Tämä aihe sisältää 137 vastaukset, 29 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Avatar et 20.3.2019 klo 08:22.

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 138)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #258790
    Matti Lampila
    Matti Lampila
    Ylläpitäjä
    #258794
    Avatar
    Lasse1
    Osallistuja

    Vaihdoin sätkien paikkaa pressutallissa. Olga-Sofia sisään ja Puolukka ulos.
    Puolukkaan Michelin rungolla Nokian 06 kuviolla olevat Ässä-Renkaat tekemät uusiorenkaat Kometa nastoilla. Kun ei ole talviajelua Killalla, niin Mobilistien talviajot odottaa helmikuun alussa. 🙂
    Saas nähdä tuleeko muita, Hämeenlinnan seudulta on ollut aikaisemmin osanottajia.

    • Tätä vastausta muokkasi 3 kuukautta, 1 viikko sitten Avatar Lasse1.
    • Tätä vastausta muokkasi 3 kuukautta, 1 viikko sitten Avatar Lasse1.
    #258804
    Avatar
    kari80
    Osallistuja

    ..laitappa Lasse tietoa Mobilistien talviajoista…

    #258806
    Avatar
    Lasse1
    Osallistuja

    Löytyy tietoa ksmobilistit.fi sivulta, ajopäivä on 2.2.19 ja paikka Saarijärvi.
    Lasse

    #258909
    Avatar
    Lasse1
    Osallistuja

    Moro !!
    Zeus-paku projektikin etenee hiljalleen. Korin “hionta” menossa, tästähän sais hienon rotta-custom korin, kun vaan antaa ruostua hionnan jälkeen laikuille. Ei tähän hiomis hommaan oikeen taida koskaan himoa tulla 🙂
    Lasse

    • Tätä vastausta muokkasi 3 kuukautta sitten Avatar Lasse1.
    • Tätä vastausta muokkasi 3 kuukautta sitten Avatar Lasse1.
    • Tätä vastausta muokkasi 3 kuukautta sitten Avatar Lasse1.
    #259498
    Avatar
    et
    Osallistuja

    Tietysti ajan. Marraskuulta 2004 eletyistä päivistä alkaen noin yhdeksänä päivänä kymmenestä sätkällä. Sätkä menettelee kesäautona, mutta on paras talviauto. 23.10.18 mittarissa 92 904 km, tänään 95 953. Vasta. Joinakin talvina liki 10 000 km. Nastoitusvalmiit Michelin 135, toinen satsi viime syksynä, tällä kertaa sisärenkailla ja uudet vanteet, tasapainoitus. Webasto kovien pakkasaamujen varalta, ei päällä ajossa. Lämmöt ei juuri nouse, 2 öljynlämpämittaria sen todistaa. Talvivaatteilla pärjää sen kolme varttia jonka matka enimmillään. Ei ollut puhtia laittaa syksyllä pohjalevyä ja tukkia keulaa.
    Kampiakseli laakeroitu pohjanmaalla 2006, vajaa 100 000 sillä. Huoltoa ja kunnostusta sätkä välillä kaipaa, kuten kaikki autot.

    #259957
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    IMG_0448

    Sain viimein noudettua nelikon kotiin, muiden nelivetojen kaveriksi. Josko tälle talvelle saisi vielä punnerrettua tuonkin leimalle..?

    Kunhan ensin saa vaihdettua vanhempaan Rangeen akselit, ovat jo putsattuna ja lähes asennusvalmiina tallissa…

    • Tätä vastausta muokkasi 2 kuukautta sitten Jasu Jasu. Syy: Kuvalinkin kanssa taistelua, minne lie on [img] -tagit kadotettu..?
    • Tätä vastausta muokkasi 2 kuukautta sitten Jasu Jasu.
    Liitteet:
    #260495
    Avatar
    et
    Osallistuja

    Onnea Jasu projektien parissa.
    Kiitokset puoli vuosikymmentä sitten Panhardin osista. Ostin Sitrosen tallista Tigren, joka pari vuotta sitten leimalle. Nyt siinä kytkinremontti käynnissä.

    #260564
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    Kiitos, onneakin välillä näiden kanssa tarvitaan. Yhdessä vesijäähdytetyssä on vesijäähdytetyn murheet, saa toisen kannen tiivisteineen vaihtaa kun nestettä kertyy seisoessaan sylinteriin…

    Hyvä että Panhardin osat meni käyttöön, tai edes mahdollisesti eli varaosiksi. Oli lähellä etteivät päätyneet metallikeräykseen, kyseisen tontin tyhjennyksen yhteydessä…

    Seuraavaksi omassa ohjelmassa olisi painelaakerin etsintää, jossain päin tallia semmoinenkin pitäisi olla. Ja kunhan se löytyy, niin Dyane sisälle, moottori irti ja painelaakeri vaihtaen semmoiseen mikä on yhteensopiva käpäläkytkimen kanssa. Sen siitä saa kun pakkasessa tekee äkkiä koneenvaihtoa…

    Niin, ja talliin tilaa että mahtuu levittämään enemmänkin kalustoa samaan aikaan. Kummasti vaan kaikki paikat täyttyy kaikesta, ja äkkiä…

    #260878
    Avatar
    et
    Osallistuja

    Mitä teen?
    Eli missä oikosulku?
    2cv4/6 -72.
    Lisäasennuksina webasto joka toimii yhä normalisti.
    Virtalukon pohjasta otettu extra sulakkeen kautta virtaa öljylämpömittareille.
    Viime aikoina oikea etuvilkku pois pelistä, oikea takavilkku toininut ilman nakutusta. Vasemmalle vilkut toinineet normalisti nakuttaen.

    Ongelma:
    toissapäivänä lakkasivat toimimasta kaikki vilkut, tuulilasinpyyhkimet, bensa- ja virtamittari. Ylemmän rasian kolmanneksi ylin sulake ( näyttäisi olevan 30A) palanut.
    Vaihto johtaa heti palamiseen.
    Irroitettu kaikki vilkunjohtoliittimet- sulake palaa.
    Vaihdettu tuulilasinpyyhkimem moottori, mutta sulake palaa heti . ( Se moottori kyllä toimii kokeiltuna suoraan akkuvirralla kaapeleilla).
    Kokeiltu kuoariputkenpätkää tuona kolmantena sulakkeena, heti savu sulakkeesta lähtevän repsikan (oikealla) puolen liittomestä, johon kytketty alkuperäinen lähtevä johto sekä pissapojan moottorille menevä johto. ( Tuo pissapoikamoottori toimii yhä normaalisti, kun sukaketta ei ole.)
    Ja kupariputkenpätkä nosti myös savun virtakukolta lähtevän johdon liittimestä.
    Mutta siis ilman kolmossulaketta sätkä toimii muuten normaalisti ja lataa; mutta vilkut, pyyhkinet, bensamittari ja virtamittari on pois pelistä.
    ? Eli missä oikosulku? Virtalukon pohjassa? (2 johdolla), bensamittarin anturissa?,vai kuitenkin vilkunjohdoissa, jotka kuvittelin irroittaneeni testatessa. Vai johtosarjasssa johdinten välinen oikosulku, jossain?.

    #260881
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Oletko vilkun relettä vaihtanut? Se jos on sisäisesti “sulannut yhdeksi möykyksi” niin periaatteessa sille menevä plussa voi olla maissa.

    Muutoin jos ei tuurilla oikaria löydy niin sitten ei auta kuin erottaa laite kerrallaan ja testata piiriä. Ja sulakkeita saat säästettyä yleismittarin jatkuvuuden mittauksella; toinen napa miinukseen ja toinen siihen sulakkeelta lähtevään liuskaan. Niin kauan, kun tämä yhteys piippaa, piiri on oikosulussa.

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #260892
    18heppainen
    18heppainen
    Osallistuja

    Aika kehnosti on mitään syntynyt viime aikoina. Vanhus tuli taas käyntikuntoon joulukuun alkupuolella. Etuakseliremppaa tullut vähän tehtyä, ikääkuin varastoon. Olkatapit on asennettuna. Hammastanko osoittautui jälkeen -83 tehdyksi, on paksumpi kuin vanhat. Joten perus “rinkula” ei sovi. Muuten mekaniikka osoittautui erittäin hyväkuntoiseksi.

    #260899
    Avatar
    et
    Osallistuja

    Kiitos.

    Vilkut oli irroitettu piiristä, ja sulake silti paloi. Vilkkurele näyttää ehjältä.
    Ja pyyhkijänmootori vaihdettu, ja se suoraan akuvirrala kytkettynä on toimiva.
    Bensa- ja virtamittaria vaikea testata. Nämä toiminnat siis kolmannen sulakkeen piirissä ja poissa pelistä nyt. Mutta lataus siis toimii ja auto muuten toimiva. En myönnä ajaneeni 70km.
    Voisiko olla bensamittarin anturin johdotus oikosulussa?.
    Mutta ajattelin jatkaa seuraamalla ylemmän sulakerasian kolmannen sulakkeen johtoa, jonka liitos savusi kupariputki”sulakkeen” kanssa, saksia auki puolen tuuman paksuisen johtokimpun kuorta ja seurata sen johdon kulkua mitttareille. Jne. Johdotus laskujeni mukaan liki 47 vuoden ikäistä. Nelkkuna tuotu Suomeen 29.4.1972.

    #260901
    Avatar
    et
    Osallistuja

    Kolmannen sulakkeen paikalla kupariputki, jolloin siitä lähtevän vihreasävyisen johdon sokeripalassa kärysi; siitä lähtevä ruskeasävyinen johto nenee pissapojan moottoriin joka yhä toimii.

    #260905
    Avatar
    et
    Osallistuja

    Mittaristo vähän irti ja pyyhkimenmoottori näkyvissä, testausta. Ensi viikonloppuna jatkoa seuraa.

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 138)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.