Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niimpä niin ja alun perin ihmettelin ja kommentoinkin lukemiin — > 120…150 C astetta… 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä onneksi tartte vääntää.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Siksi että öljy on jäähdytyksenä ristitapille ja männän päälle sekä pakoventtiilin istukalle… 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ilmeisesti näin oli tarkemmin muistellen.. mutta etupää oli kyllä jatketussa varvantapissa… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Suosittelisin kuitenkin pitämään lämmöt alle sata astetta jatkuvassa ajossa,, ovat kuiteskin turvallisemmat lämmöt vielä… ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuota etu iskunvaimennin sarjaa oli lisävarusteena 80 luvulla myynnissä.. Korvasi etu kitkavaimentajan..
Jousi kiinnitys holkin mutterin alla on sarjaan kuuluva lisä levy,, tukivarren päässä oleva laippa on lainattu kutosesta..
Alkuperäisessä sarjassa oli iskarin etupää kiinni jatketussa varvan tapissa… 💡Tuossa sinun Dyanessa kuuluisi olla kitka / massa iskunvaimennus edessä ja takana putkivaimennus.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2cv Wiki:llä jotain ohjeita mittareiden kytkentään… 💡
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=%C3%96ljyn_l%C3%A4mp%C3%B6_ja_painemittarin_asennus.
Öljynjäähdytin tukkoon:
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=%C3%96ljynlauhduttimen_l%C3%A4mp%C3%B6erist%C3%A4minen
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mitenkäs se on??
Saakohan noita alkuperäisiä osia mennä korvaamaan jollakin 8 ja 10 millin pultilla ??
En kyllä suosittelis vaihtamaan..
Jos kolmio tappi on kunnossa ei se kyllä mitään hankaa eikä kolise varvan silmukassa.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Etumaski tukkoon, öljynjäähdytin tukkoon ja öljypohjan alle suoja..
Sitten öljynlampö mittari joska voi tilannetta tarkkailla ja tarvittaessa raottaa etumaskia… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@mikko46 wrote:
hitsaus varmaan on paras tapa mutta kun ei ole hitsausvälineitä eikä taitoa niin siksi liimasilikoni pohdiskelin. mikko
Luulenpa että Hesasta ja lähi paikkakunnilta löytyy sellaisiakin Kiltalaisia joilla on hitsauskone ja taitoa,,
kun kyselee hiukan apua heiltä.. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuollainen kohokammiollinen bensan säätö systeemi saattaa olla jopa toimivakin jos kohon neulaventtiili on pitävä ja bensan pinta oikein säädetty..
Samoin jos tuo mangneetti venttiili toimii kunnolla ja pitää..
Tuossa kuvassa mihin menee tuo punainen ja keltainen paksu johto on hehkun lämpöohjautuva kytkin joka on tarkka säätöinen jotta hehkutus loppuu oikeaan aikaa kun palaminen on varmaa.. Samaten tuon vieressä olevan yli lämpö suojan olisi suotavaa toimia..
Hyvä niksi on asentaessa vetää akulta painokytkimen läpi suoraan johto hehkutulpalle,,
voi nopeuttaa syttymistä kun antaa hehkulle virtaa ohi etuvastuksen noin parin sekunnin painalluksia… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Taitaa hitsaus olla kuitenkin se tehokkain konsti..
Omassa kulkimessani tein pari milliä paksusta levystä muotoillut vahvike palat jotka hitsasin kumpaankin päähän koteloa ja samalla putkeen kiinni..
Uudemmissa vuosimalleissa on kyseinen tuenta toteutettu vaihtimen takapäässä jo tehtaalla… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Itse en kyllä Eberin B2 lämmitintä asentaisi muuta kun museo ajoneuvo mielessä,, vaan enpä oikeasti lämmitys käyttöön..
Aikoinaa rättäriin asensin kupla wolkkariin tarkoitetun vanhan B2 Eberin,, mutta toiminta oli sitä sun tätä eikä ollut paloturvallinenkaan..
Olisi ehkä toiminut hyvinkin kun olisi jostain saanut ostetuksi uudet bensan paineensäätäjän kalvot mutta mistäs sellaiset olisi saanut
ja jos olisi löytänytkin uuset olisivat nekin jo olleet valmistettu valovuosia sitten….Jotain tietoa GS lämmittimestä tuolla —- > http://ww.hulifer.net/paku/eberimatsku/B2-gs_de.PDF
Vastaava Eberi —- > http://ww.hulifer.net/paku/eberimatsku/B2-kaytto_ja_asennus.PDF
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Lisäsin tuonne ylempänä olevaan ilmoitukseen myös tuon nettiauton KO osoitteen… 😀
http://www.nettiauto.com/citroen/2cv4/4498229Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pääsylinteri lähtee helpostikkin irti,, pari pulttia auki ja irti on.. Kannattaa kuitenkin irroittaa ensin ne jarruputket siitä,, on helpompi tehdä kun sylinteri on kiinni vielä poljin mysteeriössä..
Uusia osija jopa pääsylintereitä on saanut ainakin Sitroselta,, jos tilaa niin täytyy tietää vuosimalli tai valmistus numero,, meinaan kun se sylinteri on vähän erilainen riippuen siitä onko minkä vuotinen wanhus.. Pyörän sylintereihinkin löytyy tiivistesarjoja,, mutta niissäkin täytyy tietää sylinterin halkaisija saadakseen oikean kokoiset sarjat kuten myös pääsylinteristä… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
