Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minä maalasin mustalla peltikatto maalilla,, vaikka periaatteessa ei tarvitsis muuta kun öljyä sopivasti sisäänsä..
Öljyn tarkoitus kulkeutua mahdollisesti sisäpuolelle jääneisiin rakosiin..??
Maalasin lähinnä siksi että muistuttaa mustana paremmin alkuperäisen rungon väriä…. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Älä huoli,, kyllä niitä nelkun koneen osia on vielä olemassa siellä sun täällä… 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Säädä aluksi 18 milliin se pinta,, jos tuntuu että syö liikaa tai sytytystulpan väri on musta niin pudota pinta sitten vaikka 21 milliin.. Eipä sitä tuon kummemmin ennenkään säädelty…. 😆
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kannattaa kopistella sievästi vasaralla ne tukivarret,,
jos ääntää pehmeästi tai jopa antaa periksi niin on ruostunut sisältä..
Jarrujen säätö mutterit saisi olla myös nuljaamattomat ja kunnossa.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@hertsyykkeli III wrote:
Kirjoitin aikoinaan jutun Aamulehteen, jossa ihmettelin, miksi automaattivaihteissa pykälät ovat aina järjestyksessä P,R.N.D. ja että eikö olisi loogisempaa olla P.D.N.R, kun yleensä kuitenkin lähdetään eteenpäin.
Pelkkä arvaus tämä…
Aikoinaan varmaan Amerikkalaiset insinöörit meinas että pakillahan sitä tallista ja pihalta aina lähdetään..
Oliskohan siitä syystä jäänyt vakioksi tuo järjestys mikä nyt on käytössä.?? 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ohjelma nähtävissä tuolta jos kiinnostaa katsoa uusintana.. 😀
http://www.katsomo.fi/?progId=99966Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Keltaiset liimalaput on vanha keksintö,, tarttuvat hyvin seinään näköpaikalle..
Niihin voi kirjoitella tärkeitä asioita jotta muistaa… Jaa niin… 😀Hyvää joulun odotusta vaan kaikille… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Toivottavasti… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mistähän löytäisi tosiaan ne välineet että teillekkin alkaisi pärjätä saaliin paljoudessa.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo toppariin asti se ratas tietysti,, en vain sitä muistanut enää..
Vaan näkeehän sen toppari olakkeen purkaissa onneksi ja oivaltaa siinä vaiheessa.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Noinhan siinä käy kun ei ole asetettu laakeriholkkeja lukitus tappeihin vaan sinne päin ja kiritään lohkot kiinni…
Tuon hammaspyörän irroitus onnistuu kun laittaa ulosvetäjän ja lämmittää ratasta noin 150 asteeseen.. Samoin takaisin laitettaessa..
Ennen kuin irroittaa ratasta kannattaa tarkistaa laakeriholkin ja rattaan välinen välys,,
että tietää takaisin laittaessaan asettaa saman vahvuisen rakomitan liuskan laakerin ja akselin puntin väliin,,
ennen kuin pudottaa kuuman hammasrattaan paikoilleen..
Ennen rattaan irroitusta kannattaa merkitä akselin limppuun tarkasti se rattaassa oleva jakomerkki
jotta tietää tehdä uuden merkin oikeaan kohtaa ratasta sitten kun on rattaan takaisin laittanut..
Tuolla systeemillä pitäis homman hoitua.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä,, se kohon venttiilin toimivuus / pitävyys kannattaa tarkistaa..
Puhaltamalla selviää pitääkö se.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hyvä konsti on käynnistää kone tyhjäkäyniille ja pysäyttää kun pakoputki on lämmennyt,,
tiivistemassa kuivuu silloin hetkessä ja saa kaasutiiviit kestävät liitokset…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eniron kartalla Otanpuro näkyy tuolla. — > http://www.eniro.fi/kartta/Otanpuro+Otanm%C3%A4ki/
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
