Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 4,591 - 4,605 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138926

Dodi, ite aparaatti valmis.

Ja tarkkasilmäisimmät huomasivat varmaankin että tämäkin on Vellemanin laite.

Sitten seuraavan laitteen pariin… 😉

Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

vastauksena käyttäjälle: Velleman syttyboksi, jälleen #139422

Radio Duo oy, Kontula, Helsinki. Harkitsen haku-kasaus-myynti urakkaa mikäli on joitakin halukkaita jotka eivät itse halua/osaa kolvailla. Pientä korvausta vastaan, muuten ei aika riitä mihinkään muuhun.

Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138925

Kyllä ja kyllä. Eli siis geesussa on viiksi pyyhkimille, ellei kahtakin, eli pilli ja pissapoika toisessa, mutta geesusta löytyy myös useampi neliskanttinen katkaisin ja siksi aion tarkistaa onko siellä yhtään kolminapaista. Tämä siis ensiviikonloppuna vasta.

Ja tuohon pyöritettävään kytkimeen: Juuri kun olin edellisen viestin kirjoittanut niin aloin räplätä sormissani sitä kytkintä, hetken pyöriteltyäni huomasin että hetkonen, eihän tässä näin montaa pykälää äsken ollut 😀 kunnes tajusin lukkorenkaan juuresta.

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: French Nationale 2007 Egletons #139471

Huom. elegantin vanhuksen etuovet. Yhdet olen luonnossa nähnyt, mikä vuosi, mikä malli, mikä tehdas se on minulle ??

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Velleman syttyboksi, jälleen #139419

Juu, mutta valmistaja lupaa parepaa käynnistymistä, pienempää bensankulutusta, vääntöä ylä ja alakierroksille ja allekirjoitan itse nuo kaikki. Erityisesti superiin asennettaessa eron todella huomasi, ainakin tuon väännön osalta. Voiko se muusta johtua kuin paremmasta kipinästä? ajoitus on sama jne…

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: ELOKUVA #139466

Ja vastapainoksi sellaistakin mikä ei tunnu hyvältä…

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Velleman syttyboksi, jälleen #139417

Näin olen ymmärtänyt, eli ei anna useampaa kipinää vaan yhden vahvan..?

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138923

Joo mä luulen, että Geesu-rojuista vois löytyä tuo em. kytkin. Jos ei löydy niin vaivaan sitten foorumin porukkaa uusiksi 😀 Pääsi pahasti tuo elektroniikkakärpänen puraisemaan, tässä ei vielä ole edes kaikki :D:D Hinutusta aluksi, mutta palkitsee lopussa. Jaan kyllä tiedot parhaani mukaan eteenpäin, jotta seuraavalla “hullulla” olisi helpompaa.

Kiertokytkimessä on off, 5-10-ja 15 sekunnin viive, eli neljä asentoa kaikenkaikkiaan.

Jos joskus lossahtaa elektromagneettinen pulssi niin saatte sitten nauraa, kun uudet autot ei toimi ja mulla ei toimi pyyhkijät :D:D:D 😉

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138921

Fundeerasin, että laitan tihkukytkimen nopeudensäätövaihtokytkimen johdoilla siihen on/off kytkimen viereen ja seuraavanlainen juttu alkoi askarruttaa:

Tarvitseeko noita ympyröityjä yhdistää johdoilla? (kytkimen ja piirilevyn välillä) Niistä ei näyttäisi menevän siltoja piirilevyssä minnekään, joten eikös ne ole turhia?

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Velleman syttyboksi, jälleen #139415

Valmis. Kuvasarja valmistuksesta:

Huomasin pakkauksesta, että sopii myös 6volttisiin modifioituna.

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138920

En pääse, pitää käyttää se aika tuohon askarteluun. Tarkennettuna projektin vaihe siis: Pitää etsiä tuollainen kolminapainen kytkin, askarrella uudemmanmallin koneisto vanhaan dyanen pyyhkijänkoneiston kehikkoon, kasata tuo tihkukytkin kokonaisuudessaan (vaihe tällahetkellä osat ja piirilevy boksissa) jonka jälkeen kytkeä koko systeemi. Eli tarkoitus oli selvittää onko kytkentä edes mahdollinen ja mitä joudun hommaamaan. Minulla on neliskanttinen kytkin, mutta se on muistaakseni kaksinapainen. (Käytössä vanhan koneiston kanssa) Oliko Gs:ssä kolminapaista kytkintä?

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138918

En noilla Blanc, bleu, ja noir tiedoilla juurikaan tee, koska johdot eivät ole alkuperäiset. (tosin moottorissa saattoi olla värejä vielä näkyvissä) Mutta ymmärsinkö oikein että 31 on maa, 53 on virta kytkimeltä moottorille, 53E aiheuttaa automaattipysäytyksen oikeaan kohtaan? 53A, 31B, 15=?

Ja sitten tuosta väritetystä kaaviostani, ymmärränkö oikein, että B sekä F “navat” yhdistyvät releiden sisällä ko. piirissä? ts. niitä ei tarvitse kytkeä mihinkään? Tihkukytkimen oranssi virtakytkimen +:n?, sininen tihkukytkimen virtajohto?, vihreä tihkun maa?, keltainen?

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Uudemman mallin pyyhkijänkoneisto #138917

Lasse, yrittänyttä ei laiteta 😀 Jos ei vinkkejä olisi tullut niin olisin ruennut puhtaasti kokeilemalla arpomaan toimintaa. Laitan kyllä mitämissämilloin-tietoja tänne kaikkien nähtäville heti kun aparaatti alkaa valmistumaan.

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Pakun ajo- ja katsastuskokemuksia #139451

Ikinä ei oo sanonu katsastaja mitään vaikka äitin sätkässä ei oo ollu kymmeneen vuoteen poljinkumia kytkinpolkimessa..

Espoo-Ke-Su

vastauksena käyttäjälle: Velleman syttyboksi, jälleen #139414

Nokun mä elän vähän siinä uskossa, että se ois vahvistaja, mutta en mene vannomaan. Jasuhan sitä ois just halunnu selvittää oskiloskoopilla. Vai oisko ollu 123:sta, en muista 😀 Mulla se on kabiinissa ilman mitään kotelointia. Yks on mennyt rikki kun sen päälle vuoti tuulilasinkehyksestä vettä ja toinen on mennyt rikki, kun se oli konehuoneessa aika lähellä kolmiopeltiä ja se toimi moitteettomasti kuivalla kelillä, mutta helvetin märällä loskakelillä se rupes pätkiin. Tämäkin siis koteloimaton. Suosittelen ehdottomasti kabiiniasennusta.

Espoo-Ke-Su

Esillä 15 viestiä, 4,591 - 4,605 (kaikkiaan 5,419)