Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Pistevalo oli vissiinkin tuo niin sanottu “ojavalo”..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Porataan vaikka tukivarren laakeripesän viereen reikä ja kierteet reikään ja sopiva pultti ja tiiviste,,
Sitten kuikalla öljyä tukivarren sisään…
Jos tukivarsi on irti sitä voi vielä keikutella eri asentoihin,,
jos haluaa voi vielä valuttaa ylimääräisen öljyn pois siitä reijästä,,
ettei jää turhaa lisä painoa tukivarteen… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Selkiästi ikivanha sumuvalo..
Jotenkin tulee mieleen että ikivanhaan aikaa sai laittaa yhden sumuvalon..
Silloinhan sai käyttää myös yhtä ojavaloa.. 💡
Kuka muistaa tämän paremmin,, niin kertokoon… 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@Tulsku wrote:
Ei kellään ole edes huhupuheiden kautta kuultuja kokemuksia noista Ecasin rungoista, uskaltaako sellaisen ostaa?
No jos rungon tarve on niin ostaisin, jos Suomen toimittajillalta ei löydy..
Pienet mittavirhe vaikeudetkaan eivät ole este, joita voi olla ehkä tehtaan vakuutteluista huolimatta..
Taannoin muistaakseni eräät tilasivat niitä mutta eivät moittineetkaan..
Itsellä kokemusta kahdesta uustuotanto rungosta,, niissä kummassakin oli hiukan mittavirheitä joita joutui soveltamaan hiukan.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Valmistus numero on ollut alunperin, jos on ollut, niin maahantuojan toimesta meistettynä etu jalkatilan lattiaan..
Josta yleensä on vuosien saatossa voinut havaita suunnilleen että kolo kolo kolo…
Valmistus numero pitäisi löytyä myöskin alumiini kilvestä rungon poikkipalkista konehuoneesta, mikäli kilvet ovat tallessa..
Muutamia numeroita olen itse pelti / ruostevaurio rojektin lopuksi meistänyt itse.
Olen laatinut vain todistuksen omalla allekirjoituksella kahden todistajan kera..
Sanamuoto noin suunnilleen:
Olen meistänyt valmistenumeron uudelleen ruostevaurio korjausten yhteydessä ( kulkimen nimi ja tiedot sekä valmistus numero ).. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Näinpä hyvinkin.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2cv-Wikiltä kopioitu minun ottama kuva löytyi tuolta galleriasta myös.. 😯
http://www.flickr.com/photos/30132857@N06/3624638437/in/photostream/
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Kytkent%C3%A4_2cv:n_valokatkaisijalla.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kokeileppa tuota numeroa..
040 505 8575Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Juttua löytyy täältä:http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=4290
Sekä täältä:https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Asennetaan_taakse_3-piste_turvavy%C3%B6t.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä kauas nakkaa vaikka sen laturin pitkän pultin korvaa hätätilassa m 8 pultilla tilapäisesti… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Saako kuvia käyttää Wikihin ??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Mitään oleellista uutta ei ole havaittavissa,, tilanne säilynyt ennallaan..
19.11.2012. > > > > 2CV WIKI: Info / Ajankohtaista..
26.maaliskuu.2011
2cv-Wiki toiminut yli kolme vuotta. “Tietopankia” rakentamassa oli osaava tiimi joka teki suuren työn tämän asian eteen, jonka seurauksena 2cv-Wiki saatiin toimimaan, tehden tämän Killan oman “tietopankin” mahdolliseksi. Nyt voidaan tarkistella kolmen vuoden aikana saatua sisältöä, ja niin kuin aina usein käy niin että hyväkin asia hautautuu muun toiminnan ja harrastusten alle, jolloin hyväkin idea tavallaan vesittyy. Tästä johtuen sisällöstä tuleekin hyvin pitkälle yhden henkilön näköinen,kun tiedon keruuta ja aineiston tallentamista suorittaa vain yksi henkilö. Täten siis hyvä idea monen tietävän henkilön toimivasta ja tallentavasta tiimistä on unohtunut.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2cv-Wiki.
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Visan_koneen_j%C3%A4%C3%A4hdytys_siiven_ulosvedin. ❗ ❓Kiitokset tietolähteille.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Aikoinaan lopetin rättärin talvikäytön teiden suolauksen ynnä muun “rospuutto” kelien vuoksi..
Viimeksi kun talvet vielä ajoin niin jopa yli 20 asteen pakkasillakin selvisi lippalakilla ja avokäsin..
Ajokilometrejä tuli silloin noin 500 km viikossa ympäri vuoden..
Ei siis ole mikään ongelma saada rättäri lämpimäksi,,
vaan luulen että monenkin motiivi on että säästetään kuljin kesä käyttöön ja harrastus ajoon.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Klemmareita pitää kiristys vaiheessa naputella pienellä teräsvasaralla,,
kumivasaralla ei saa aikaiseksi kunnon täräystä liitokseen jotta se tiivistyis .. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
