Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 631 - 645 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167689

    Huolellinen liitosten asemointi ja pasta väliin sekä lemmareiden huolellinen asennus / kiristys..
    Pelaa vuosia..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167686

    Nämä tekniset asiat on sen verran mutkikkaita juttuja,, että asian ymmärrettävästi selittäminen vaatii aikaa ja vaivaa..
    Se ei aina riitä että itse hallitsee asian,, vaan se vielä pitäisi osata tyhjentävästi ja ymmärrettävästi kertoa toiselle osapuolelle että ei tule väärin ymmärrystä..
    Monesti kun sama asia voidaan ilmaista useammalla tavalla…
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: sitikka rojekti #157205

    Minulla no kulkimessa NG-434 kilpi.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pakoputken liitoksista #167681

    Tottakai syliinteriin jäänyt paine tukkoisella pakoputkella haittaa imutahdin toimintaa,,
    eli tulee polttoaine vaje koneessa kun palamiskaasut eivät pääse purkautumaan sylinteristä..
    Kun taas väljä pakoputki päästää poistotahdin aikana kaasunpaineet pois ja imuventtiilin auetessa männän lätiessä alas syntyy imevä alipaine heti,,
    jolloin koneen täyttöaste paranee huomattavasti..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lisää lämpöä #149005

    Tuli mieleen että kun lämpö otetaan tarkasti talteen lämmönvaihtimilla,,
    niin tuleeko pakoputken loppupään jäätymisongelma eteen helpommin kun ennen..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: LATAUS #167192

    No voi voi, sori vaan.. 🙁
    Minun ainoa motiivini puuttua keskusteluun oli vain tuo tiedon keräys 2cv-Wikiin talteen,,
    kun kerran olen sen tullut luvanneeksi Raadille aikoinaan..
    🙄
    Kaikenlainen tietotaito on tullut kerättyä ja haalittua muistiin tuonne Wikiin, omat ja muilta kopioidut ideat ja tiedot..
    Itse en välttämättä tietoja tarvitse mihinkään eikä kaikkien ristiin soveltuvien osien kirjo ole nainollen hanskassa on pakko udella sen vuoksi tarkennuksia noihin asioihin…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: LATAUS #167189

    Muuten en kyselis kun itse en tietoa tarvitse,, ja jos olisin siiven keskiön nähnyt tietäisin..
    Mutta jos kirjaan sitä ylös johonkin niin pitää olla täydellinen selitys ettei tule mitään arvaus tietoa merkityksi muisiin..
    Ei luulis olevan vaikeaa kertoa oleelinen asiaan liittyvä kokonaan eipä vain sinnepäin:
    Esim: Tappi kierretään siiven kiinnityspultin reijässä olevaan kierteeseen..
    👿

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: LATAUS #167187

    @Akaile wrote:

    Yksi tällainen on jo olemassa ja toimii. Huonosti näkyvät mitat tarkennettuina:
    Kierre M14x1.25
    Kierteen pituus 15mm
    Tangon pituus ennen avainosaa 85mm
    Avainkoko 17mm, (Mutteriosuuden mitta ja kokonaispituus näköjään puuttuu)
    Tangon halkaisija 15mm
    Päässä oleva “tappi” ennen mutteria 15mm pitkä, tämän tarkoitus on helpottaa työkalun paikalleenpyöritys, ettei mene väärille kierteille.

    Tuon kun rullaa paikoilleen ja antaa hieman hylsyä tai kiintoavainta niin akseli vetää propellin irti kampiakselin päästä.

    Tuossa aikaisemmi jäi edelleen epäselväksi tuo tapin toiminta.. ❓
    Siis onko siiven keskiön kiinnityspultin reiässä tuolle ulosveto tapille sopiva kierre ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Veneilyä #167549

    Näkyy monella olevan hitsailtu vesivaippa sylintereille ja turbot välijäähdyttimineen ja niin edelleen…. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Männänrenkaat #167545

    @Hanski H2cv wrote:

    Ylimmäiseen menee kyllä 2 mm mutta on lähes välyksetön. 😀

    No jos se ylärengas menee ahdistamatta pohjaan asti ja vielä pääsee pyöriin männän urassa,,
    niin mielestäni asennuksen voi tehdä..
    Edellyttäen että kuitenkin välys löytyy..
    Esim: Alle 0,08mm käyttöautossa,, kisakoneessa 0,025 -0,038 mm…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Remiere #167147

    En pysty niitä laittaan,, se on Topon hanskassa se homma.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Remiere #167145

    Nuo kuvat pitää laittaa tuonne galleriiaan talteen..
    Siellähän on jo olemassa muutama kuva Remierestä..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 OSTETTU. #167503

    Tuolta: — > http://www.nettiauto.com/citroen/2cv6/5123591

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kamina #167528

    Kuvia kunnostuksesta tuosta alla olevasta linkistä… 😀

    https://picasaweb.google.com/caminakerho/JalppiksenKaminanKunnostustarina

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: LATAUS #167184

    Saisko lisä selvitystä kuinka tuo tappi toimii. ❓
    Wikille tehty KO sivu Tekniikka osioon..
    Voisin täydentää sinne työnkuvausta..
    💡

    Siksi tämä lisä kysymys,, kun itsellä ei koskaa ole tuollaista siipeä kädessä katsottavana ollut.. 😥

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 631 - 645 (kaikkiaan 3,422)