Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 901 - 915 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ostettu: AZUn ikkunatiivisteet #151885

    Killan varaosa vastaavalla oli jossain vaiheessa niitä tiivisteitä myynnissä,,
    itse hankin tiivisteparin sieltä aikoinaan..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Majoitus-ja lomailuvinkki eteläisessä Lapissa #160306

    Nostetaas ylemmäs…. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kannen korjaus ? #164456

    Hyvä niksi.. !!
    Mutta kannaiskos aluksi kertoa asia mihin se liittyy siten että lukijat ymmärtää mistä on kyse ja sitten vasta kertoa itse niksi.. ??
    Kyllähän niillä hammaslääkärin työkaluilla voi askarrella yhtä ja toista pientä ja näppärää..
    Esimerkiksi ne timantti poranterät ovat oivia vaikkapa kaiverrus työkaluja pystyessään kovaankin pintaan…
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kannen korjaus ? #164453

    Mika, tuo hammas juttu ei kyllä kuulu laisinkaan tuohon kannen korjaukseen mitenkään..?? Vai kuuluuko.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kannen korjaus ? #164451

    @MikaVeee wrote:

    Jos haluat kirkkaat hampaanvälit niin käytä tuota menetelmää 😉

    Eiiiiikä millään pahalla ketään kohtaan.


    Ei tosiaankaan millään pahalla,, mutta kun ei ymmäretä nyt että mitkä ihmeen hampaan välit pitäisi kirkastaa..??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljytikkukysymys #164363

    Kysymys onkin siitä että vanhemmuuteen nuo hetulat siinä tiiviste flunssissa kovettuu, niin että jos sais glunssin alemmas tiiviimmäksi.
    Olempa tavannut tikun jossa alahetula litistynyt / kovonut siinä määrin että tikku hyppi
    ajaessa pois paikoiltaan aiheuttaen lievää roiskevoitelua huohottimen ja kaasuttimen seutuun..
    Jos jutun niksistä yleensä teen, niin mainitsen moisen öljynpinnan laskun mittatikussa..
    Ei sen kummempaa motiivia moiseen kokeeseen tarvitse.. ??
    Enkä niinkään kirjoittanut tikun lyhennyksestä vaan vain tikun alapään taivutuksesta…
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Öljytikkukysymys #164361

    Mielenkiintoinen juttu tämä..
    Täytyypä tässä seuraavalla kerralla kun menen tallille niin kokeilla tuota tikun alapään lievää taivutusta koneen etusuuntaan päin niin että onnistuuko..
    Ainakin tuon kuvan mukaan näyttäsi siltä…
    💡
    Jos onnistuu niin lähtee niksi 2cv Wikiin… 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Hurjaa toimintaa #164405

    Korjattu info osoite:


    >
    http://www.ilmaisenergia.info/foorumi” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Piste puuttui välistä.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: varaudutaan talveen #163914

    Kuvan keltainen AK 350 paku on Joelin….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv lentokone .. #164394

    Sama isompana.. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: vanhuksen ryypyn teräslangan korjaus #164391

    Olen joskus korjannut noita,, saman vahvuinen pianolanka tilalle..
    Korjaus tehdään siten että hiotaan vanhaa puristus rymppiä pois jolloin vanha lankakin irtoaa nykäisemällä..
    Porataan nupikan karaan lisää reikää sopivan pienellä poralla vaikka 1 millisellä ja työnnetään uusi langanpää reikään sekä litistetään karaa hiukan..
    Lopuksi kovajuotetaan hopealla lanka karaan varmuuden vuoksi kiinni..
    Sitten viilataan kara pyöreäksi jotta sopii kulkemaan kuoren sisällä..
    Korjaus vaatii sen verran kaasupolttimella lämmittämistä että hopeajuote sulaa ja uppoaa liitokseen,, eli karan pää lkuumenee punaväriin..
    Varoo vain ettei itse lanka kuumene liikaa ja sula poikki…
    Juotoksen valmistuttua voi häähdyttää vaikka vedellä tai paineilmalla..
    Jotenkin tuohon tapaan työ onnistuu varmasti…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163586

    Googlen kökkö suomennos: —- > (takalasin ja pehmeä huppu 2CV ole lämmitettävä, ei sovi pienille takalasi, nyt lähettämistä!).. Heh. heh…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etupyörän laakerin stefat #164345

    @Masa wrote:

    Kyllä ne kuuluu niin päin, että pitää rasvat laakerissa.

    Eli siis oikein päin… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etupyörän laakerin stefat #164343

    On se ainakin hankalampi asentaa ja irroittaa jos laittaa väärinpäin..
    Toisekseen väärinpäin oleva vähentää rasvatilaa..
    Itse olen aina asentanut oikeinpäin,, eikä ole mitään laakeri ongelmia ollut koskaan..
    Suurimmat laakeri ongelmat syntyy jos asennettaessa laakeria sitä hakataan siten että isku kohdistuu haulien välityksellä laakeri pintoihin..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Talviajo ja moottorin lämpö #163875

    Menisköhän oikiasti näin… 💡

    Yläkuva: Öljyn lämpö voi olla reilusti yli 100 astetta…

    Alakuva: Sylinterin lämpö alle 100 astetta…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 901 - 915 (kaikkiaan 3,422)