tuskin tulee koskemaan montaakaan suomalaista 😉

    vastauksena käyttäjälle: Erilliset etupenkit ja kiskot #156895

    Vaivaa näkemällä on kahdesta sohvapenkistä mahdollista kaventaa ja rakentaa erilliset etupenkit. Muistaakseni mulla olis ne erillispenkkien kiskot ja taitaa olla vanhan yhtenäisen etupenkin raamikin rakennusaineeksi.

    vastauksena käyttäjälle: 66:n mörkö #147832

    Pitkän putken reitti kulkee pääsylinteriltä alas rungon sivuun vasemmalle puolelle, sitten ylös juuri ennen taka-akselia, jossa liitos keskellä olevaan 3-tiepalikkaan.

    Ylimääräinen pituus vedetään spiraalille konehuoneeseen niin, ettei se pääse hankaamaan mihinkään. Läpivienteihin kumiletkua tms. huolellisesti suojaksi. Alunperin putki on kiinnitetty rungon kylkeen pienillä muovikannattimilla, joihin tulee myös bensaputki seuraksi. Muitakin virityksiä voi tehdä, mutta putki ei saa täristä eikä hangata mihinkään.

    Jos putki ei ole esim. kuparinikkeliä, kannattaa ruostesuojaukseenkin kiinnittää huomiota. Mahdollisen pintakäsittelyn voi kunnolla tehdä vasta asennuksen jälkeen.

Esillä 15 viestiä, 1,786 - 1,800 (kaikkiaan 3,068)