Tämä aihe sisältää 49 vastaukset, 14 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Akaile Akaile 9.7.2019 klo 14:18.

Esillä 5 viestiä, 46 - 50 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #263044

    Nelkun puskureiden muovilistan kiinnityspultit sekä tuo holkki jolla muovilistan muoviset päätypalikat kiinnitysruuvin avulla kiinnitettiin puskurin päihin.. 🙂

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #263163
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    Joo, kyllähän sieltä Mustahattuiselta tuli taas tietoa…


    Tämän operaation yhteydessä noita kuvia tuli räpsittyä…


    Noiden ruuviläpyköiden toisella puolella on ne hupsut muovikupit…


    Puskurin päädyn palikoita. Oliko näitä sitten Nelkku-Sätkässäkin, en muista..?


    Kummasti kyllä tekee ulkoasulle tuo ehjä lista, kuten puskurikin. On tuotakin siis suunniteltu, eikä vaan tehty kuten Morris Marinan tapauksessa, -ei sellaista laitosta saa suunnittelemalla sellaiseksi…

    Ja joo, tuli tuo puskurin tarvekin havaittua, kun pihassa kalustoa siirrellessä oli lähellä etteikö olis päässyt etsimään ehjää kuorta takavaloon, ja värjäämään sitä kokopunaiseksi. Lehdetön pihlaja maastoutui vähän liiankin hyvin, onneksi ei tullut painatettua enempää, niin säilyi ehjänä. Pihlaja sekä valon kuori…

    #263504
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Kuvassa näkyy osittain pyyhkijänmoottori. Kysymys kuuluu; miksi siihen on niitattu rosteria ulkoreunalle?

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

    #263511
    Jasu
    Jasu
    Osallistuja

    Se on tuo moderni rimpula runko antanut periksi, ja sitä on sitten vahvistettu lisämetallilla. Tuossa kun tuli tutustuttua noihin mekanismeihin tovi takaperin, niin oli kyllä materiaalivahvuudessa hieman eroa vanhemaan hyväksi, ja vanhempi oli pysynyt muodossaan huomattavasti uutta paremmin…

    Toinen iso ero mitä löytyi, taas vanhemman eduksi, oli pyyhkijänvarsien läpiviennit/laakeroinnit, vanhat oli kasattu mutterilla eli tehty huollettaviksi, sekä läpiviennin laakeroinnissa oli käytetty siihen sopivaa materiaalia, uudemmassa kasaan niitattu paketti jossa oli laakeroinniksi kelpuutettu vain valualumiiniin porattu reikä. Yli 20 vuotta vanhemman vivuston läpiviennit oli hyvät, putsaus-rasvaus ja käytännössä välyksetön, uudet oli hylkytuomion lähellä tai osa jopa jo ohi sen…

    #263514
    Akaile
    Akaile
    Osallistuja

    Osuit osittain oikeaan. Nimittäin tuo on nelkkutiinan moottorikehys, johon on tällätty uudempi moottori. Tähän kun lisätään se, että tuulilasinkehyksestä on riitävän monta kertaa oijottu niiden läpivientireikien ympäristöä niin pelti alkaa olla väsyä sen verran reippaasti, että koko systeemi meni ihan vänkyrälle. Ja ei, nyt ei ole kyse siitä moottorin keskitysongelmasta, kun se on tuosta jo korjattu. Tässä kävi muistaakseni niin, että tammipakkasissa männävuotena jonain tuli liikkeellelähdössä pyyhkäistyä ja kp pyyhkijä haukkasi ns. rukkasellisen skeidaa. Nyt tuli sitten irroteltua tuo ja todettua, että ei se kestä kuormaa jatkossakaan, kun vahvaa ei ole missään.

    Se miksi se on rosteria, johtuu ihan siitä, että vanha postilaatikko oli aihiona ensimmäinen mikä osui käteen 😀

    Tuntuisi toimivan taas. Laitoin jopa ne takajarrusylintereiden kumit työntämään vettä läpivienneistä poispäin. Saas nährä toimiiko. Ainakin on taas testikeliä täällä Suomessa 😀

    Espoo-Ke-Su
    Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71

Esillä 5 viestiä, 46 - 50 (kaikkiaan 50)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.