Tämä aihe sisältää 183 vastaukset, 35 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Jasu Jasu 12.9.2019 klo 18:34.

Esillä 4 viestiä, 181 - 184 (kaikkiaan 184)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #264485
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja


    Tämmösiä tänään…

    Uutta laakeria perään, uusia stefoja vetarien lähtöön, laakereiden kiristyksien mittailua ja säätöä, pyörittelyä akkuporalla kaikilla vaihteilla -ei pidä kummallisia ääniä, kytkinkopan, vetarien lähtöjen, takalaipan ja kannen liimailua, siinäpä nuo tämän päivän joutilaat menikin…


    Valmiina uusiin koitoksiin siis..!

    • Tätä vastausta muokkasi 1 viikko, 2 päivää sitten Jasu Jasu. Syy: Tälläsin kuvatuksen valmiista askista mukaan, tosin kuvan laatu ei oikein huimaa päätä
    #264627
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    Pilkkomista ja romujen etsintää..:

    Kasasin kaikenlaista hylättyä, laakereita, huonoja rattaita, muuten kuluneita osia, ja tuloksena ihan kelpo aski esim opetuskäyttöön. Jonkinlaisen telineen vielä vaatii, ja ehkä perän laakereille jotain pesänalkua..?

    Aika paljon helpompaa tuolla sitten näyttää mitä askissa tapahtuu, mikä vaikuttaa mihinkin, mitä lisääntyneet välykset aiheuttaa ja myös mitä siirtohaarukoiden paikan muutos aiheuttaa…

    Ja joo, pitää sujuvasti meteliä, kun pyörittää, vanhat ja osaksi eriparia olevat laakerit, ruosterokkoisten hammaspyörien kanssa tekee hurjasti ääntä verrattuna siististi pyörivään…

    #264631
    Isoo-Jukka
    Isoo-Jukka
    Osallistuja

    Haluan oppitunnille mukaan! 🙂

    #264638
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    Killan koulutustapahtumia on jokunen ollut, ja mikäli en väärin muista, niin suosio on niille ollut vallan hyvää, sijainnista riippumatta. Milloin sitten seuraava, ja missä, ei mitään havaintoa…

    Meinasin vielä uhrata yhden kannen tuohon, niin olisi vaihteita helpompi käyttää, ja tarpeeksi kun reikiä tekee niin näkee silti mitä missäkin on. Jää sitten tuo kakkos-kolmosvaihteen lukintakuulan jousenpidintyökalu vapaaksi. Ja takapään laipankin voisi silputa, siten että jää nopeusmittarin käyttöratas paikalleen, ja pystyy helpommin senkin selvittämään miksi se nylon-holkki on hyvä jättää paikalleen, vaijeria irrotellessa…


    Tänään sitten tuli tutustuttua tuommoisiin. Vähän vanhempaa tekniikkaa, ja puhutaan nykykonkkien kestävyydestä mitä tahansa, niin ihan ei noille pärjää mitä noissa on sisällä. Vasta reilussa sadan vuoden iässä, ja edelleen roiskii kipinöitä pikkusäädön jälkeen…

Esillä 4 viestiä, 181 - 184 (kaikkiaan 184)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.