Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hollannissa katsastukset tehdään korjaamoilla, joilla on siihen lupa. Jokaisesta katsastuksesta korjaamo tekee ilmoituksen keskusvirastoon (RDW, Centrum voor voertuigtechniek en informatie), joka pistokokeina kutsuu osan autoista vielä omaan tarkastukseensa. Jos määräys tähän viranomaistarkastukseen tulee, auto on vietävä sinne samantien.
Hyväksytystä katsastuksesta korjaamo antaa todistuksen (keuringsrapport).
Samainen RDW hoitaa rekisteröintiasiat. Rekisteröintiä ei voi hoitaa katsastuskorjaamoilla, vaan on mentävä RDW-toimistoon.
Jousipöntön kuuluu olla löysästi kumidonitsien välissä. Kun kuljin seisoo pyörillään maassa, jousipönttö painautuu etudonitsia vasten, jolloin takadonitsin ja pöntön takakiinnitysholkin välissä pitää olla 0-2 mm välys.
Esim Haynes-oppaassa on selostettu tämä asia kuvien kanssa.
Jos on reissuja tiedossa, kannattaa katsastella (!) muidenkin paikkakuntien hintoja. Esim täällä Kuopion seudulla peruskatsastus maksaa nyt alle 30 e. Joensuussa samaa luokkaa.
Onko tuo kello Ami 6:sta vai mistä?
Ranskan eBay:ssa näitä näkyy silloin tällöin myynnissä.
Olisiko apua varaosakirjasta http://www.onlinefreeebooks.net/go.php?url=http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/2CV/AMI6%20parts.pdf?
Siellä ainakin sanotaan, milloin minkäkinlainen osa on ollut käytössä.
Jos kaasutin on muuten kunnossa, se toimii kyllä ihan normaalisti, vaikka tuo vaimennin olisikin pois pelistä. Tyhjäkäyntivaimentimen tehtävä on hidastaa kierrosten putoamista tyhjäkäynnille, jotta keskipakokytkin irrottaisi pehmeämmin.
Säätönupin pitäisi pyöriä useita kierroksia, tapahtuuko näin? Tämän seurauksena lyhtyjen pitäisi ihan selvästi kääntyä ylös ja alas. Koita verrata johonkin toiseen sätkään, jotta selviää kääntyvätkö sinulla lyhdyt tarpeeksi.
Oletko mitannut, kuinka paljon jännite laskee akun ja polttimon välillä? Jos latausjännite on kohdallaan ja virtapiirin häviöt minimoitu, 45/40 W polttimoillakin saa ihan hyvän valotehon.
Jos taas jännitehäviö on iso, wattien kasvattaminen lisää sitä entisestään.
>minkähintasta ja kuka myy tätä metal-ready happoa
Suomessa näitä myy Mobitive: http://www.mobitive.fi/. Olen käyttänyt POR-15-sarjan pesuainetta, happoa ja maalia, ja olen ollut tyytyväinen. Pesuaine käy myös moottorin- yms osien puhdistukseen liuotinpesuaineen asemesta.
Vuonna 2006 US-gallona (vähän alle 4 litraa) Metal-Readyä maksoi 50 e.
Olen käyttänyt ruosteenpoistoon ja myös ruosteettomien peltipintojen käsittelyyn Metal-Ready-nimistä happoa. Se muuttaa ruosteen mustaksi mössöksi, ja lisäksi jättää pintaan sinkkikalvon. Ei ruostu vesipesun jälkeen, ja maalauksellakaan ei ole niin kiirettä.
Jos ei alkuperäistä löydy, voi käyttää myös kaksoisvaihtokytkintä. Aikoinaan ostin tällaisen vanhukseni Eberiä varten ihan huoltoasemalta. Hyvin toimi.
Sinulle taitaa olla jotkin erikoispenkit. Tavallisessa Rättärin penkissä on kiinteä selkänoja.
Oletko verrannut alkuperäiseen runkoon, että onko uudessa rungossa tai jousipöntöissä mittavirhe tuossa kohdassa.
Ovatko pöntöt olleet onnistuneesti paikallaan toisessa nelkun rungossa?
Minulla oli joskus käytössä hehku- eli P45T- eli R2-kantaan istutetut H4-lamput 60/55 W. Siis ihan tehdastekoiset. Hehkulangat eivät olleet ihan oikealla kohdalla, koskapa valokuvion keskelle jäi pimeämpi alue, varsinkin lähivaloilla. Ainakaan tämän valmistajan toteutus ei ollut kovin onistunut.
Sen sijaan 45/40 W P45T-hehku- ja halogeenilampuissa en ole törmännyt tähän ongelmaan.
-
JulkaisijaArtikkelit