Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
E10:ssä on 10% etanolia, kun taas ruotsalaisten E85:ssä 85%, joten niistä ei voi teknisesti rinnastaa. Uudessa Tekniikan mailmassa on aiheesta artikkeli. Lähinnä etanoli voi aiheuttaa ongelmia kumi- ja muoviosille polttoainejärjestelmässä. Lisäksi etanolin energiatiheys on bensaa huonompi, mutta nykyiselläänkin bensan seassa on jo 5% ko. ainetta.
Arvaisin, että sätkä kulkee E10:llä nurisematta, mutta tuskin sitä kannattaa vartavasten käyttää, ellei hintaero ole huomattava.
E10 tulee pumppuihin vasta ensi vuoden puolella.
Mulla olis yks vaaleanharmaa käytetty ulkoa avattava katto. Hieman kutistunut kenties, mutta ehjä. Pitää katsoa kotona tarkemmin ja määritellä hinta kunnon mukaan, jos kiinnostaa.
Pitäisi löytyä myös liki uutena itsestään aukirevenneen katon kangasta lukuunottamatta ehjät ja hyväkuntoiset jäänteet, jos haluaa askarrella niistä.
Onko tavaratilan pohjakin vaihdettu suorasta pellistä? Kai takapenkin alla on sentään se yksinäinen poikittaisaalto.
Vakavaa omppaa on kuitenkin tarjolla Oslossa 29.5.
http://www.gamla.no/” onclick=”window.open(this.href);return false; (kelaa hieman alas ko. päivän ohjelman kohdalle)
Vaasassa meillä on ainakin jotain, jos konepeltiä tarkoitat.
Savoia Cars pistää aina vain paremmaksi, nyt on tarjolla “Sahara” kahdella koneella

Kesällä Pariisissa on kuulemani mukaan tilaisuus, jossa esitellään heidän uusi Meharinsa. Firmalla on jo myös edustaja Ranskassa.
Uskon, että kohta kuulemme tästä ihmeellisestä argentiinalaisfirmasta lisää.
http://savoiacars.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Venttiilivarsien teflonit voi myös aiheutta runsasta öljynkulutusta. Väljän ohjurin kera suoranaista öljyn norumista palotilaan koneen seistessä. Tästä on merkkinä mahtava savupilvi käynnistäessä.
Ruotsissa ajaminen on keväisin kuin valkovuokoilla tanssimista.

Toki minne vain ilmakanaviin ja suuttimiin niitä voisi kuvitella tarttuvan. Tyhjäkäyntisuutin tai -suuttimet kaasarin ulkopinnassa usein keräävät töhnää pienenpieniin reikiinsä. Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa etenemisen tasaisuuteen niin kauan kun kaasuläppä on vain hieman raollaan.
Jos kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla, kone reagoi hitaammin kaasuun. Jo varsin pienellä painalluksella pitäisi kurkkuun ruiskahtaa pieni annos bensaa.
1-kurkkuisella nelkun koneessa varsinkin tuntuu esiintyvän pientä empimistä ihan ominaisuutena.
Terveiset Belgian jazzblues-tapahtumasta. Järjestäjän ottamia kuvia täällä:
http://www.gouvy.biz/madelonne/albums_photos/album2CV/” onclick=”window.open(this.href);return false;Tämän jälkeen käytiin Ranskan kansallisessa Normandiassa, jossa sätkiä oli noin 3000. Varmaan tänne tulee kohta tarkempaa jäki-infoa:
http://www.2cvcaen.org/nationale/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Molemmissa tapahtumissa laski lämpötila pakkaselle yöllä, mutta päivällä oli siedettävää ja pääasiassa poutasäätä. Helteet olivat silloin jo Suomessa.
Palattiin juuri parin viikon ulkomaanreissulta ja nyt sopisi kärryistä taas kysellä.
p.o4o 72oo211, email:fin2cv-ät-saunalahti.fi
Ostin juuri ranskasta muovisen 2CV4/6:n huohottimen, joka on purettavissa. Onko kellään kokemusta, itse en ole ennen moiseen törmännyt.
Vieläkö on tarvetta Visan vauhtipyörälle? Voisi löytyäkin.
Citroenin omassa varaosapakkauksessa tulee kumien lisäksi myös nippuside säiliön tiukemman kiinnityksen mahdollistamiseksi. Sellaisella voi yrittää korjata tilannetta myös, jos vanhat kumit hieman tihkuttavat eikä heti ole parempia tilalle.
-
JulkaisijaArtikkelit
