Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mittaa vanhasta rungosta niitä mittoja ja viilaile ja poraile reikiä sopiviksi..
Sinkityksessä runko kutistuu ja vääntyilee eikä mikään ole oikeassa mitassa sen jälkeen.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niitä 2 pyttysiin sopia mittareita ei paljonkaan ole liikkeellä..
Likinnä sopivia löytyy vanhoista Japanilaisista 2 pyttysistä motskareista…. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Laitappa kuva siitä hienosta helmestä tänne… 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Se leka / vasara konsti on ollut käytössä meilläpäin jo 60 luvulta asti.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minä kirjoitan ehyiden muttereiden irroituksesta enkä jonkun valmiiksi särkemistä…
Yritin kertoa että kun on kunnon vehkeet remonttiin ja hyvin suunniteltu niin mitään ei tarvitse särkeä välttämättä purkuvaiheessa..
No jokainen “tolskaa” tyylillään, sepä siitä.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂En kyllä suosittele muttereiden katkomista kun ehjänäkin ne saa irti..
Ja niinkuin Akaile kertoi niin sisimmäisen kun saa pyöritettyä irti niin sen ulommaisen voi sitten sepittää myöhemmin kun pönttö on irtaallaan..
Suurin murhe yleensä on se että miten sen kumityynyn pääty prikan saa huilaamaan irti siitä holkista..
Varvanpäät on sitten jo toinen tarina.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä minullakaan ole sellaista avainta koskaan ollut,, käytän siihen hommaan isoja siirtoleuka pihtejä,, (“ranskalaiset”)..
Mutta jos jousipöntön kiinnitysholkin mutterit on ruostuneet jumiin irtoavat tappelematta kun käytää kuumana kaasuhitsaus pillillä tai vastaavalla kaasu tohottimella ja pientä mutterin naputtelua päälle.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sellaista voisi kokeilla että jos siinä pyörän laipassa on siellä navan takana se reikä niin siitä voisi yrittä työntää jonkun toppariksi sille mutterille ??
Vanhemmissa laipoissa reikä on uudemmissa taas ei sitä enää ole… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minä laittaisin lenkkiavaimen siihen pulttiin ja poraisin sopivan kokoisella poralla pultin kannan pois..
Ensin pienellä poralla ja sitten vaikka isommalla poralla,, ei kuitenkaan kapselin reikää isommalla..
Lenkkiavain siksi että pultti ei pyöri poratessa..
Silloin ainakin kapseli säästyy ehjänä…
Itse olen käyttänyt kapselin pulteissa rasvaa,, jolloin ei jumitu mutteriin kiinni.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Empä tiedä nyt tuota Dyanen valokytkintä,, se täytyis tutkia onko siellä mahdollisesti vastaavaa kytkentä mahdollisuutta valmiina niinkuin 2cv:ssä on..
Jos ei niin täytyy tehdä rele ohjattu huomiovalo piiri sitten..
Se ohjehan löytyy sieltä Talmun huomiovalo paketista,, ja helppo se on tehdä ulkomuististakin.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Veskun kuvat tässä… 😀


Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossa kuvassa kaksi johtoa vihreällä eristesukkalla samassa ruuvissa on parkkivalot..
Johtojen alla tyhjä ruuvin paikka josta huomio valot on hyvä kytkeä,,
väliin vain kytkin jolla huomiovalot voi kytkeä pois jos tarvii vain parkkivalot. 💡Toisin sanottuna tuon kytkennän jälkeen kun valokytkimen vipu on vedetty kuljettajaan päin eli ylhäällä niin kun pyöräyttää kerran niin että V on nupissa näkyvissä syttyvät parkkivalot ja huomiovalot..
Kun pyöräytät vielä kerran että R on nupissa näkyvissä niin huomiovalot sammuu.. Mutta lyhyet ja pitkät valot toimivat normaalisti vipua ylös alas vetämällä.
Eli valot toimii kuten säännöt sanoo..
Pelkät seisontavalot saadaan kun käännetään se huomiovalojen ylimääräinen kytkin nollille… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@dieselflosse wrote:
Onko nelkussa pidempi vaihdekeppi? Kun tuo vanhuksen keppi ei vie laatikosta sohottavaa keppiä tarpeeksi eteen.
On se pitempi kun wanhuksessa,, hommaa sellainen niin vaihteet pelittää.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@sitikkapuoskari wrote:
Näinpä… Mutta luulenpa että jos autoja on yli 400 niin jokunen tarttee apujakin-muutakin kuin hauskanpitoa.. 🙄
Olen samaa mieltä.. Kyllä jotain valmiuksia pitää olla.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Citroman wrote:
Kori on irti, nostoapua kaivataan, yksin ei nouse pois. pullakahvit tarjolla avustajille! La tai Su. Säpinöihin tekisi mieli.
Eipä korin nostossa kaveria tarvitse kun on konstit hallussa…
Niksi tuolla osoitteessa…
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=2cv:n_korin_nosto_ja_asennus_rungolle.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
