Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nelkku / kutonen niissä kummassakin ihan samat ruuvit,, kierre kaikissa ruuveissa M7..
Tärkeää niissä on vain että se iso reikäinen tulee sinne keskelle koneen lohkoon.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂On muistettava että koneen runkoon tulee isompi reikäinen ja ne pienempi reikäiset sylinterin kanteen… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Katsottuna Turun jaoksen kotisivuilta:
http://www.kolumbus.fi/~g638622/2cv_turku/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Löytyy tapahtuma kalenterista seuraavaa:Vappuajelu
Yhteislähtö Hippoksen parkkipaikalta vapunpäivänä klo 14.00. Ajelu päättyy vappukahville Ruissalon Honkapirtille.
Yhteislähtö Uudenkaupungin jaoksen vappuajelulle Manhattanin parkkipaikalta klo 10.00Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Putki tulee suoraan kuljettajan puolen taka akseliputken viertä takakynkän kohdalta rungon reunan yli rungon alasyrjän päälle jatkuen sinne kiinnitettynä eteen ja nousee konehuoneeseen rungossa olevan vetoakselin alasuoja pellissä olevasta isosta reiästä ylös kääntyen rungon aisan päältä jarru pääsylinterille.. Ylimääräisen pituuden olen hukannut konehuoneen puolelle rintapellin viereen pääsylinterin alle loivalle kiepille.. Kuvia ei valitettavasti nyt ole siitä… Jukka kerkeskin jo vastata,, mutta tässä minun ohje vielä..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllä se pala menee ujuttamalla siellä oviverhoilun takana olevasta raosta missä sijaitsee se oven avaus vivun tankokin.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tarkoititko ehkä tätä… ?? http://www.radioduo.net/product_info.php?cPath=21_44&products_id=647″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kyseinen Penta on ihan tavallinen 4 sylinterinen kone jossa on virranjakaja..
Sytytys yksikkö asennetaan kärkien tahdittamana ohjaamaan sytytyspuolaa,, niin kuin esimerkiksi 2cv:ssä..
On sitten ihan sama miten sytytyspuolalta lähtevä kipinä ohjataan eteenpäin,,
2cv:ssä puolalta menee suoraan tulpille kun taas virranjakaja roiskii kipinää vuorollaan neljälle tai useammalle eri tulpalle..
Eli kyseinen sytytys yksikkö toimii normaalisti niin yksi, kaksi ja tai useampi sylinterisisissä koneissa justiin samalla tavalla kaikissa..
Poikkeus tapauksen asettaa sitten jotkin kaksi / kolmi sylinteriset perämoottorit ynnä muut vempaimet joissa on oma sytytyspuola sekä kärjet joka sylinterille,, niihin pitäisi olla sitten oma yksikkö joka sylinterille kyseistä kipinän vahvistinta… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllähän sen irto pellin sinne saa pujotettua kun ovipahvi on poissa.. Itse olen sen jälkeen työntänyt oven läpi jonkun puikon joka mahtuu oven sisäpuoleisen pienen ruuvin reiän läpi..Nyt voi työntää peilin varustettuna sillä kiinnitys pultilla oven ulkopuolelta paikoilleen ja ruuvata kiinnitys pultin kierteilleen,, apu puikko työnnetään sillä peilin kiinnitys pultilla edeltä pois kunnes peilin kiinnitys pultin ohennettu nokka on pellin kierre reiässä.. Aikoinaan itse pudotin yhden pellin oven sisään kun en tiennyt sen olevan irto kappale.. Aikaisemmassa vastaavassa peili hommassa -75 mallissa se kierreosa oli oven sisällä kiinni joten uudemmassa pesiaali mallissa en osannut odottaa sen olevan irtonainen…. Peilin voi uudemmissa malleissa joissa irto kierre pelti niin poistaa kun työntää vastaavasti jonkun puikon oven sisä kiinnitys reiästä ulospäin peilin kiinnitys pultin tilalle… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hiljaista on edelleenkin ➡ 2cv-Wiki:llä.. 😯
Siellä esimerkiksi eri 2cv mallien sivut odottaa tietävien kirjoittajien täydennys tekstejä.. ❓Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Toimitettu täydennetty versio “Webbihamsterille”… ➡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂No silloinhan se vanha venttiili vuoti selvästi, eikä hoitanut tehtäväänsä
niin kuin olisi pitänyt.. Jos vuotaa niin kohon pinnan säätö ei onnistu vaan
pinta nousee vuotavalla venttiilillä vaikka koho yrittää sitä sulkea..
Siitäpä syystä kohonneella bensan pinnalla kone saa liikaa ja jopa kaasari saattaa tulvia, siitä bensan haju..
Ja vaikka miten yrität seosta säädellä, ei syönti siitään vähene..
Yksinkertainen juttu mielestäni.. Rikkinäinen osa
pois ja homma toimii taas niin kuin pitääkin… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Eipä ole vastaan tullut pienempää. Alkuperäinen koko luultavasti sopiva koko kosta sen ovat valinneet..
Saattaa olla että pienemmällä tulee jo bensa pula huippu tehoilla..
Venttiilin ainut varsinainen tehtävähän on bensan pinnan säätö,, eikä muuta… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kuvia lisäsin tuonne alkuun…… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuolta ainakin jotain näyttäis löytyvän nelkusta kutoseen … 💡
http://www.nettiauto.fi” onclick=”window.open(this.href);return false; 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Oisko tosiaan virhe liikku raahata 45 kiloa muotoon koneistettua terästä aina kyytiläisenä..??
Itsellä mukana aina noin 15 kiloa,, tosi harvoin on kyllä tarvinnut,, mutta eihän
varapyörääkään ole oikeasti juurikaan koskaan tarvinnut.. ??
Yleisesti ottaen nuo varusteet onkin kuin pelastusvene laivassa,, sellaisen päätelmän olen
joskus itse pähkäillyt… 😯
Toisaalta pakki on kiva jos joutuu umpikujaan,, niin voi pakittaa pois…. Vitsi,, vitsi… 😉 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ilmaisen kanavan kuvaboksi: http://www.kuvaboxi.fi/login.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit