Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 781 - 795 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kevät kunnostusta #166075

    Apua Help.. Löytyisikö sieltä ketään likempänä olijaa..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikon tärinä-jurina #166039

    Nelkun ja kutosen laatikossa voi vetarin sisäpään laakerin vaihtaa irroittamalla jarrukengät ja avaamalla heti siinä vetarin laipan takana olevan alumiinisen muhvin kapeilla siirtoleuka pihdeillä.. Muhvi pitää laakeria paikoillaan.. Kun muhvi on irti lähtee vetarin sisäpää irti kun kopasee vaikkapa lyijyvasaralla siihen laippaan.. Kun akseli on kädessä voi laakerin vaihtaa yksinkertaisesti avaamalla sen mutterin joka laakeria pitää paikoillaan.. Kasataan vastekkaisessa järjestyksessä… Tästä juttua täällä jo aiemminkin ollut kuvan kera.. 💡

    Wanhuksen laatikossa pitää sitten irroittaa koko laakeripesä vaihteistosta… 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikon tärinä-jurina #166037

    Aikoinaan minun kulkimessa jurras vetarin vaihteiston puoleiset laakerit..
    Loppui kun vaihdoin ne,, laakeriliikkeessä hyllytavarraa silloin..
    Toisen kerran jurras tosiaankin ne vetarin boorit varsinkin silloin kun oli tie aaltomainen heijaava..
    Korjaantui paremmilla vetareilla…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikon tärinä-jurina #166035

    Onko vetareiden laatikon puolen laakerit missä kunnossa,, onko välystä.. ??
    Tai pyörän laakerit. ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2CV:seen BX:n vetarin kumi #166058

    Kiitos vinkistä,, kirjasin 2cv-Wikille muistiin… 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Elektrolyysillä tuotetun vedyn käyttö bensan säästössä #165667

    😯 http://www.youtube.com/watch?v=xt4jKy1oXCY

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Netistä löytyneitä…. #171701

    Oliskohan tuolla… ??
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=See-All-Categories&_from=R40&_kw=Lohr+Fardier+Citroen+2cv
    Linkki ei toimi enää “kaara” on häipynyt sieltä… 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: bensan hajut eikä vain.. #165945

    Pumpulta tulee koneen seistessäkin tilkka bensaa..
    Edellytys bensan tulolle on se että jos pumpunkalvo on juuri imaissut pumpun täytee bensaa niin kalvon jousi työntää bensaa vielä kaasuttimeen
    ja jos kohonventtiili vuotaa tulvii se kaasari vaikka kone on pysäytetty..
    Pumppuhan toimii siten että koneen työntötanko pukkaa pumpun kalvon ylös jolloin se täyttyy bensalla,,
    kalvonjousi työntää kalvon takaisin tyhjentäen bensan kaasuttimeen tarpeen mukaan..
    Veikeä vehje,, jotenkin näin se toimii..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: bensan hajut eikä vain.. #165942

    Kannattais kuitenkin tarkistaa se neulavettiin kunto..
    Jos siinä neulassa kartio on kulunut kuopalle niin pitää vain satunnaisesti tai ei kunnolla..
    Bensan korkeushan siinä yksikurkkuisella on säädetty niillä tiiviste rikoilla…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: poikittainen pönttö #165636

    Noissa pakoputken liitos sovituksissa kun vaihdat poikittaispöntön,, niin joutuu löysäämään jopa lämmönvaihtimen etuliitokset jotta saa lämmönvaihtimen kartioliitokset osumaan poikittaispöntön liitoksiin..
    Syystä että kun ostat uuden poikittaisvaimentajan niin enempi kun todennäköistä on että mitoitus on uudessa kaikkea muuta kun entisen vaimentajan mitoitus..
    En kyllä ole vielä koskaan tarvinnut noin isoja työkaluja noissa pakoputki asennuksissa,, se kun ei välttämättä ole voimalaji..
    Sitten vielä oma lukunsa on ne vaimentimen vaihteistoon kiinnityslipareet,, ne olen jättänyt kiinnittämättä jo viimeiset 25 vuotta..
    Jos liitokset asianmukaisesti hyvin kiinni niin poikittaispönttö pysyy kyllä ilman mitään ongelmaa paikoillaan..
    Eikä sen paino ole aiheuttanut mitään rasitus vammoja lämmönvaihtimiin vaikka onkin niiden painona..
    😉 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lievä dyane rojesksti #165334

    Ei ne pellit nyt ihan peestä ole,, kyllä ne määrättyjen riteerien täyttyessä istuvat hienosti…
    PS: On allekirjoittaneellakin Dyane aikoinaan ollut..
    😆

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lievä dyane rojesksti #165332

    Konepellin lukitus tapissa on yleensä korkeuden säätö mahdollisuus…
    Lokasuojissa on hyvin pientä sovitus mahdollisuutta hiekkapellin kiinnitys reijissä..
    Lokasuojien etupään korkeutta voidaan tarkistella etuoven takaa kolmiopellistä kuinka se istuu koriin,,
    elikkä onko kolmiopellin takaosa pystysuunnassa yhden suuntainen korin kanssa..
    Kyllä näitä yksityiskohtia löytyy joita voi vertailla,,
    kaiken edellytyksenä peltien istuvuudelle on rungon oltava mitoillaan ja korin etureunan korkeus rungosta mitoillaan..
    🙄
    Tuosta kuvasta voisi päätellä että konepelti ei mene kiinni kunnolla kun tuommoinenkin rako on maskin ja pellin välissä,,
    eli onko se pellin lukitustappi oikeaan korkeuteen säädetty..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n moottorin kokoonpano (4 ja 6) #165573

    Joo siellä wanhus koneessa on noi kirjaimet käytössä ja männän päät muotoiltu erikätisiksi,,
    4 / 6 koneissa vain nuoli ajosuuntaan asennuksen merkiksi ja numerot on puristussuhde merkintä..
    Ristitapin ollessa hivenen laidassa niin asennus on siten että kuskin puolella leveämpi puoli männästä alas ja pelkääjän puolella ylös..
    Mutta ne nuolet on helpompi katsoa joten niiden mukaan asennus on nopeampaa..

    Tuolla 2cv-Wikillä olen yrittänyt selvittää omien taitojeni mukkaan touta asennus puuhaa..
    Jos jollakin on lisättävää faktaa tuonne niin ilmoittakaa..
    😀
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=M%C3%A4ntien_asennus_ja_merkinn%C3%A4t.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n moottorin kokoonpano (4 ja 6) #165568

    Yritin vain kertoa että pienkoneissa ei kasatessakaan välttämättä tarvitse käyttää jos ei halua ylimääräisiä öljynvaihtoja.. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n moottorin kokoonpano (4 ja 6) #165566

    Eipä ole tarvinnut koskaan tuota STP:tä mihinkään omien moottorin laakereihin..
    Eri asia oli töissä ollessa,, kun kyseessä oli isot turbiinin ja generaattorin akselit joissa paine voidellut liukulaakerit..
    akseleiden halkaisijat jotan alle puolimetriä ja painoa tonni tolkulla..
    Silloin pelkkä voitelu öljykalvo ei enää jaksanut kantaa akselin painoa kun konetta joutui remontissa pyörittään ilman painevoitelua..
    Eihän toki mitään haittaakaan ole vaikka pieniinkin koneisiin tuota ihme öljyä laittaa,,
    mutta ei ole mikään autuaaksikaan tekevä tuote rättärin koneella ole..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 781 - 795 (kaikkiaan 3,422)