Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 256)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #139696

    Kävin tänään isän rättärin katsastamassa.. Läpi ilman huomautuksia. Kuskin puolen ajovaloa voisi kuulemma hieman säätää ylemmäs. Olipa kerrankin mukava katsastuskeikka.

    #139697

    Kävin muodollisesti näyttämässä pakua konttorilla. Puhtaat paperit, ja yllättäen iskaritesti näytti lähes automaisia lukemia. Minua kummastutti että etu- ja takajarrut antoivat about samat lukemat vaikka edessä on aikalailla isommat rummut. Inssiä ei ihmetyttänyt mikään sen jälkeen kun oli kokenut kaapariovet, vetostartin, kengurukaasupolkimen (tankomalli) sekä kummallisen posti-it -lapulle piirtelemäni mystisen wanhuksen vaihdekaavion.
    Suoritin itse sen jälkeen hieman kriittisemmän katselmuksen jonka lopputulos on se että pakulla lähdetään tour de francelle, ja varaosia riittävästi mukaan 😀

    #139698

    Kallefaaraon katsastuksessa viime viikolla olivat iskarilukemat parantuneet liki 10 yksiköllä viimekertaisesta. Nyt arvot edessä yli 40 ja takana yli 70 ja suht tasaisetkin.

    Tietysti tuohon lukemaan vaikuttavat myös renkaat (olivat samat) ja ilmanpaineet yms, mutta jotenkin tuntuu, että nuo lukemat ovat aika viitteellisiä. Katsastusasema oli sama kuin viimeeksi ja aikaväliä vain reilu puoli vuotta.

    #139699

    Asfalttirinsessan katsastus ystävällinen ja asiallinen. Olkatapeissa liikaa välystä ja yksi paikka täytyy mikittää, muuten alusta hyvä. Laitetaan tyttö kuntoon. Olkatapit on jo hyllyssä. 8)

    #139700

    Laitampa minäkin kokekemuksia Riihimäen toiminnasta.
    Juuri äsken tulin katsastuksesta, tulos oli hyväksytty ilman
    huomautuksia 😀
    Mennessä kyllä jännitti niin kuin ennenvanhaan, mutta sain huomata
    että palvelu oli erittäin hyvää ja asiallista.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #139701

    Kävimpä minäkin saippualaatikkoa näyttämässä 15.08.08 klo. 14.45, pari mig-paikkaa tarvitaan koriin, parkkilamppu, valon suuntaus , pakosenputki eli poikittaispönikkä ja toinen putkenpätkä pakosarjalta. Pientä klappia olkatapeissa mutta kerrottuani jotta voipi olla myös uusissa, ei merkintää.

    Moottorin numeron kirjasivat ylös sekä kulkimen värin, eivät näy otteessa mutta heidän tietosekamelskalaatikossa jota voipi myös polliisi kahtella!!

    Ensimmäisen kerran oli tarkka jotta avautuvatko ovet kahvoista.. ja onhan noita ollut. Älkääkä unohtako varoituskolmiota jota kysyi ekana.( kaverini joutui näyttöön kun puuttui (1957 SL190)

    terv. Kari joka sai kuukauden ehdollista

    #139702

    Oma paha moka, kun sätkän leimasin intoa puhkuen. Leiman sain papruun ja uuden otteen. Mitä pirua huomasin, minun kulkimessa on ykkönen viiminen elikkä heti piakkoin uudestaan. No ensiviikolla sitten, tuskin mitään uutta löytyy, kun jarrut on nyt tikissään. Näivettää vaan uusi maksu, sylky.

    #139703

    Kaverille olivat sanoneet tuollaisessa tilanteessa uusia papereita luovuttaessaan (nykyään kun ei saa mitään leimoja…) että “tervetuloa vaikka huomenna uudestaan”… Kertoo jotain koko karsastustoiminnasta, rahat vain pois..! Ei edes sen vertaa viitsinyt kaverille kertoa että oikea katsastusajankohta alkaisi vasta seuraavana päivänä…

    Arvatkaas menikö samalle konttorille..?

    #139704

    Saippualaatikon katsastuksessa oli merkintä valojen suuntauksesta, enpä niitä säädellyt mutta olivat muuttuneet itsestäään hyväksi…..onhan niitä uusintoja vuosien varrella ollut joten tuntuu että pitää hylätä tietty% ….
    terv.kari

    #139705

    Kävin katsastuksessa, kiitoksella hyväksyttiin. Harmittaa vain,kun leimaa ei enää saa. Niitä oli kiva keräillä, se oli ikäänkuin historian kirjoitusta.
    AKE tuhlaa paperia printtaamalla joka kerta uuden tai oikeastaan uudet paperit, ainakaan meikiksen auton asiatiedot eivät mahtuneet yhdelle sivulle – kuten aina ennen. A4-koossa ja vielä hiukan tavallista paksummalle paperille. Minulla on kaksi autoa, kaksi moottoripyörää ja peräkärry ja kun niiden kaikkien paperit on lompakossa, ei sinne enää juuri paperirahaa mahdu, korkeintaan muutama sileä viisisatanen. Mitä järkeä? Onneksi on keksitty luottokortit. On se muuten lompakko melko messevä, kun siinä on viiden kulkimen paperit, vähän rahaa ja parikymmentä erilaista korttia. Mukavaa syksyä silti.

    #139706

    Olin karsastuksessa -80 kutosella.

    Muuten meni ihan okei mutta ajolenkille lähtiessämme koputin kartturin
    sivulasiin jotta inssi avaisi mulle oven. Noh, päästiin ajelulta takas ja alettiin
    ynnäämään vikoja: “muutenhan se on hyvä mutta tuo kartturin ovi pitäisi
    saada auki ulkoa”… “Huh” ajattelin ja näytin sen olevan lukossa ja kuinka
    se avaimella aukea. “No eihän se sitten rikki ole” totesi karsastaja. Wow!

    -Olli

    #139707

    Tinskulla äsken leimaamossa, tai siis hakemassa uudet paperit… Ilman papereihin piirrettyjä huomautuksia, suullisia kyllä sateli…

    Jotain höperehti tulevista remonteista, kuten olkatapin ylemmästä helasta, toisesta takaiskarista, etuovien alareunojen ruosteista… Moottorin reilusta öljyvuodosta mainitsi että “eikös näissä ole se jatkuva ruostesuojaus”… Ruiskusta ei tämä setä mitään puhunut, bensapumppua tuijotti pitkään, ilmeisesti sillä silmällä ettei tuon ehkä kuuluisi tuossa olla… Kuten konehuoneen “jotain juttujakin”…

    Ehkä tuo meni läpi järjettömän tasaisten jarruarvojen, toimivien valojen, siistin pohjan ja osaltaan puheenlahjojen ansiosta..? Kovasti kehui, kyseli kaikkea että montakos näitä vielä liikkuu, erikseen Sätkiä ja Tiinoja, oli telkkarista lauantaina näitä nähnyt…

    #139708

    @Jasu wrote:

    Ehkä tuo meni läpi järjettömän tasaisten jarruarvojen

    Kokemus eiliseltä päivältä – kyseessä on ei-sätkäkatsastus (Uno). Kävin määräaikaiskatsastuksessa 3 viikkoa sitten – peruttivat takajarruista; käsijarrun ja käyttöjarrun erot liian suuret) ja huomauttivat muutamasta valosta.

    Korjasin tai siis vaihdoin uusiin osiin koko takapään jarrut putkineen (n. 40 euroa) ja konttorille -> heidän A-asema oli kiinni, JOTEN NYT SE HENKILÖKOHTAINEN VIRHEENI menin heidän B-asemalle (samat työntekijät, eri osoite, A-konttorilla ilmoittivat, että jos lauantaina tuut mee Itäkeskukseen). Jälkitarkastusmaksu 20 euroa ja auto UUDELLEENKATSASTUKSEEN!!! Jarruarvot tottakai helkutin hyvät uusilla osilla, mutta sitten se tyrmäys – auto reputettiin uudelleen kahden ruostevaurion takia; etulokasuojassa 5 millin reikä ja takalokasuojan sisäkantti puuttuu (ruostunut), ja yllätys yllätys taas on lamppuja sammunut ja takajarruistakin on painonvartijan vivusto kokonaan irronnut/vaurioitunut kolmen viikon aikana. Autolla on tuon kolmen viikon aikana ajettu 50 kilometriä kaupunkiajoa, joten yllättävästi nuo ruosteet yms. iskee kun kohdalle osuu.

    No multa meni hermot ja muutaman ärräpään jälkeen kysyin, että “miten hel***issä sää voit tän reputtaa, kun työkaverisi ei ole noita vikoja kolme viikkoa sitten nähnyt?” Vastaus: “Ehkä se ei ole huomannut niitä…” MISSÄ ON AMMATTITAITO???

    Tappi otsassa lähdin pois ja mennessäni ilmoitin, että nyt lähti tästä ketjusta tämä kävijä (15 vuotta siellä on normikatsastuksessa 5-6 kertaa vuodessa tullut käytyäkin, x 2 = 12 käyntiä (ne kuuluisat alapallonivelet kun on aina tuplannut käyntimäärän)

    Ehdotukseni on, että julkisesti tai sitten hiljaisella toiminnalla pistämme K1-ketjun hintaryöstön ja törkeän asiakaspalvelun katkolle – minä en enää heille mene – Unokin joutaa paaliin, per***e!

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #139709

    Uno joutaakin paaliin!
    Joensuun jaos on jo usean vuoden ajan järjestänyt sätkien katsastustapahtuman Joensuun K1:sellä hyvällä menestyksellä. Aina on ollut kohtelu ja hinnat asiallisia!
    kuvia
    🙄

    #139710

    No hintavaa on,, ja rahaa ne kerää yksityisetkin katsastus asemat….
    Joka asemalla on henkilökunta laidasta laitaan,, riippuu kuka milloinkin kohdalle sattuu?? Mutta itselläni on siinä mielessä ollut hyvä tuuri aseman valinnassa toistaiseksi,, että on saanut asiallisen ja oikeita asioita katselevan / tutkivan katsastajan viat joita on löytynyt ovat olleet ihan oikeita vikoja jotka olisin itsekkin korjannut aikaisemmin jos olisin ne huomannut,, mutta laiskuuskin joskus vaivaa eikä tule tutkittua niin tarkkaan ennen katsastukseen menoa…..
    2cv:hen suhtautuvat asiallisesti ja jutellessa sanovat että ei näiltä voi vaatia nyky vaatimusten mukaista toimintaa.. Ymmärtävät että ovat 20 – 40 vuotta tai vieläkin vanhempia ja erilaiselle vaatimus tasolle rakennettuja kun nykyiset autot…. Tokihan näissäkin turvallisuus tekijät ovat ensisijaisella tarkastus listalla,, kuten kantavat osat ja jarrut ynnä muut….
    😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 256)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.