Tämä aihe sisältää 19 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Akaile Akaile 20.9.2018 klo 12:15.

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #256087
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Jos ja kun vielä purat sylinteriputket pois, mittaa, onko öljyisen puolen poraus pyöreä. Olen joskus törmännyt sylinteriin, joka oli mennyt jostain syystä soikeaksi. Se selittäisi ohivuodon.

    Soikeaksihan se kuluu pitkän ajan kuluessa; bokserikoneen ongelma mäntien maatessa vaakatasossa, koska painovoima antaa osansa koneelle, vaikkakin muut voimat kumoutuvat hyvin mäntien bokseroidessa keskenään…

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #256089
    Masa
    Masa
    Osallistuja

    Nuo oireet, että pössäyttelee moottorijarrutuksen jälkeen viittaa kovasti venttiilivarren tiivisteisiin. Niiden tarkistus/vaihto onnistuu hyvin kansia irrottamatta. On myös käynyt niin, että v-varren tiivite on irronnut paikaltaan ja lähtenyt venttiilin matkaan ja suorastaan pumppaa öljyä ohjaimen ja venttiilin väliin.

    #256096
    18heppainen
    18heppainen
    Osallistuja

    Onhan tuossa vaihtoehtoja, öljyrengas voi olla viallien/ väärin asennettu. Minulla oli tälläinen vika, ei vaikuta puristuksiin. Jos kantta on korjattu, ohjurin asennus kanteen ei onnistunut, vuotaa ohjurin ulkopuolelta. Ja sitten ne teflonit, venttiilin varret ovat keskenään erikokoiset, ja ero on melkoisen pieni. Joten väärän asennuksen mahdollisuus on melko suuri.

    #256286
    Mikko Räsänen
    Mikko Räsänen
    Osallistuja

    Ei voi kun itseensä syyttää sinisestä savusta😤
    Huonosti asennettu männäntapin sokka.
    Tuossa linkissä kuva jäljistä mitä tapahtuu kun sokka irtoaa.
    https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156930685073010&id=762493009&set=gm.1019839608204406&source=48&ref=bookmarks

    Se on hyvä et selvis selkee syy

    #256290
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Ai prkl. Ompa harmillinen juttu. Oon näitä käyttänyt varmistimena juurikin samasta syystä:
    http://www.aircooled.fi/tuote/48/mannantapin-teflonlukot-855mm-scatcb

    Nuo saa ihan kotioloissa sorvattua oikeaan kokoon porakoneeseen kiinnittämällä ja siitä jollain terävällä lastuamalla…

    Geesun tappi 22mm, sätkä 20mm. Ei tarvitse edes mitata ”sorvausten” välissä. Pitää männän vieressä, ottaa kerroksen lastua pois ja tyrkkää tulppaa männäntapin reikään männässä ja männäntapin päähän… Sieltä se sopiva nahkeus ja istuvuus löytyy. Jos tarvitsee irrottaa myöhemmin niin ruuvilla saa tuon nypättyä ylös. Helppo kasata, purkaa ja on turvallinen.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.