Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Voi kuulkaa! kylläpä oli vanha pasha kovassa kiinni! Mutta ei hätää, kiltaveli auttaa aina. Vaihdettu on rengas, jospa sillä nyt muori taas hetken pärryyttää 😀 Kiitoksia paljon Mikille ja Kaitsulle!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]AIvan! eli taisinkin sen aikoinaan tehdä niin, että volttimittarilla tuo samainen kytkentä ja silloin, kun volttien kymmenykset oli suurimmillaan niin annoin olla siinä. Ei ole kilissyt tällä säädöllä.
Tuon saman testin kyllä tein viimeviikolla pähkäilyni päätteeksi, mutten volttimittarilla.
Kiitos.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tuossa kun etsin kärkien säädöstä vanhoja kirjoituksia niin huomasin, että eräs taho oli kaupannut aikoinaan ko. sytytyslaitetta ja maininnut, että kondensaattori poistetaan kokonaan. Ehei ei ei. Itse jätän varojärjestelmäksi alkuperäisen kondensaattorin, mutta laitan samalla koneen tuulipeltiin tavallisen katkaisijan ja liitän siihen kondensaattorin katkaistun johdon. Eli mikäli syttyboksi kastuu syystä tai toisesta niin ei tarvitse kuin palauttaa alkuperäiset johdot puolaan kiinni ja napsauttaa kytkin tuulipellistä ON-asentoon. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kattelen tässä jos meen kuunteleen konetta, se kertoo jo paljon. Mutta mielestäni kone on loppuun ajettu vasta sitten kun se ei kertakaikkiaan liikahda enää eteenpäin ja silloin on jo kolinat aika rajut. Yleensä koneen osat on todella pitkäikäisiä ja korjattavia kapistuksia.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Katkaisija kolmella navalla löytynyt viikonloppuna, sekä vanha koneisto purettu pois. (Ei tiinasta vaan toisesta vanhasta pyyhkijävipstaakkelihärdellistä 😀 ) Sit pitäis heppailla umpeen vanhan koneiston jättämä reikä ja sovittaa uusi moottori siihen tilalle. Etenee hitaasti mutta varmasti. 😉
Niin ja ei muuten ollut Geesun katkaisija vaan -90 2cv! Kaikki Geesun katkaisijat oli kahdella navalla, paitsi puhaltimen, joka oli keinuvaa mallia ja kahdella asennolla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Meinasin itekin ehdottaa tavallista tarvikevaijeria, hyvin on toiminu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Onnittelen ja varoitan, että valkotakkiset on jo pihalla… 😉 No ei ne oo, on niitä huonompiakin harrastuksia. 💡
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Miki, mikäli tarkoitat sitä sylinteriä mikä nelkuissakin oli niin mielestäni ei. Mutta taas sitä sylinterimallia mitä lhm:tkin on niin on ollut dot nesteellekin. Ainakin kaikki levyjarrulliset, jotka olen nähnyt nelkkumallisella pääsylinterillä ja dot nesteellä ovat olleet omavalmisteita.
Tein itselleni tässä muutama kuukausi sitten rumpujarrut–>levyjarruiksi muuntotyön ja voin sen tänne laittaa kuvien kera mikäli on kiinnostusta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Niin mihin niitä heppoja, eilen 232km ajassa 2h 35min… 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kerran olen ollut käynnistymisen kanssa ongelmissa, kun tulppien kärkiväli oli jotain luokkaa milli. Huoltokirja suosittelee 0.6mm, mutta itse olen Suomen olosuhteisiin havainnut 0.4mm paremmaksi. Lähtee kesät talvet hyvin käyntiin. Toisessa kulkimessa oli -97 sellainen ongelma, että välillä lähti ja välillä ei. Totuus paljastui vasta paljon myöhemmin, kun huomattiin, että öljynpaineen merkkivalonjohto ja kärkien johto oli mennyt keskenään sekaisin. Siispä välillä sai maita metallisesta mittaripaneelista ja välillä ei.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ami 8:ssa taisi olla ekat levyt..ekoissa malleissa tais olla vielä rumpujarrut. en vanno en.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Mun mielestä kans tuo jälkimmäinen oli parempi tuotos. Yhtäaikaa retro ja moderni. Kyllä mä veikkaan, että vaikkei noista kummatkaan oo tulossa tehtaasta ulos niin en usko että Citikka jää rannalle ruikuttaan, kun nyt on tulossa se Fiat 500 retromallikin. Eihän noista retroista puutu enää kuin rättäri.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Noo, nuo pykälletytkin pyyhkäisyt riittää toistaiseksi, kun ideana oli vaan ettei tarvi näppäillä enää ruuhkassa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Aivan 😀 kiits
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Nooh.. tavallaan olen positiivisesti yllättynyt ja toisaalta pettynyt..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit