Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 225)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #225716
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    No niin jatketaanpas tätä HerttaQ:n tyhmiä kysymyksiä ketjua.
    Vaihdan Herttaan Special mallin mittariston (mittarin). Voisko Itämaan tietäjät tai muut tiedon omaavat kertoa, mitä kytkimiä ja merkkivaloja noissa reijissä on alkujaan ollut?

    special-pohja

    1. Kiinnitysruuvit

    Kysymys 2:
    Onko jollain myydä edullisesti pyyhkijän ja pissapojan kytkimiä.

    Kysymys 3:
    Onko noita merkkivaloja olemassa punaisella linssillä (öljynpaineen merkkivaloon)? Oli tai ei niin parille merkivalolle olisi myös käyttöä.

    #225718
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Olisko muuten kuvaa tuollaisesta mittaristosta namiskuukkeleineen?

    #225722
    Akaile
    Osallistuja


    Vanhempi Speciaali


    Uudempi Speciaali

    Ylempi harvinaisempi, alemmasta näet, että punaisia merkkivaloja on olemassa.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76

    #225723
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Tuo mulla oleva levy lienee tuo ylempi harvinaisempi malli, reijityksetä päätellen ja juuri tajusin, että itse mittari on jokin vientimallin versio koska siinä on sekä maili ja km asteikot.

    #225729
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Oliko kellään tietoa, noista mikä on ollut missäkin reiässä?

    #225741
    Mister
    Osallistuja

    Lieneekö mulla vilkkureleessä jotain hämminkiä (vai jossain muualla)? Vasemmalle kun vilkuttaa niin rele naksuttaa voimakkaasti ja vilkku toimii, mutta oikealle vilkuttaessa tyhjäkäynnillä käydessään vilkku ei toimi, vaan vaatii hieman kierroksia jotta rele alkaa naksumaan…

    #225742
    kojootti
    Osallistuja

    Täältä löytyisi mittari pelkillä kilometreillä. Vaikka se tuo maileilla oleva mittarikin saattaa olla hyllyiltäni peräisin. En muista minne mahtoi kulkeutua Lontoon merimieskirkon sätkän purkuosat. Varmaankin sinne-sun-tänne. Merkkivaloja katselen huomenissa esille.

    #225743
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Täältä löytyisi mittari pelkillä kilometreillä. Vaikka se tuo maileilla oleva mittarikin saattaa olla hyllyiltäni peräisin. En muista minne mahtoi kulkeutua Lontoon merimieskirkon sätkän purkuosat. Varmaankin sinne-sun-tänne. Merkkivaloja katselen huomenissa esille.

    Sinultahan tuo on peräisin. Jos löytyy merkkilamppuja ja/tai kytkimiä niin hienoa. Ei tarvii tilata Tornion keskusvarastolta, Oitista voin poiketa vaikka hakemaan. Joka reikään olis kiva saada jotain. Tosin tuli mieleeni että Motonetissä taisi olla hyvin lähelle tuon mustareunaisen näköisiä ledillä, pitää käydä tänään ottamassa mittaa ja tarkistaa ulkonäkö.

    #225744
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Lieneekö mulla vilkkureleessä jotain hämminkiä (vai jossain muualla)? Vasemmalle kun vilkuttaa niin rele naksuttaa voimakkaasti ja vilkku toimii, mutta oikealle vilkuttaessa tyhjäkäynnillä käydessään vilkku ei toimi, vaan vaatii hieman kierroksia jotta rele alkaa naksumaan…

    Ei taida olla vikaa, mulla tekee otsikon kulkimessa samalla tapaa. Täytyy katsoa, mitä vaikuttaa akunvaihto, kun tuo viimekesäinen oli jo silloin zippi.

    #225745
    Jokinen Juha
    Osallistuja

    Lieneekö mulla vilkkureleessä jotain hämminkiä (vai jossain muualla)? Vasemmalle kun vilkuttaa niin rele naksuttaa voimakkaasti ja vilkku toimii, mutta oikealle vilkuttaessa tyhjäkäynnillä käydessään vilkku ei toimi, vaan vaatii hieman kierroksia jotta rele alkaa naksumaan…

    Mulla alkoi viime kesänä tehdä samaa..sitten se paheni niin että joskus kun ei jaksanut vilkkua poltti sulakkeen:) ja siinähän menee lataus samalla..sitten se muuttui niin ettei vasen etuvilkku toiminut enää lainkaan muuten oireet ihan samat. Ja kas ainoa vika oli että vas. etuvilkun johdot oli keväthuollossa menneet ristiin kun lokari oli pois paikaltaan. Samanlaiset liittimet oli edellisen omistajan toimesta siihen tulleet. Ja lamppuhan palaa(vilkkuu)oli johdot miten vaan mutta pikkuhiljaa alkoi oireet lisääntyä..todennäköisesti johtuu siitä että samassa piirissä sen ko väärinkytketyn lampun kanssa rele/muita lamppuja..eli kannattaa kurkata ensin onko maat ja plussat kaikissa vilkuissa oikein. Relettä/virran vähyyttä epäilin itsekkin piiitkään. Mutta korjaantui ihan täysin kun käänsin johdot ja samalla vaihdoin liittimen ettei toistu;) Ja siis ajelin monta tuhatta kilsaa vian ollessa kuvaamasi lisättynä ehkä 2-4 sulakkeen vaihdolla..

    #225746
    Mister
    Osallistuja

    Johdot saattais olla väärinpäin, on monta kertaa ollut irrallaan. Siltä se tuntuu kuten sullakin, ettei yksinkertaisesti jaksa vilkuttaa 🙂

    #225747
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Johdot saattais olla väärinpäin, on monta kertaa ollut irrallaan. Siltä se tuntuu kuten sullakin, ettei yksinkertaisesti jaksa vilkuttaa

    Tuolla Hy-Rin kahvilla tuli puhetta noista vilkun johdoista. Alkujaan sätkissä on ilmeisesti ollut vain virtajohto ja maa on tullut kiinnityspannasta pellin kautta. Tuo on ollut kuitenkin huonotoiminen, kurasiiven jatkuvan kosteuden ja ravan vuoksi, joten moniin on lisätty erikseen maajohto. Hertta rouvassa virtajohto on alkuperäinen pyöreellä liittimellä ja maajohto on laitettu Abico lenkillä kolmiopellin kiinnitysruuvin alle.

    Noita ei pysty sekoittamaan. Sen sijaan jos on kaksi samanlaista liitintä, niin voi mennä sekaisin. Tällöin vilkun vilkkuessa taitaa virta kiertää takavilkun hehkulangan kautta maihin, jolloin vilkku hidastuu kuten BT67 on käynyt. Tässä väsymystilassa en osaa ajatella mitä virralle käy, mutta jos oikein muistan niin BT67 paloikin jotain johtoja, eli virta lienee kasvanut 😉

    HerttaQ:n vilkutimessa tämä ei ole johdotuksen vuoksi mahdollista, mutta vilkkurele on todella herkkä jännitevaihtelulle. Huonon akun vuoksi vaihtelu on tosi suuri. Se naksutinhan on siinä vilkun viiksessä ja ei juurikaan jaksa naksua jos on paljon kulutusta ja esim. liikennevaloissa tyhjäkäynnillä.

    Hertta Rouvassa kuvan mukaisesti…
    2014-08-24-10.35.48

    #225751
    Jokinen Juha
    Osallistuja

    Huomenta. Oli niin paljon eilen kahveilla tarinaa että Mika olet yhdistänyt juttuja kuten minä vilkunjohtoja konsanaan:D Siis ei palanut mitään johtoja mulla..Ainoastaan pari sulaketta koko kesän aikana. Johtosarjaa siistin yms. kyllä ja samaan aikaan juttu hersyi vikomerkkisiin muilla keskustelijoilla missä johtoja,penkkejä ja taisi autojakin palaa;)
    Tuo pohdiskelusi on hyvin samankaltainen kuin omani oli ennen vian vahingossa löytymistä. Mutta yksilöitä kaikki joten vikamahdollisuuksia on paljon.
    Olin jo ihan varma että vilkkurele on väsy ja huutaa lisää virtaa.Mutta se ihmetytti kun ongelma oli vain toiseen suuntaan vilkuttaessa..oikealle vilkuttaessa oli vain pieni tahdin hidastuminen jännitteen mukaan mikä nyt kuuluu jo näissä kulkimissa.

    #225826
    Mister
    Osallistuja

    HÄVETTÄÄ. Oli vilkun polttimo löysällä, pääsi heilumaan reiässään, laitoin pari puutikkua kannan väliin niin alkoi toimimaan.

    #226128
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Täältä löytyisi mittari pelkillä kilometreillä. Vaikka se tuo maileilla oleva mittarikin saattaa olla hyllyiltäni peräisin. En muista minne mahtoi kulkeutua Lontoon merimieskirkon sätkän purkuosat. Varmaankin sinne-sun-tänne. Merkkivaloja katselen huomenissa esille.

    Oletko ehtinyt katselemaan noita vipuja, vipstaakeja ja valoja? Tänään sotkussa onnistuisi ainakin vaihtokauppa rahaan…

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 225)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.