Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Never-rusting story 2CV6/83

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 104)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #150541

    Kiitos ja kumarrus. Nyt menen tekemään rappus-remppaa yläkertaan. Ehkä sen jälkeen ehdin käsittelemään hiekkapuhallettuja tukivarsia. Yritän olla ahkera heikohkon kammmerani kanssa.

    Ja sepostelen lisää satuja jahka ehdin. 😀

    ps. Se hauki teitin lammesta oli tosi vekkuli.

    #150542

    Öh joo, etuakselisto tuli avattua. Tukivarret ja etuakseli tuli zingattua, uudet ohjauskalut sisään ja kallistuksenvakaaja kiinni. Olka-akselin laakerit ja stefat vaihtoon. Oakseleiden sisälle peräs-öljyä. ja rasvanippoja sinne tänne.

    Rosteri pakoputkisto, mallia jytky. Paksua tavaraa kun sitä vertaa vaikkapa franzosen putkistoon.

    Lisää kamaa menossa sinipassivointiin + pulverimaalaukseen:

    https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/Soodapuhallus?authkey=Gv1sRgCOmjnsLok_KnsQE#5655259808638837026″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tässä joskus masentelen rosteri-jousipöntöstön ja jarruputket jahka mahdollisuus tulee.

    #150543

    Sain kunnostetut kiertokangen yläpään helat ja hoonatut pytyt takaisin Turun Moottorihionnasta.

    Terveisiä sinne, on muuten paras ja mukavin koneistamo missä olen koskaan käynyt. Suosittelen !

    Huomenna konetta kasaan..

    #150544

    Osia tuli. Soodapuhallettu, kiillotettu, sinipassivoitu (sinkitty) ja pulverimaalattu. Selaa eteenpäin näistä kuvista.

    https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/SinkitysJaPulverimaalaus?authkey=Gv1sRgCIXWqsbzk8CmkgE#5662484924440333202″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #150545

    Rosteriset jousipöntöt odottavat masennusta.

    123-hollannin sysytys-systeemin viritys saa tutustua roskikseen—kaatopaikalle, sen korvaa NG-nition. Kuulin että että tuolla NG-nitionilla on hyvä takuu valmistamistaan tuotteista, he jopa korjaavat tekeviään tuotteita..
    Tästä hollanin-ihmeestä, herra 123:sesta ei voi sanoa samaa/ tai ainakaan omasta mielestäni valmistettua tuotetta ei pitäisi heittää maahan asiakkaan jalkojen juureen.

    Noh, eipä mennä negatiivisiin juttuihin. Positiivista … Tässä on koko kevät laittaa sätkää ja laskin juuri että tänä vuonna voin Hänet jo laittaa museokilpiin ! 😀

    #150546

    @MikaVeee wrote:

    Rosteriset jousipöntöt odottavat masennusta.

    123-hollannin sysytys-systeemin viritys saa tutustua roskikseen—kaatopaikalle, sen korvaa NG-nition. Kuulin että että tuolla NG-nitionilla on hyvä takuu valmistamistaan tuotteista, he jopa korjaavat tekeviään tuotteita..
    Tästä hollanin-ihmeestä, herra 123:sesta ei voi sanoa samaa/ tai ainakaan omasta mielestäni valmistettua tuotetta ei pitäisi heittää maahan asiakkaan jalkojen juureen.

    Noh, eipä mennä negatiivisiin juttuihin. Positiivista … Tässä on koko kevät laittaa sätkää ja laskin juuri että tänä vuonna voin Hänet jo laittaa museokilpiin ! 😀

    Jos heität sen roskiin niin en sitten aio pyytää sulle vaihtopiirilevyä- niinkö? Tässä pikapuoliin meinasin sinne postitella. Kerro kuitenkin kaikille kuulijoille sen “takuu” laitteesi ikä.

    #150547

    Moikka !

    Ja kiitos viestistäsi, ehkä joku näköjään (ilmeisesti?) vieläkin välittää.
    Tuotetta on käytetty reilusti alle 20.000 km ja se paukahti ranskan moottoritiellä, alle 100 km ennen perille saapumista Salbrisiin ja niin wanha se nyt sitten siis on. Olisko noin 15.000 km wanha.
    Kuvittelin että sinä olisit jo ollut yhteydessä valmistajaan kun yli puoleen vuoteen asian tiimoilta eni ole
    kuulunut mitään..kiitos kuitenkin. Taidan viedä sytkän sellaiseen paikkaan missä OIKEASTI tapahtuu jotain, eikä tarvitse odottaa vuosisatoja.

    Itseltäni tuo yhteydenpito valmistajaan ei oikeen sujunut, hän heitti kärjettömän sytkärini Ranskassa maahan ja huusi minullle olevansa lomalla sekä alkoi tönimään minua poispäin. Yritin kysyä mahdollista vikaa ja juotoskolvia. No, pitäähän sitä lomaa olla.

    Varoituksen sana kaikille: jos teillä on 123 nokalla, pitäkää tavalliset kärjet mukana. Ranskan motarilla kun ei saa keikkua miten huvittaa, ja hinausmaksulla olisin ostanut noin 3 kpl uusia 123-sytkäreitä.

    Nyt kun olen yli puoli vuotta odottanut että jotain tapahtuisi, en jaksa enää odotella; haluan jatkuvan odottelun sijaan toimivan tuotteen.
    Luultavasti lähetän sen tutkittavaksi/operoitavaksi elektroniikka-alan asiantuntijalle.

    No, se siitä, M

    @sitikkapuoskari wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Rosteriset jousipöntöt odottavat masennusta.

    123-hollannin sysytys-systeemin viritys saa tutustua roskikseen—kaatopaikalle, sen korvaa NG-nition. Kuulin että että tuolla NG-nitionilla on hyvä takuu valmistamistaan tuotteista, he jopa korjaavat tekeviään tuotteita..
    Tästä hollanin-ihmeestä, herra 123:sesta ei voi sanoa samaa/ tai ainakaan omasta mielestäni valmistettua tuotetta ei pitäisi heittää maahan asiakkaan jalkojen juureen.

    Noh, eipä mennä negatiivisiin juttuihin. Positiivista … Tässä on koko kevät laittaa sätkää ja laskin juuri että tänä vuonna voin Hänet jo laittaa museokilpiin ! 😀

    Jos heität sen roskiin niin en sitten aio pyytää sulle vaihtopiirilevyä- niinkö? Tässä pikapuoliin meinasin sinne postitella. Kerro kuitenkin kaikille kuulijoille sen “takuu” laitteesi ikä.

    #150548

    Asia selvä.. Ikäkin ratkaisee takuutapaukset, eikös tuo ollut jo aika montavuotta sitten ostettu? Oli puhetta ettei asialla ole kiire, harva tarvitsee sätkää talvella ja jos tarvitsee niin siitä on syytä mainita. No pyyhin asiasi listalta pois, hyvää kevättä.

    #150549

    Minulla oli toista vuotta käytössä ollut 1-2-3, joka rikkoontui ja Automeca vaihtoi sen ilman suurempia selittelyjä. Että näin ja kiitos vieläkin. :mrgreen:

    #150550

    Moi !

    Joo, kyllähän sillä fyysistä ikää alkoi olemaan reilusti, sitikkapuoskari on täysin oikeassa. Tiedä sitten tuota sytkän henkistä puolta…ehkä se on tempperamenttisempi kuin lampun henki.
    Vika oli kuitenkin täysin selvästi omilla silmillä häiriönpoisto-kondensaattoriin tehty kylmäjuotos joka koneen tärinästä irtosi.
    Kiitti sulle kuitenkin, ehkä se on paras antaa olla näin.

    @sitikkapuoskari wrote:

    Asia selvä.. Ikäkin ratkaisee takuutapaukset, eikös tuo ollut jo aika montavuotta sitten ostettu? Oli puhetta ettei asialla ole kiire, harva tarvitsee sätkää talvella ja jos tarvitsee niin siitä on syytä mainita. No pyyhin asiasi listalta pois, hyvää kevättä.

    #150551

    Minulla dementoitui 123:nen v.2008. Otin sähköpostilla yhtetyttä valmistajaan, jonka jälkeen lähetin kirjekuoressa 123:seni Hollantiin korjattavaksi. Parin viikon kuluttua ehjätty laite saapui postin välityksellä kotiin takuukorjattuna. Kustannukset itselle postikulut Hollantiin… (tämä siis vuonna 2008)

    Miulla on vieläkin talessa sähköpostiviesti Albertilta, jossa hän ilmoittaa näin:
    jos laitteessa on “valmistajasta” johtuva vika on takuu voimassa yli 100 000km jälkeenkin. Muusta syystä johtuvan vian korjaus kustantaa maksimissaan 50€.

    😯

    #150552

    Mielettömän nätti satu Albertilta. Olisi todella upeaa jos tuo olisi totta….

    @Jalppis wrote:

    Minulla dementoitui 123:nen v.2008. Otin sähköpostilla yhtetyttä valmistajaan, jonka jälkeen lähetin kirjekuoressa 123:seni Hollantiin korjattavaksi. Parin viikon kuluttua ehjätty laite saapui postin välityksellä kotiin takuukorjattuna. Kustannukset itselle postikulut Hollantiin… (tämä siis vuonna 2008)

    Miulla on vieläkin talessa sähköpostiviesti Albertilta, jossa hän ilmoittaa näin:
    jos laitteessa on “valmistajasta” johtuva vika on takuu voimassa yli 100 000km jälkeenkin. Muusta syystä johtuvan vian korjaus kustantaa maksimissaan 50€.

    😯

    #150553

    Just toissa päivänä laitoin uutta viestiä, kun kaapista löytyy reilu vuosi sitten dementoitunut 123 malli. Vastauksena sain osoitteen jonne lähettää laite vikaliitteen kera. Postitan sen ensviikolla ja kerron sitten miten kävi.

    #150554

    Ongelmia !

    #150555

    @MikaVeee wrote:

    Luultavasti lähetän sen tutkittavaksi/operoitavaksi elektroniikka-alan asiantuntijalle.

    No, se siitä, M

    Kerronko mitenkä kävi..?

    Juu, tännehän se postin kyyvillä pääty, ja eihän sitä malttanu olla ihmettelemättä. Ei siis muutaku paketti levällensä, pientä pähkäilyä, ja pikadiagnoosi… Yksi virranrajoitusvastuksena oleva pintaliitosvastus palanut poikki, mielestäni hieman sellainen suunnittelun kukkanen, sillä tuon komponentin läpi ei pitäisi edes teoriassa pystyä syttyvirta kulkemaan mutta niin se vain on suunniteltu.

    No, ei sit muuta kuin muuten vastaava mutta suuremmalla tehonkestolla varustettu läpiladottava lankavastus tilalle ja testiä, H4-polttimon ollessa kuormana, ja toimii sujuvasti..!

    Että tällasta tänään täältä… Tulipahan nähtyä sit syvällisemmin tällaiseenkin… 🙄

    Kuviakin olis, pitäisköhän julkaista, vai hermostuiskohan valmistaja..?

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 104)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.