Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nykyään on myynnissä E-hyväksyttyjä 45/40 W halogeenipolttimoita, joissa on R2-kanta, siis sama kanta kuin vanhoissa ei-halogeeniajovalopolttimoissa.
Esim General Electricin tyyppikoodi tuolle lampulle on 52950, kts sivu
http://www.gelighting.com/eu/product_portfolio/automotive/cross_ref.html. Myös ainakin Philipsiltä on saatavana vastaava tuote.Olen ostanut tällaisia lamppuja ihan tavalliselta bensa-asemalta Suomessa.
Minun veikkaukseni (1 = kestävin, 5 = heikoin):
1. Hieman ruostunut
2. Hyvin säilynyt
3. Erittäin ruostunut paksumpi
4. Erittäin ruostunut ohuempi
5. Sinkitty 8.8Eniten ohentunut katkeaa ohuimmasta kohdasta, muut kannan alta.
Saa nähdä miten tämä lotto onnistuu…
Mustahattumiehen ohje on viisas. Se takaa että venttiilit ovat varmasti kiinni silloin kun niiden pitääkin olla kiinni, eli kun sylinterissä syttyy tuli.
En ollut mukana kulkueessa enkä juhlissa, mutta satuinpa kadun varteen sopivasti:
http://flickr.com/photos/11448337@N08/sets/72157607769387039/Otahan tosiaan kuvia myös ennen kuin irrotat osia, jotta osaat koota sitten kun sen aika on. Yllättävän helposti käy niin, että ei kasausvaiheessa tarkasti muistakaan, miten jokin paikka kuuluu olla ja millaisilla pulteilla palikka oli kiinni.
Vanneharmaa on AC140 gris roues.
>Tuleekohan eri selaimilla jotenkin erimoinen liittymä Rengas Onlineen
Huomatkaa että rengas-online.com ja rengas-online.fi ovat kaksi eri firmaa. Tässä oli puhe com:sta. Siellä voi profiilin jättää tyhjäksi, sillä valintaluettelon ensimmäinen rivi on tyhjä. Kun valitsee pienen nopeusluokan, niin tarjolle tulee kaikki isommatkin.
D = démarreur = käynnistin
S = surmultipliée = ylivaihde
V = ville = kaupunki
R = route = maantie>korjaamolla kyselemässä, josko siellä olisi jarru-sylinterin-vaihto-takuu voimassa.
Kuluttajasuojasäännösten mukaan korjaamo vastaa myymästään palvelusta ja tuotteesta. Eli jos työssä on tapahtunut virhe tai myyty varaosa on viallinen, myyjä on velvollinen korjaamaan virheen.
Öljymäärä on 0,9 l.
>Tarkennuksena tähän aikaisempaan niksiini,, se ei sovi wanhempiin malleihin
No ilmankos se kuulostikin liian helpolta…
Tuon laakerin väljyyden voi todeta siitä, että jarrurummussa tuntuu välystä, kun sitä heiluttaa ylös-alas-suunnassa. Jarrukengät eivät saa laahata, kun kokeilee. Ja käsijarrun pitää tietty olla pois päältä.
Jos jarrujen säätämisessä tuntuu epämääräisyyttä eikä oikea säätö tunnu löytyvän, se voi olla oire kuluneesta laakerista.
Tässä omatekemät työkalut laakerin kiristysrenkaalle ja akselin mutterille:
Mustahattumiehen niksiä en pääse nyt kokeilemaan, kun ei ole yhtään irrallista vetaria, jossa olisi laakeripesä ja jarrukilpi tallella.
Yläpään tuplaristinivetareita minulla on kaksi ylimääräistä. Niistä toinen kyllä liikenisi mikille.
Täällä olisi työkalut noiden laakereiden vaihtoon. Pitkän hylsyn voi tehdä tavallisesta hylsystä ja putkesta.
Tuo on tosiaan työläs rakenne. Laakereita saa onneksi ihan laakerikaupasta kohtuuhintaan.
>sisälle uutta öljyä. Jotkut vetävät täyteen asti, mutta itse olen sitä mieltä,
että kannattaa jättää jonkinverran ilmavaraa, jotta kuulan syrjäyttämälle öljylle on tilaa, eli massa on täten herkkäliikkeisempi.Haynes-oppaan mukaan öljyä laitetaan 70 ml, Eerolan oppaan mukaan 85 ml. Vanhuksissa on isommat massavaimentimet, joten niihin kuulunee tuo 85 ml, ja uudempiin sitten 70 ml.
Päivitin Wikiin nämä ml-määrät.
Parkkivalon kuuluu olla ajovalopolttimon luona.
Jos kyseessä on uudempi ajovalopolttimo, jonka kannassa on kolme litteää liitintä, valoaukko on polttimon laipassa:
Jos kyseessä on vanhempi ajovalopolttimo, jonka kannassa on päädyssä kaksi kontaktinastaa ja kyljessä kolme kiinnitysnastaa, valoaukko on polttimon istukassa. Tämä istukka on erillinen osa. Siitä minulla ei ole kuvaa.
Jos käytössä on uudemman mallin umpiot, umpion heijastinpinnassa on reikä parkkipolttimolle. Siihen voi sitten sovittaa esim 2CV4:n parkkipolttimon istukan. Silloin ei tarvita kumpaakaan yllä mainitsemistani ratkaisuista.
-
JulkaisijaArtikkelit