Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Uusille kitkoille voi olla joku ohjemomentti, mutta vanhoissa vaikuttaa niiden kunto. Sanoisin yleisohjeena, jotta yllättävän kireälle.
Tietysti välillä voi väliaikaisesti asentaa kitkan paikalleen ja kokeilla keinuttamalla, onko vaimennus tasaista ja kiristää sitten jompaa kumpaa lisää, jos on epäbalanssia.
Taisipa onnistua…
Pitkin 50- ja 60-lukua välityssuhteetkin muuttuivat ja pakun laatikot olivat aina henkilömallia tiheämpiä. Pakun laatikoissa oli useinmiten lyhyt pääakseli (ei keskipakoiskytkimen asennusmahdollisuutta).
Killan Arkistosta löytyvästä Evolution Technique -kirjasesta löytyy tietoa, mutta lootien ulkoisesta olemuksesdta ei juuri ole kuvia. Alkupäässä teräksinen päällikansi oli kuitenkin sileä. Kuoren valun muodotkin ovat pikkuhiljaa vaihdelleet (jäähdytysrivat tulivat jossain vaiheessa kylkiin), mutta ratasvarustushan se varsinaisesti ratkaisee. Silloin voi vertailuja tehdä lukitsemalla toisen puolen vetarin ja laskemalla suhdelukuja pääakselin ja vetarin kierroksien välille eri pykälillä.
Etulliselta kuullostava runko! Huomautan, että Acan ja AK400:n akselivälit ovat erilaiset, joten runko lienee mitoitettu jompaan kumpaan ellei sitten kiinnityspiste takana ole jotenkin siirrettävissä.
Tässäpä itse pääkisan tulokset ilman sukunimiä. Siis nimet + mukanaolijat, kisatulos riikintaalereina, jaos:
(Yhyren pytyn kisan tuloksia odotellessa)1. Matti, Anna ja Jimi 15.095 Hesa
2. Mika & Silja 14.815 Poho
3. Ismo, Mari, Laura & Niina 14.534 Forssa4. Lilja & Risto 14.315 Ke-Su
5. Joel & Olli 14.115 Hml/Hesa
6. Minna & Topias 13.815 Ke-Su
7. Keijo & Marjatta 13.716 Hy-Ri
8. Markku ja Tarja 13.715 Lpr
9. Seppo & Kauko 13.215 Lahti/Kuopio
10. Tiina & Olli 13.112 Poho/Ke-Su
11. Severi & Kalle 13.082 Mikkeli
12. Helge & Helena 13.015 Tu-Jä-Ke
13. Mari, Jussi & Leo 12.330 Poho
14. Toppo & Kari 12.015 Joensuu
15. Jussi, Taina & Marjuska 11.915 Tu-Jä-Ke/Kuopio
16. Matti & Sanni 11.915 Ke-Su
17. Ossi & Sinikka 11.715 Lpr
18. Noomi & Helge 11.715 Hesa/Hml
19. Outi, Risto, Eero & Aleksi 11.364 Tampere
20. Martti & Sirpa 10.999 Poho
21. Henkka Castrén & Markku 10.915 Tu-Jä-Ke / Turku
22. Mikko & Kati 10.815 Hy-Ri
23. Jasu & Antti 10.809 Ke-Su / Tu-Jä-Ke
24. Mauri & Anita 10.420 Kuopio
25. Yrjö, Anne Virpi & Santeri 10.389 Oulu
26. Valtteri & Aki 10.382 Lahti
27. Erkki & Aila 10.271 Salo
28. Tapio, Mikko, Minttu, Mitja & Milja 9.787 Uki / Poho
29. Janika & Kaisa + Jaana & Jemina 9.599 Mikkeli
30. Ari & Marita 9.411 Oulu
31. Janne & Maija + Hilla, Helmi ja Onni 9.110 Pori
32. Juha & Anne 9.082 Poho
33. Tauno & Leila 8.927 Oulu
34. Anja & Salme + Osmo 8.915 Lappi
35. Juhani & Leena & Jesse-koira 8.015 Poho
36. Simo & Tuula & Romeo-koira 7.915 Poho
37. Kari 5.599 Hesa
38. Jari & Mika 5.511 Tre / Turku
39. Pertti & Sauli + Anneli & Marika 3.811 Kajaani / –
40. Lauri kesk. Tre13.9.2010, 13:55 vastauksena käyttäjälle: 21. kansainvälinen 2cv ystävien kokous Suomessa ?? #159022Suuri osa 20-kokouksen järjestelyporukasta on suunnannut katseensa Killan 50-vuotisjuhliin vuonna 2012. viewtopic.php?f=11&t=4975
Jotenkin jäi sellainen fiilis, että kakskymppisen saaminen oli joko-tai-tilanne. Uskoisin, että Suomen mahdollisuudet saada tapahtuma ovat oleellisesti paremmat vasta joskus tulevilla vuosikymmenillä. Ottakoon vaikka Puola numeron 21.
Jos kuitenkin intoa jostakin ilmaantuisi, niin siitä vaan…
Älkää käyttäkö tuolla liian pitkiä M7-piltteja. Voi puhkaista tiensä vaihdelaatikon sisuksiin. Näin mielestäni mulle sattui nelkussa kerran ja öljyt tuli pikkuhiljaa pihalle.
Taitavat olla vetarin pultit lisäksi erikoiskovia, joten kiltalaisten romulaatikot lienevät paras M9-lähde. Olikos tuo vaihtovirtalaturin kiinnitysruuvikin M9 ja koneen lohkossa tai muualla jotain tiheämpikierteisiäkin versioita.
Jokainenhan näemme tilanteen vain oman tuulilasimme takaa, joten kokonaiskuvaa on vaikea saada. Näin yksi “raportoitu tapaus” voi yleistää asiaa liikaa. Uskoisin, että kiltalaiset useinmiten vastaavat tervehdykseen, tulipa se vaikka mistä vastaantulevasta kulkuneuvosta.
Olemmeko sitten aloitteellisia, jos vastaan tulee joku muu harrasteajoneuvo, olkoon jokaisen oma asia. Itse pyrin tervehtimään, mutta V-tunnus vain rättäristeille ja ehkä muille vanhoille Sitikoille 😉 Tervehtiminen luo kuitenkin positiivista fiilinkiä maanteille, ellei kyseessä ole keskisormi tai nyrkki.
Polykarbonaatista voi leikata, jos ei löydy.
Jos olet Killan jäsen, nuo öljyasiat löytyvät esim. Apua-Helpistä. Jäsenyys on poikaa 🙂
Mieli tekis, mutta kesän vihonviimeinen hääkeikka on ens lauantaina.
Tuollaanen frouvahan pitääs saada Killan toimintahan mukaan 😉
Myös loodan kanteen peräosaan voidaan ylhäältä päin kairata reikä tiettyyn kohtaan ja silloin vaihteensirtäjävivut toimivat kytkiminä. Reikään käy 2CV:n jarruvalokatkaisija, jonka päätä hieman pyöristetään.
Mittapiirros on muistaakseni Niksinyytisissä. Kotoa jostain pitäis ainakin löytyä. Koetan muistaa haeskella.
Ja Hanna on lisännyt kuvia albumiin:
http://picasaweb.google.com/106286987584674331274/492010?feat=content_notification#” onclick=”window.open(this.href);return false; -
JulkaisijaArtikkelit
