- Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 5 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 20.8.2017 at 23:37 toimesta.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 13,5 hp / 18 hp / 21 hp moottori
Mikähän ero on kansissa, aukoissa tai imu-pakosarjoissa. Tuleeko tehoero kaasarin mallista vai mistä. Mulla on nyt tämä 13,5 hp teoreettinen teho pellin ala. aikomus on saada tämä 425 kuutiota puskemaan vähän vahvemmin.
Kyselee: Kaitsuvaari
18 kaakkisen imupakosarjalla ja isommalla kaasarilla(28)saa ainakin ääntä enemmän ja huiput lähelle satasta.
Kansista erottaa siitä että 12-13,5 hp:n imupakosarjat on kolmella pultilla kiinni.
18 kaakkisessa neljällä.
12 kaakkisen mäntä alunperin melkein tasanen.Hevosia kun haettiin lisää muuttui männänpää
kumpuilevaksi.
18 kaakkisessa jo venttiilitkin suureni.
Oma lukunsa on ruveta kaasuttimen suuttimia vaihtelemaan.Komeita turbojakin oli jo niinä aikoina.Mainosten mukaan lisäsivät tehoa.Käytännössä ei liene.
Onnea yritykselle tv seppon
Sitten kun on uudet kannet hommattu, voipi ruveta ihmettelemään imu- pakosarjaa. 21 hp koneessa on laturi imusarjan korvakkeissa kiinni. 18 hp koneessa on ankkurilaturi siellä koneen uumenissa. Nuo ulkopuoliset laturit ovat joko tasavirta tai vaihtovirtalatureita ja aina 12 volttisia.
Hanki kansien mukana myös uusia peltejä moottorin ympärille…
Nuo ulkopuoliset laturit ovat joko tasavirta tai vaihtovirtalatureita ja aina 12 volttisia.
Kyllä ulkopuoliset tasavirtalaturit 3CV-koneissa (esim Ami 6) olivat 6-volttisia 1960-luvulla, ainakin vuosikymmenen alkupuolella. En tiedä, minä vuonna tapahtui muutos 12 volttiin.
Vuonna 1966 vaihtui nimellisjännite Ameissa 6 -> 12 V. Berline 3/66 ja break 10/66.
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste
