Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,621 - 1,635 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: ohjurit ja teflonit #157476

    Eihän tiivisteiden vaihdossa mitään ihmeellisiä juttuja ole, koska mittaamalla huomaa kumpi tiiviste tulee kuhunkin venttiilin kaulaan. Entiset tiivisteet vain pois ja uudet olen naputellut keveällä vasaralla sopivaa hylsyä apuna käyttäen paikoilleen, tärkeää on että menevät suoraan paikoilleen, ympärillä oleva jousi holkki tiivistää ja pitää tiivisteen paikoillaan.. tiivisteeseen voi laittaa jotain grafiitti rasvaa jolloin liukuu paremmin paikoilleen. Tiivisteen pannassa on eri väri kummallekkin venttiilin tiivisteelle, mutta en nyt niitä värejä muista, mutta mittaero ratkaisee tämänkin pulman. Tärkeää on ettei kopista tiivistettä liian lujaa paikoilleen, nimittäin jos lyö vielä vaikka tiiviste on pohjassa niin tiiviste saattaa hajota turhan voiman käytön edessä…. 😯 Tekemällä oppii ja se on hyvä, jos uskaltaa haasteisiin vastata, näin se on meillä kaikilla joskus ollut edessä… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Mitkä tulpat? #157421

    Se mangneetti tulppa kuuluu vakiona sinne vaihteistoon.. Itsellä on sellainen myös koneessa tulppana.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Työntötangon suojaputken vaihto #157344

    Ei sattuis kuvia olemaan vaihto työstä Wikiin..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: työkalut… #157329

    Noihin matala kantaisiin pultteihin kannattaa ne hylsyn päät hioa suoraksi niistä tehtaan pyöristyksistä. Ottavat senjälkeen koko leveydeltä pultin kantaan, jolloin ei nyljäänny helposti vauhtipyöränkään matalat pultin kannat.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Onko koolla väliä? #157312

    Huulitiivisteet on yleensä mitoitukseltaan ilmoitettu kolmella luvulla: Ulkohalkaisia,, sisähalkaisia sekä leveys.. Ulkohalkaisian voi mitata reiästä mihin tiiviste tulee ja sisäreiän akselilta.. Leveys mitta ei ole niin ratekinen olipa se sitten 7 tai 9 milliä siten että kapeamman tiivisteen voi laittaa leveämmän paikalle,, mutta leveämpää ei sitten saa laittaa kapeamman tilalle… 💡
    Siis huulitiivisteen lukemat saa selville vaikka entisessä ei mitään lukemia olisi enää tallella.. Lukemat mitataan tiivisteen paikasta,, ei vanhasta tiivisteestä… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: ei käynnistyny #157320

    Ettei vaan helle tehnyt tepposiaan??
    Ainakin minun pitkän harrastuksen perusteella kun helteellä ajaa ja pysäyttää kuuman koneen, niin kaasarissa oleva bensiini höyrystyy kuuman pakosarjan päällä ja bensiinin pinta laskee totaalisesti kaasarissa..
    Siitä aiheutuu se että kone ei saa bensaa ennen kuin on startannut niin pitkään että kylmempää uutta bensaa alkaa tulla kaasariin jolloin kone alkaa jälleen käymään.
    Puola kuumenee helteellä ajettaessa normaalistikkin,, tuskimpa siinä mitään vikaa on??
    Puolan lämpiämistä voi ehkäistä säätämällä tulppien kärkiväli 0.6 mm ja tarkistamalla että
    tulpan johdot eivät ole huonokuntoiset,, vanhoilla hiilijohdoilla on taipumus kulua jolloin saattaa ehyenkin näköinen johto sisältää johdin katkoksia..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Lasinpyyhkijänmoottori 2cv6:een LÖYTYI ISOO-JUKALTA #157316

    Katsoppas tuolta Myydään palstalta, löytyy Henkalta.. viewtopic.php?f=3&t=5696
    Yksityis viesti hänelle, niin varmaan löytyy osat… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensapinta #157276

    Jos pinta korkealla saa kone liikaa ainetta, jos matalalla käy laihalla ja voi rikkoa männät… 😉
    Säätöohje on ollut täällä pailstalla aiemmin… 💡
    Tuolla on Masan kirjoituksessa mitatkin… viewtopic.php?f=10&t=5645&hilit=bensan+pinta

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kootun huolto-ohjeistuksen tekeminen killa sivuille #157214

    Hyvä juttu!
    Voit sinne kirjoitella muutakin ja vaikka uusia aiheitakin, katsellaan jos niihin löytyy sitten sisältöä keräämällä..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: kootun huolto-ohjeistuksen tekeminen killa sivuille #157212

    Hyvä paikka huolto ohjeille ja muulle tekniselle asialle on olemassa ➡ 2cv-Wiki.. 💡
    Mutta kuka ne sinne kirjoittaa, vaati vähän suuremman työn..
    Talkoolaisia on kuulutettu, mutta vähän huonolta näyttää…
    Arkistossa on myös jo olemassa olevia ohjeita, kuten Korjausopas,, ynnä muuta..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensalinjaston uusinta… #157208

    Metallia se wanhoissa on, mutta kysyjää vähemmän sekoittaakseni kerroin vain tuon heillä käytössä olevan putken… 😉
    Itse olen wanhoihin käyttänyt aikoinaan kupari putkea joka sekin on suunnilleen iätön materiaali.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensalinjaston uusinta… #157206

    Bensa putki on nailonia tankilta rungon etuosaan asti ja sitä nailon putkea ei tarvitse uusia välttämättä.
    Nailonputken tankin päässä on kumiletkua noin 10 senttiä yhdistäen nailonletkun ja tankin päällä olevan imuputken tankkiin..
    Rungon etupäässä on vajaa puolimetriä liitosletkua bensapumpulle ja saman verran pumpulta kaasuttimette.. Letkun vaihto edellyttää bensapumpun irroituksen.. Tankin päässä letkun vaihto edellyttää tankin käyttämistä irti, muuten tankin päälle ei pääse letkua vaihtamaan.. Samalla voi voidella ne sähköjohdon liittimet siellä mitta anturilla.. Letkut kannattaa hankkia hyvin varustetusta varaosa liikkeestä kestävän letkun saamiseksi.. Letkun sisäreikä tulee olla 6 milliä ja sitä tarvitsee noin reilun metrin pätkän..
    Bensapumppu kannattaa etsiä uusi, mutta ei sellaista isokalvoista mallia mikä teillä nyt on paikoillaan, vaan se perinteisempi malli jossa on vielä sisällä ne fiireri venttiilin ja erillinen kalvo.. Jos uutta vanhemman mallista ei löydy voi kysellä josko kellään olisi käytettynä sellainen myydä..
    💡

    Niin ja letkujen vaihdosta vielä sen verran että letku / putki kannattaa puhaltaa tyhjäksi tankkiin sieltä rungon etu osasta irroituksen jälkeen jotta bensa ei valu sitten irroitetusta letkusta lattialle.. Ennen puhallusta pitää muistaa avata tankin korkki jotta ei puhalla tankkia paineiseksi..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etu / taka akselin kiinnitys pultit runkoon. #157174

    Tekaisisitko sellaisen niin yritetetään laittaa Wikiin talteen… ❓ 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etu / taka akselin kiinnitys pultit runkoon. #157172

    No hyvä että olit asian kanssa sinut,, onneksi noista pulteista on ollut puhetta ennenkin..
    Mutta ei muistin virkistys pahaa tee,, lukijoita täällä piisaa eikä tieto mene hukkaan..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Etu / taka akselin kiinnitys pultit runkoon. #157169

    Otitko huomioon että ne alkuperäiset pultit on hiukan parempaa materiaalia mitä kaupan hylly tavara..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1,621 - 1,635 (kaikkiaan 3,422)