Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Itse sovitin Peltirumpuun taakse Citroen AX:n jarrusylinterit.
Ovat olleet hyvällä menestyksellä käytössä yli 20 000km.
Männän halkaisija on prikulleen sama kuin vanhuksessa.
Banjon kierre on sama kuin vanhuksessa (ax’ssä tähän vain kiertyy putki)
Tosin reikä ei ole aivan yhtä syvä, joten jouduin lyhentämään banjon
pulttia hieman. Myös syltyn reikä jarrukilvessä on hieman pieni, ajoin sen
turbiinilla hieman isommaksi. Kiinnitys pultit sijaitsevat lähes oikeilla
kohdilla, näistä selvisi suurentamalla reikiä aavistuksen.
Ja ettei tämä sovittaminen olisi ollut aivan päivän selvää jää sylinteri
muutamia millejä sisään, tämän ratkaisin hitsaamalla jarrukengän
runkoon (siihen kohtaan mikä koskettaa jarrusylinterin mäntään)
lattaraudasta muotoillun levikkeen.Mulla on otettuna tästä sovituksesta kuvat kotona – vantaalla joten en niitä
tähän saa tähän hätään. Mutta kuten sanottu vaati tämä hieman sovittamista
mutta AX’n jarru sylinteri maksoi muistaakseni 9 euroa ja silloin jossain
hinnastossa oli alkuperäisiä vanhuksen takajarrusylintereitä tilauksen
takana hintaan 29 euroa. 40 euron säästö ja se että osat olivat heti
saatavilla kiinosti opiskelijaa sen verran että ryhdyin tähän. Enkä ole
katunut. 😀-Olli
25.2.2007, 22:06 vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun takapuskuri löytyi, peilit vielä hakusessa #138349@miki wrote:
Mutta eikö peilejä kenenkään nurkista löydy?
Sun pitäisi varmaan spesifioida millaisia peilejä haet? Kun 60-luvun pakuun
ei periaatteessa kuulu mitään peilejä, suomessa sitten (kaiketi) maahantuoja
asensi ne naurettavat hammaslääkärin peilit töröttämään sinne lokarin
päälle. Jos taasen haet noita uudemman mallisia (2cv4-2cv6 jne.) peilejä
jotka kiinnittyy oveen niin tarvitset myös kuskin puolelle pitkän peilin,
muuten näet siitä vain takakopin kulman… En tiedä onko tehtaan AK’issa
ollut sellaiset? Itse tein sellaisen omaani käyttäen kartturin puolen peiliä.
Kääsin kaasuliekin avulla rosteri varressa olevan niksautuksen eripäin ja sain
peilin fiksusti sopimaan kuskin puolle.-Olli
Seuraava vaihe olikin taustakuvan etsiminen..
Se on monesti todella työlästä… kun pitäsi löytää kuva joka on likimain
samassa kulmassa kuin työstettävä kulkuneuvo, myös sävy saisi olla lähellä..
Kaiken tämän lisäksi kuvan pitäisi olla iso vähintään 1600x1200pixeliä.
Joten tähän saa monesti uppoamaan runsaasti aikaa, toinen vaihto ehto on
tietysti ottaa kamera käteen ja lähteä etsimään taustakuvaa ulkosalta.
Tähän aikaan vuodesta kaikki on vain niin harmaata… Internetistä etsityissä
tausta kuvissa on monesti auto valmiina joten siivomista niissä riittää myös.
Tästä taustasta poistin auton sekä yhden ihmisen.Kun tausta on lisätty, siivottu ja sovitettu alkaa varjojen ja heijastusten
loputon hiominen..

-Olli
Kokeilin myös Targa muunnosta mutta se ei mielestäni toiminut…

-Olli
Homma jatkuu,
tänään ei mitään isompaa.
-tein lavakatteen
-sisustan päivitystä ( uusi penkki, taustapeili yms.)
-renkaiden ja varjon fiksauksta
-yms. jotain pientä vähemmän huomattavaa-Olli
23.2.2007, 16:21 vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun takapuskuri löytyi, peilit vielä hakusessa #138344Mulla on kummasakin pakussa tuollaiset lamput..
Niitä aina välillä on tuolla auto rompetoreilla.
Kun itselläkin on kaksi autoa niitä kuluttamassa niin ei myyntiin asti riitä.
Keltaiset on vähentyneet aika uhkaavasti.. Itsellänikin on uusien (vanhojen)
etsiminen pian edessä.-Olli
Jostain luin että tuon hallin ovet oli ollu viimeiset 15v hitsattuna kiinni.
Edit: näkyihän tämä hitsaustieto tuollakin sivulla.
-Olli
Kuvan tämän päivän jäljiltä.
Sisustaa puuhattu sekä vanne/rengas kokeilua,

-Olli
Ja uutta pukkaa,
Olen tässä ehtiny tottua näihin Yugoslavian hurjiin “acadianeihin”
Joten päädyin “shoppaamaan” sellaista. Ajattelin hurjan muoltoilun
vastapainoksi tehdä shoppauksesta erittäin hienostuneen joten
päädyin tähän Show Lowrider henkeen. Tässä kuvassa koko kori
on tehty uusiksi Photoshopilla, alkuperäisen kuvan “maalia” ei siis
ole näkyvissä enää ollenkaan. Osa takakontissa näkyvää laitteistoa
liittyy jousitukseen 😉alkuperäinen:

shoppaus:

TUOSTA isompi 1024×768 kokoinen kuva.
-Olli
@Akaile wrote:
Lainasitko keulaa Ferrari Enzosta?
Enzosta en tiedä mutta joku Ferrari proto se oli mistä designiä lainailin.
-Olli
Mitäs tuo “tehtaan moottori” tänäpäivänä nyt sitten merkitsee?
Onko se tehdas kunnostettu vai uusi? Onko noissa tehdaskunnostetuissa vanhaa muutakuin lohkot?-Olli
Mutta tuo kattohan on keskeltä sivuille alaspäin kaartuva joten vesihän valuu sieltä pois jos ei satu pintejännityksen voimalla asumaan sinne?
Jos on kittiä ja vesi jostain syystä sinne menee niin sittenhän se on siellä pysyvästi?-Olli
Etsithan lokaria jossa on pyorea vikku? Jos etsit tuolla suoraiteen mallisella vilkulla olevaa kuin avatar kuvassasi niin homma muuttuu haasteelliseksi.
-Olli
@Matti m.ë. wrote:
Pitäis varmaan kunnostaa se Pakukin (mulla on semmonenkin!) kun osais/ehtis…
Kai siitä on jo kuvat/tiedot Toppon sivulla?
20 päivässä kunnostaa toivottoman huononkin pakun liikennöinti kuntoon 😉-Olli
tässä on yhdet vanhanmalliset tellingit sätkässä:


-Olli
-
JulkaisijaArtikkelit
