Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kuva-arvoitus

  • Tämä aihe sisältää 52 vastaukset, 15 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 23.2.2022 at 18:06 Jasu toimesta.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 53)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #136741


    Tuossa on vaihteistojen sisällöt vasemmalla ylhäällä, oikealla ylhäällä (se lyhyempi on originaali akseli, verrokkina) sitten uusi pääakseli jotta voiman saa laatikosta uloskin…

    Projekti on ollut enempi jäissä, tässä muutamaan vuoteen ei oikein ole saanut mitään tämän kanssa aikaan, erinäisistä syistä. Periaatteessa on kardaanin metriä ja takaperän kiinnitystä vailla jotta tuo liikkuisi, vaan on hieman voimavarat vähissä nyt. Ehkä kutienkin vielä jossain vaiheessa tämä liikkuu, en aio luovuttaa..!

    Paitsi jos joku ihan repullisen rahaa kanssa tulee käymään, mutta pittää olla “kirreesankanen muhkuraselekäreppu” jotta tuo projekti uuden osoitteen saapi… 🙄

    #136742

    Tässä kun on oikeasti ittensä kanssa pohtinut, niin kaipa näistä luopua voisi jos joku oikeasti näitä haluaisi..?

    Siis voimansiirron osat, tukivarret, ja paljon kaikenlaisia teknisiä tarinoita joilla tuon toimintakuntoon saisi. Sen voin luvata että vaihteisto on “pirullinen” kasattava tuolla omavalmisteakselilla, mutta voin kyllä vaihteistot kasata ettei siitä murhetta tule. Täytyy meinaan synkronit niputtaa kun on pakki-ykkös-kakkos-kolmos -lukintamysteerio paikallaan, muistelisin näin, kun ei ole “kevennetty” noita kolmea boorinharjannetta pois kuten originaalissa on…

    Saa esittää tarjouksia, mutta sen voin varoituksena kertoa ettei ihan satasilla lähde… 🙄

    #136743

    Kolmisen vuotta edellisestä pohdinnasta, ja sen aikana yksi vakavahenkinen kysely osista, joka tuli ikävästi tovin sen jälkeen kun oli tullut tehtyä päätös projektin eteenpäinviennistä. Hiljalleen, ehkä vielä joskus tämä liikkuukin, omin voimin…

    @Jasu wrote:

    Sen voin luvata että vaihteisto on “pirullinen” kasattava tuolla omavalmisteakselilla, mutta voin kyllä vaihteistot kasata ettei siitä murhetta tule. Täytyy meinaan synkronit niputtaa kun on pakki-ykkös-kakkos-kolmos -lukintamysteerio paikallaan, muistelisin näin, kun ei ole “kevennetty” noita kolmea boorinharjannetta pois kuten originaalissa on…

    Olipa hyvä että tuli tuo luvattua, ja pitihän se kokeilla…


    Siinä hämärästi näkyy tuo edellä sanallisesti kuvailtu haasteellisempi osuus, ja kuten kuvasta ehkä selviää, on sen saanut jopa kasattua. Tuolla toisaalla, vaihteistokeskustelussa, synkronin niputtamisesta vähän haasteltiin, vaan sen voi nyt kokemuksesta sanoa että helposti kolminkertainen aika menee tuollaisen kasaamisessa kuin tehtaan tekeleen…


    Ja siitä pieni aivojumppa. Löydä “viisi virhettä”, tarkemmin, ne viisi asiaa jotka ovat toisin kuin 2cv6:n levyjarruvaihteistossa…

    Kiva oli kyllä havaita että näköjään sitä oli osannut jotain suunnitella jo 15 vuotta takaperin, kaikki palikat sopivat suoraan ilman isompia taisteluja..! 8)

    #136744

    Jarrulevyt, jarrusatulat, satulat väärinpäin, välilaipat, laatikon kansi ja pääty, puuttuu nopeusmittarivaijerin paikka, outo sähköinen anturi kyljessä…

    #136745

    Sieltähän niitä löytyi, se “outo sähköinen anturi” kertoo kulkimella liikutun nopeustiedon sähköiselle mittarille…

    Syy miksi satulat on noinpäin, on käsijarruvaijerin kulkureitti. Paremmin sai noinpäin asennettua, eikä toisaalta satulan/jarrun toiminnan kannalta ole käsittääkseni merkitystä kumminkopäin ne asentaa..?

    #262890

    Olipas näköjään tullut ennenkin jotain arvuuteltua. Ja leimattuakin tämä kuvissa/tekstissä esiintynyt “itsemurhavekotin”, välillä remmiahdetulla ruiskukoneellakin ajellen…

    Mutta asiaan, löytyi taas hupsuja osia, joiden sijaintia ja tarkoitusta voisi vaikka arvuutella..:

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/05/28/20190528172756-afcf5f2f-me.jpg[/img]

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/05/28/20190528172757-9fd0a6d9-me.jpg[/img]
    Tuommoisia. Kymmenkunta noita löytyy, ja sen verran voisin “helpottaa” että kyseessä tälläkin kertaa on Dyane…

    Saatan laittaa lähipäivinä lisää kuvia, jos vaikka tunnistus helpottuisi, ellei näistä vielä sijainnit ratkea…

    #262891

    Onko mitat nämä 8x12x6mm.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #262893

    Tuota luokkaa olevat mitat kyllä löytyy, lisäksi sitten tuo “lieri” joka on luokkaa 17-18mm…

    #262895

    Onko lukosta.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #262897

    Lukon osa on mielestäni jykevämpää tekoa, tuo on korkeintaan puolimillistä. Jos siis meinasit sitä “niveltä” mihin oven avauspainike kiinnittyy..?

    #262899

    Sitä ajattelin.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #262905

    Onko Acadianessa kyseinen osa koska kyllä silloin minun pitäisi tietää.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #262909

    Onko Acadianessa kyseinen osa koska kyllä silloin minun pitäisi tietää.

    Kääklen kuvahakua käyttäen, vaikuttaisi ettei ole. Kuten myöskään Kutos-Tiinassa, eli taitaa olla vain Wanhus/NelkkuTiinan osanen..?

    #262920

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/05/29/20190529114302-dd119381-me.jpg[/img]
    Tuossa nyt asennettuna yksi noista muovinappuloista. Kokoluokkakin selvinnee ehkä vähän lisää tuon kuvan kautta..?

    #263001

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/05/29/20190529114304-bd19c842-me.jpg[/img]
    Tuommoinenkin osa liittyy samaiseen arvoitukseen. Jokohan alkaa selvitä, vai noinkohan pitää laitella vielä vähän lisää ja paremmin vihjaavia kuvatuksia..?

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 53)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.