Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,906 - 1,920 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Tiinan oviverholevy #167377

    😆 😆 Kaksi vuotta etsin ja nyt näitä sitten putkahtelee. Onko vieläpä kuskin takaoveen?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: 2cvjimmin 2CV-projektit #143955

    Karin keksimät hatut on hyvä keksintö tuohon tarkoitukseen: Routapatjasta sopivan pituiset rinkulat venttiilikoppien ympärille ja liimalla päät yhteen. Hattu sisälokasuojaa ja moottorinpeltiä vasten, ja ajoviima on blokattu! Olen päässäni (=päissäni) jatkojalostanut tuota ajatusta, eli alumiinifolio huolella venttiilikoppaa vasten, routamatto ympärille ja sitten uretaanivaahdolla hattuun täytettä. Tämän jälkeen sinulla on muotoon valettu venttiilikopan hattu ❗

    Eikä varmasti ole vahingollista talviajossa. Aikoinaan, kun vielä ajelin talvella, niin lasivillalla sai muurata sisälokasuojan ihan huoletta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Netistä löytyneitä…. #171730

    Toinen harvinainen nelikko: http://tinyurl.com/8m4jh96″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Varoitusvalot #167355

    Sen näet konehuoneesta. Jos jarrupaloista tulee johdot ja ne ovat kytketyt niin sitten se on mahdollista. Molemmat toimivat virtapiirin maadoitusnapoina, joten ne on mahdollista kytkeä samaan piiriin jarrupääsylinterin kanssa. Tosin, hyöty on mitätön, sillä kyllä jarrupaloja tulee väkisinkin katseltua ennen valon syttymistä, mutta jarrunesteen kohdalla valosta taasen on hyötyä. LHM sylinteri kusasee alleen helposti seisonnan aikana, joten valo on monesti herättänyt tuon ongelman kohdalla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Kierroslukumittari #130204

    @2cvjimmi wrote:

    Kiitos ja nyt malttamattomana miettimään mitä teen kierroslukumittarilla sätkässäni 😉

    On se siitä hyvä, että kun nopeusmittarin merkkivalo on palanut (tai sitä ei ole lainkaan 😯 ) niin kiekkamittarista on hyvä lukea nopeuttaan pimeässä 😀 😀 Nimittäin yllättävän nopeasti oppii ulkoa mitä mikäkin luku vastaa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Varoitusvalot #167353

    Loppupään kutosissa oli myös lähivaloille vihreä merkkivalo juurikin siellä alhaalla vasemmalla. Harvoissa kulkimissa tämä polttimo on enää ehjä, joten saattaa olla toiminta melkoisen himmeää 😀 Tosin, nämä molemmat tietämäni tapaukset ovat jälkituotuja Charlestoneja, joten voi olla, että kyseinen merkkivalo on belgia/saksa-markkina-alueen vaatimuksia…?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: SIIRRETTY SEKALAISTA (annetaan 4 vannetta) #167344

    Itse yritin visaprojektin ensistarttia veivata aikoinaan, mutta jäi tekemättä. Oli se sen verran raskas juttu ja varsinkin, kun sytytys oli täysin uusiksi rakennettu, joten oikein hyvää staattista ajoituskohtaakaan ei ollut valmiina. Iso porakone uupui tuolloin, mutta tulipahan sitten heitettyä nopeammassa tahdissa se nokille asti. Kytkimen kanssa taistellessa tuli kahden vuorokauden aikana laitettua kuusi kertaa kone paikoilleen…meinas iskeä jännetuppitulehdus yksin tahkotessa 😀

    Sätkän propelli käy suoraan…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: SIIRRETTY SEKALAISTA (annetaan 4 vannetta) #167341

    @HanaAna wrote:

    T Pitänee laittaa EFIprojekti-threadi jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.

    Ehdottomasti!

    Iskuporakoneessa pitäisi riittää vääntö starttiin, ainakin isommassa sellaisessa.

    Hei niin, ja onhan vauhtipyörän hammaskehä vaihdettu tai visan startti hankittuna?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: 2cvjimmin 2CV-projektit #143952

    Vaparisi kanssa on saattanut käydä perinteiset…eli kun vaparin myötä kaasari saa lisää ilmaa niin seos laihenee. Tätä pitää kompensoida antamalla isompaa suutinta, ei kuitenkaan liian isoa. Huomasitko sellaista jännää ilmiötä, että ilmanputsarilla repii paremmin yläkierroksia, mutta vaparilla vähän niinkuin leikkautuu kierrokset yläpäästä? Tämä taas ratkeaa jarruilmasuuttimilla. Omien kokemusten mukaan Visan jarruilmasuuttimilla kulku on reipasta (vaparin kanssa), mutta kulutus kasvaa. (=voima vaatii verot 😉 )

    Tästä jos viedään viritystä pidemmälle, eli avarretaan pakopuolta paremmin virtaavalla pakoputkistolla niin jälleen korostuu isommat suuttimet ja vakioputsari rupeaa kyllä ahdistamaan.

    Ja kolmaskin asia pukkaa mieleen, eli se kumitöttörö. Maailmankokouksissa olen nähnyt monesti “viritettyjä” sätkiä vapaavirtaussuodin kiinnitettynä suoraan kaasariin. Tämä on huono ratkaisu. Imukanaviston pituuden vaikutus alkaa jo ennen kaasaria, joten pois jätetty kumitöttörö voi vaikuttaa jopa alavääntöön. Näin pienessä koneessa monen asian summa korostuu tehokkaasti.

    Kuumana käynti voi myös viitata laihaan seokseen. Vaikea verrata astelukuja, kun normaalisti mulla on ollut öl-anturi venttiilikopassa. Kiinnostaisi kyllä asentaa tuollainen öljynsuodattimen alle asennettava adapteri.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Sataa sataa ropisee #167314

    Loistavata 🙂

    Itse jätän reunat “korkeammiksi”, jotta matosta muodostuu kaukalo. Tämä estää isompien hiekanjyvien kulkeutumasta maton ja lattian väliin ja imurointi on helppo suorittaa. En myöskään erottele etu- ja takajalkatilan mattoja ja takajalkatilan matto jatkuu peräkonttiin saakka. Näin ollen takaosan matto jää takapenkin jalkojen alle puristuksiin ja matto pysyy pituussuunnassaan hyvin paikoillaan. Tämä on tärkeää, sillä kun kulkimeen menee sisään ja asettelee itseään parhaaseen ajoasentoon niin väkisinkin työntää jaloillaan mattoa eteenpäin. Tästä johtuen matto hivuttautuu pikkuhiljaa eteenpäin ja se taas haittaa polkimien toimintaa.

    Mutta tämä siis ainoastaan vinkki pohjautuen omiin kokemuksiin, hyvän ja varsin helpon maton saa, kun käyttää tuota alkuperäistä sapluunana 8) Mikäänhän ei estä kevyenkään maton kiinnittämistä muutamasta kohtaa 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Kierroslukumittari #130200

    Taas vanhan, mutta toimivan topicin nosto 🙂

    Biltema syys/talvikuvasto 2012-13:sta mukaan nyt on saatavilla hyvinkin neutraalia 52mm kierroslukumittaria mallia perinteinen ja mikä parasta, myös 2-mukisille. Mahtavuutta!

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu—MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Auton-mittauslaitteet/Kierroslukumittari-32241/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kommentoikaa, jos hankitte, harkitsen digitaalisen poistoa 😈

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: SIIRRETTY SEKALAISTA (annetaan 4 vannetta) #167339

    Hylsy tarpeeksi vahvaan porakoneeseen…toimii 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160727

    Käsittääkseni tuo umpinainen on Ami Service Tolee ja ikkunallinen Ami Service Vitree. Catsillä jonkunlainen luettelo omista havainnoistaan: http://www.cats-citroen.net/citroen_ami/ami_history_service.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    edit: Ja siellähän tuo sama asia näyttää lukevan lontooksi, mistä lie aikoinaan tämä sankari oppinut 😳

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Sataa sataa ropisee #167312

    Ei nyt varsinaisesti liity asiaan, mutta pakkasin tuossa juuri yhden sätkän jäänteet Xantian takapaksiin ja takapenkkejä kääntäessä huomasin, että takapenkin pohja ja sen alla oleva matto oli aivan märkä. Penkin pohja on peltiä ja tätä vasten vesi on sitten ilmeisesti tiivistynyt viimeisen puolen vuoden aikana, sillä tietääkseni takaovet tai penkin alunen ei vuoda vettä sisään. Tämä kaikki vesi siis viimeisen puolen vuoden aikana. Kosteaa on 😯

    Sätkän lattian hengitystä voi edesauttaa em. ritilämattojen lisäksi vaihtamalla alkuperäisen kumimaton ns. ruohomattoon. Sitä saa useassa eri värissä ja sen päälle kun laittaa irralliset kumimatot niin johan kelpaa 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Keinuvipujen naputus #167304

    Oliko ääntelyssä mitään eroa kylmänä ja kuumana?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1,906 - 1,920 (kaikkiaan 5,419)