Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
EI KLE!
Vaasassa ei ainakaan kilpailu toimi yhtään, taitaa pyöriä 50-70 eur / käynti pakokaasumittauksen tarpeesta riippuen. Tiedän eräällä itäisellä, joskin hyvin taantuneella paikkakunnalla jaoksen onnistuneen sopimaan 25 euron katsastushinnan. Sama firma täällä ei edes halua keskustella mahdollisista alennuksista.
Oliko yhtään kohtuuhintaisempi tämä uusi yritys?
Hyvää tavaraa tuo Bräkleen.
http://www.crcind.com.au/catalogue.nsf/web_brands/Brakleen?openDocument” onclick=”window.open(this.href);return false;
Varsinainen käyttö rasvan ja lianpoisto jarru- ja kytkinosista.Joo, tosiaan joissakin mallissa oli kaksikin suutinta. Puhdista molemmat.
Voin yrittää muistaa Ranskasta katsella ensi kuussa.
Katsele kaasarin ulkokuoren yläosaa. Siinä on messinkinen “ruuvi”, joka on se tyhjäkäyntisuutin.
Itse tyhjäkäyntisuuttimen kääntely ei auta vaan se on ruuvattava kokonaan ulos ja katsottava, etteivät sen pienet reiät ole lian tukkimat. Tämä suutin löytyy yleensä kaasarin etuosasta yläosista, joskus sivusta.
Pitkän seisonnan aikana tyhjäkäyntipiirin kanaviin saattaa kiteytyä kaikenlaista bensapohjaista möhnää, joten kunnon puhaltelu paineilmalla voisi auttaa kanavat auki.
Toinen asia on sitten tyhjäkäynnin säätöruuvi, jolla nimenomaan haetaan oikea seos ja käynti, kunhan muut asiat tyhjäkäyntipiirissä on ensin kunnossa. Seosruuvi on kaasari alaosassa, joko etu tai takapuolella tyypistä riippuen. Joissakin 1-kurkkuisissa malleissa säätöruuveja on kaksin kappalein.
Tyhjäkäyntiin vaikuttavat kuvaamallasi tavalla myös imuvuodot kaasarin jalassa ja imusarjassa. Ruiskuttele vaikka CRC:tä ko. kohtiin ja kuuntele muuttuuko käynti (eli imee vierasta ainetta sisään sieltä mistä ei pitäisi)
Laittaisin vähän liuotinta ja sitte paineilmaa väärästä suunnasta. Tollo rättiä toiselle puolelle jotteivat paikat suttaannu. Ropelli tietysti mieluiten pois. Amissa tietysti pientä ahtautta siellä.
Kun alkuun on päästy, niin tarraa koko takaluukun peitoksi meikän kautta täältä 😉
http://www.sitruuna.com/2cvstuff/stickers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Saattaapa ollakin (Vaasassa) jonsei sitten eteläisemmästä Suomesta tärppää. Pitää kotona tsekata.
Oliko vielä niin, että eri puolilla oli erikokoiset reiät. Muistaisn näin olleen ehkä Wanhuksessa. Varmaan mulla jossain noita kannen liitosruuveja olisikin, kun osaisi hakea oikean sorttisia.
Nyt on näemmän enklanninkielelläkin infoa tarjolla vuodelle 2011:
http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?lang=en” onclick=”window.open(this.href);return false;
Pyysivät ranskasta juuri suomenkielistä käännöstä siitä, että trailerilla saapuvalle 2CV:lle sovelletaan vetoauton hintaa. Tuskin tulee koskemaan montaakaan suomalaista 😉
Vaivaa näkemällä on kahdesta sohvapenkistä mahdollista kaventaa ja rakentaa erilliset etupenkit. Muistaakseni mulla olis ne erillispenkkien kiskot ja taitaa olla vanhan yhtenäisen etupenkin raamikin rakennusaineeksi.
Pitkän putken reitti kulkee pääsylinteriltä alas rungon sivuun vasemmalle puolelle, sitten ylös juuri ennen taka-akselia, jossa liitos keskellä olevaan 3-tiepalikkaan.
Ylimääräinen pituus vedetään spiraalille konehuoneeseen niin, ettei se pääse hankaamaan mihinkään. Läpivienteihin kumiletkua tms. huolellisesti suojaksi. Alunperin putki on kiinnitetty rungon kylkeen pienillä muovikannattimilla, joihin tulee myös bensaputki seuraksi. Muitakin virityksiä voi tehdä, mutta putki ei saa täristä eikä hangata mihinkään.
Jos putki ei ole esim. kuparinikkeliä, kannattaa ruostesuojaukseenkin kiinnittää huomiota. Mahdollisen pintakäsittelyn voi kunnolla tehdä vasta asennuksen jälkeen.
-
JulkaisijaArtikkelit
