Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toiset miettii ja rakentelee tekniikkaa toiset vaan ajelee vakio vehkeillä tarvitsematta mitään sen kummempaa luksusta kun sähköisen pissapojan..
Onhan se tietysti kiva kun omistaa uudemmalla tehokkaalla tekniikalla terästetyn kulkimen ja herättää vauhdikkaalla kulkemisellaan toisten autoilijoiden ihmetyksen..
Mutta niin kuin Henkka sanoi niin tosiaan Apua Helpistä ei sitten ole muuta apua kun löytää yöpymispaikan ja juttuseuraa..
Mutta onkos se varsinainen rättärin idea hämärtymässä… ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kaikki ne vuodet kun itse ajoin vielä ympäri vuoden rättärillä,, poistin talveksi takapenkin alta sen soikean luukun josta on yhteys bensatankin anturille..
Uudemmissa malleissa joissa on takaturvavöiden valmius tätä luukkua ei ole enää..
Näihin on keksittä jokin toinen ilmanpoisto systeemi.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo näin oli,, kiitti kun huomasit ajatusvirheen / ränttivirheen.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Etkö ottanut kuvia.?? ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipähän tuo aikoinaan tullut mieleen.. Taivutus on kyllä hyvä niksi… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Joo se puhallinkotelossa oleva pelti ei lähde pois jos ei pura koko puhallinkoteloa..
Itsellä se homma on ratkaistu siten että se pelti on leikattu kahteen osaan ylhäältä alaspäin..
Sitten sinne sauman taakse yhdyslipare johon pellin puolikkaan on ruuvattu kiinni…
Nyt sen voi poistaa puhallinkotelosta kun siiven irroittaa.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei itse huohottimenkaan tarvitse jäätyä,, riittää kun ilmanputsarillele menevän letkun sisälle kertynyt vesi / öljy emulssio jäätyy..
Talvella koneen suojaus on tärkeä ettei ajoviima pääse konehuoneeseen ja että kone on lämmin..
Kahdeksankymmentä luvulla kun itse opettelin sätkällä talviajoa pulpahti pakkasella nelkunkoneen kammen takapäästä huulitiiviste ulos,,
luultavasti huohottimen letku jäätyi umpeen.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos kirjoitat Wiki:in uuden sivun tai täydennät jotain sivua, niin tallentaaksesi sivu tulee sinun kirjoittaa sivun yläreunan kysymys laatikkoon täysin oikea vastaus,
sen jälkeen alareunasta “talleta”..
Tämä siksi että Wiki joutui alkukuusta ulkolaisen häirikkö kirjoittajan sapotoimaksi ja tällä kysymys mennelyllä saatiin turhat sotku kirjoittelut loppumaan.. 💡 8)Kiitokset tästä kuuluu Topolle hänen ideoimasta ja toteuttamasta toimivasta toimenpiteestä.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Putkivaimentajat ovat kaksitoimisia…
Massavaimentimet kuuluu yhdistelmään kitkavaimentimet joiden kanssa kuuluu olla massavaimentimet..
Olen kokeillut putkivaimentimien kassa massojakin.. Mielestäni yhdistelmästä ei ollut havaittavaa etua..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No eipä toki sitten enää auta muu kuin invertointi uusiin osiin.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niimpä.. Helppo testata… Alla linkit puuhaan…
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Koneen_huohotin_venttiilin_testaus 😀
Ja helppo korjatakkin..
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Koneen_huohotin_venttiilin_korjaus. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minulla Skypessä lukee sinun kohdalla ” Jukka Iso ” … 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tästä Skypen käytöstä oli minun tekemä kysely viesti aikoinaan… 😯
Tuolla
>> viewtopic.php?f=1&t=2287&p=22254#p22254Nostetaan esille.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂On hän tahallaan se nimimerkin laittanut.. Tytär on meän kielelellä tyär…
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Elikkä kuvassa näkyy selkeästi korokkeen sileä osa johon tikun tulee topata.. OK..
Nyt jos halutaan mittatikun tiivisteen menevän pohjaan jotta ei sieltä ainakaan alipaine karkaa,
niin mitataan öljyn määrä sillä pitkällä oikean mittaisella mittatikulla ja laitetaan tikku sitten telineeseen konehuoneeseen..
Ja työnnetään katkaistun tikun yläosa tulpaksi mittatikun reikään, jolloin tiiviste on pohjassa… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
