Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,636 - 1,650 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Etu / taka akselin kiinnitys pultit runkoon. #157165

    Joo kyllä ne itse asennetut ja vaseliinillä voidellut lähtee ikuisuudenkin jälkeen auki,,
    mutta yli 35 vuotta tehtaan jäljiltä kiinni ruostuneet onkin sitten haaste…
    👿

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etu / taka akselin kiinnitys pultit runkoon. #157163

    On tullut itse autettua suojaputkea vasaralla rajusti hakaten kahdelta puolen joskus kuumentaenkin kaasuhitsaus pillillä ja kun jäähtynyt niin sievää vääntöä,, se että vaikka on lujassa ruosteessa ollut niin joskus pultit ihmeenkin käyttökuntoisia ainakin takapäässä..
    Välillä kyllä sitten joskus ollut turhaakin puurtamista,, mutta ompahan ainakin runko säästynyt rälläköinniltä..
    😀
    Lisää vinkkejä kellä on vielä lisää niitä..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Olkatapin pääty "klommi".. #157155

    Niksejä kirjattu Wikille osioon: Niksit…
    Lisää vaan hyviä niksejä… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kylmäkäynti ja vähän muutakin #157131

    Tarkistitko ryyppyä päälle vetäessä että ryypyn vivusto työntää myös kaasuläppää isommalle niin kuin kuuluu tehdä..
    Pienikin ryyppy vivun liike pitäisi myös ravottaa kaasuläppää…
    Olkatapin rasvaus on syytä tehdä nostamalla pyörä ylös jolloin rasva pääsee myös alaosan liukulevyjen väliin kun kulkimen paino ei paina alalevyjä tiukasti vastakkain…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Olkatapin pääty "klommi".. #157152

    Tuo olikin rautainen idea,, voi kun tietäisi mistä saisi ne piirustukset.. 💡 ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sytytys #157158

    Myötä päivään karvan verran,, niin aikaistuu.. 😉
    Merkkaa se vauhtipyörän merkin mukaan löydetty ennakko viivalla kärkikoteloon ja koneen runkoon..
    Voit koneen käydessä liikutella hiukan kärkikoteloa löytääksesi parhaan kohdan..
    Koteloa voi liikuttaa kun kiinnitys pultit ovat löysällä,, kun paikka löytyy kiristetään pultit…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Olkatapin pääty "klommi".. #157150

    Hyvä!
    Lisää vaan vinkkejä, niin saadaan aineistoa kerätyksi talteen..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Dyane4:ään moottori #157156

    Hesasta ainakin löytyy.. 😉
    viewtopic.php?f=3&t=5711

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139772

    Tänään katsastus kulkimelle,, tuttun katsastajan kanssa ajoimme pienen ringin pihalla ja halliin
    etuiskari kumpikin puoli 0 heh,, takaset näytti vähän kumpikin no kelpasi kuitenkin..
    No keskusteltiin testin luotettavuudesta rättäriin.. Jarrut toimi moitteitta…
    Nosturilla heiluttelua jossa todettiin normaalit välykset ja ja sain uudet paperit ja hyvät kesäkauden ajelu toivotukset..
    Ainoa murheen aihe hinta 54 Euroa…
    😯 :mrgreen:

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Laturikysymys #157116

    Oliskohan pitänyt tutkia ensin se laturin sisäinen kytkentä.. ??
    Diodi sillasta lähtee lataus virta ja magnetointi tulee säätäjältä toiseen ankkurin hiileen toisen hiilen mennessä maihin,,
    näin se yksinkertaisuudessaan on..
    Mitä noihin uudemman mallisiin latureihin tulee niin niiden sisäinen kytkentä on sitten merkistä
    riippuvainen eikä niitä ilman tarkistusta sisäisestä kytkennästä voi noin vain kytkeä..
    Sitten ero on siinäkin onko laturissa sisäinen säätäjä vai ei ja onko merkkivalolla ???
    😯

    Jotain apua juttuun voi löytyä tuolta Wikiltä,,
    eikä sielläkään ole noita uudempien eksoottisten laturin kuvia…
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Maastoajoa sätkällä #157123

    Paras tuossa pätkässä oli tuo Bernhartilais koira 10 pistettä sille.. 😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen jousipöntön jousipäät #157129

    No on se hyvä että ymmärtää noita kieliä niin ei tule virheitä niin kuin allekirjoittaneelle.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen jousipöntön jousipäät #157127

    No mistäpä tuon tiedon nappasit tehtaan varaosakirja kyllä näyttää -59
    -55 mallissa oli ne vetojouset mutta se on sitten toinen systeemi..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen jousipöntön jousipäät #157125

    Varaosa kirjan mukaan näyttäisi että teräsjouset vaihtuisivat kumisiin -59 vuonna… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: tyhjäkäyntiongelma #157050

    Venttiilien säätö ja sytytyshetken tarkistus tulisi ekana mieleen… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1,636 - 1,650 (kaikkiaan 3,422)